santiago25 pisze:Na pewno masz drugą gen? Zobacz u siebie wybierak na skrzyni i porównaj na zdjęciach.
Na 100% to II generacja, ostatnio spędziłem trochę czasu przy tym wybieraku...
Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni. Po dokładnych zlaniu a trwało one 25-30 min udało mi się uzyskać 1,9 L starego oleju, więc w skrzyni było jakoś 2,1 L co wydaje się ilością za małą. Dobrze, że przejechałem tylko 35kkm/3lata.
Przy wymianie skrzyni oczywiście kilkukrotnie wspomniałem o tym by nalać więcej oleju niż producent przewiduje, oczywiście byłem zapewniony, że tak będzie... rzeczywistość okazała się całkowicie inna.
Na fakturze oprócz nowej skrzyni, widnieje olej w ilości 3.00, pewnie chodzi tutaj o ilość opakowań a nie litraż.
Nowego oleju wlałem 2,6 L, nic się do tej pory nie wylało przez odpowietrznik, więc ilość jest chyba odpowiednia. Biegi chodzą troszkę lepiej chociaż to może efekt placebo, za mało zrobiłem km na nowym oleju by to dokładnie ocenić.
Czytałem, że korek wlewu i spustowy powinno się wymienić na nowy? Ja wkręciłem stare korki, nie używałem też masy uszczelniającej, ponieważ miałem duży problem z odkręceniem korka spustowego. Nie wiem czy tutaj nie popełniłem błędu?
Ktoś wymieniał korki lub uszczelniał stare przy wymianie oleju?