biały dym i syczenie z silnika

Awatar użytkownika
krzychu77

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 23 maja 2017, 18:40
Imię: Krzysztof
Auto: Opel Astra J Sports Tourer
Województwo: dolnośląskie

biały dym i syczenie z silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: krzychu77 »

od pół roku jestem posiadaczem opla astry J kombi - silnik 1,4 120 km z turbo - rocznik 2011 - nie jeżdżę dużo tyle co pracy 6 km w obie strony gdzies tam po mieście - w sumie robię miesięcznie zawrotną ilość 500 km. i dziś stało się cos dziwnego - wróciłem z zakupów zaparkowałem - auto stało chwile na wolnych obrotach- i nagle zobaczyłem biały dym wydobywający się spod maski otworzyłem maskę i usłyszałem syczenie - szybko wyłączyłem silnik - po jakimś jak silnik ochłonął ponownie go odpaliłem i nic takiego nie wydarzyło. o co chodzi ?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Moze papieza wybrali?
Wyciek plynu? Dolewasz?

Awatar użytkownika
krzychu77

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 23 maja 2017, 18:40
Imię: Krzysztof
Auto: Opel Astra J Sports Tourer
Województwo: dolnośląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: krzychu77 »

papieża wybrali dawno temu - jak go kupowałem pół roku temu mówili żeby o turbinę dbać i olej zmieniać nie gasić od razu po jeździe i takie tam - płynu przyznam się nie sprawdzałem od czasu przeglądu przedzakupowego w oplu. niedawno wymieniłem olej filtr i jeszcze mnie na świece w aso naciągnęli bo niby nie były wymieniane

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Swiece co 60tys chyba ze wolisz cewke wymieniac... a droga jest

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Dym jaki miał zapach? Może płyn chłodniczy wyciekł na jakiś rozgrzany element?
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Awatar użytkownika
krzychu77

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 23 maja 2017, 18:40
Imię: Krzysztof
Auto: Opel Astra J Sports Tourer
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: krzychu77 »

miał zapach - może to zabrzmi dziwnie ale pachniał jak gorący płyn do spryskiwaczy - takie odniosłem wrażenie - jestem zupełnym laikiem - jeśli chodzi o auta i ich mechanikę i nie będę tego ukrywał.

EDIT:
dzisiaj znowu to samo - zrobiłem parę kilometrów po mieście - zaparkowałem i biały dym przez chwile a później syczenie spod maski - sprawdziłem olej stan w normie - odkręciłem korek - brak masłowatego nalotu - więc raczej z wodą się nie miesza - płyn chłodniczy też w normie - mam wrażenie że to się dzieje jak rozgrzeję silnik - i coś zamierza się wlaczyć ale wywala bokiem

EDIT:
wszystko już wiem - byłem u znajomego mechanika - to czynnik od klimatyzacji wywalało na silnik - stąd tez dym i takie syczenie

Awatar użytkownika
lukasz1912

Astro-maniak
Posty: 172
Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: 14NET LPG STAG
Województwo: małopolskie
Pomocny: 3 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: lukasz1912 »

Co się stało że wywaliło czynnik na silnik ?
Masz uszkodzone przewody od klimatyzacji - taka sytuacja nie powinna mieć miejsca
Osobiście spotykałem się z wyciekami z uszczelnień na oringach ale były raczej symboliczne

Sprawdź czy aby na pewno nie masz wycieku płynu chłodniczego np w momencie otwarcia termostatu przy wysokiej temp.

Awatar użytkownika
krzychu77

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 23 maja 2017, 18:40
Imię: Krzysztof
Auto: Opel Astra J Sports Tourer
Województwo: dolnośląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: krzychu77 »

to chyba nie jest problem przewodów - tylko jakby zbyt wysokiego ciśnienia w układzie - wygląda to tak jakby klimatyzacja pracowała w trybie ciągłym - i po pewnym czasie robi się zbyt wysokie ciśnienie i wywala nadmiar czynnika - takie odnoszę wrażenie. jakby nie działał jakiś zawór albo czujnik. jadę do opla niech mi zdiagnozują - na razie jeżdżę bez klimy

Awatar użytkownika
krzychu77

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 23 maja 2017, 18:40
Imię: Krzysztof
Auto: Opel Astra J Sports Tourer
Województwo: dolnośląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: krzychu77 »

znam już diagnozę. nie działa wentylator. co powoduje zbyt wysokie ciśnienie w układzie i wywalanie czynnika chłodniczego. wentylator nie działa gdyż nie dochodzi prąd. i teraz dalej nie wiem co jest przyczyną. sprawdziłem z grubsza bezpieczniki i przekaźniki i nic podejrzanego nie zauważyłem - ewentualnie profilaktycznie wymienię odpowiedzialne za wentylator (które to ???). jeden z fachowców stwierdził ze to może być jaka opornica - tylko co to jest i gdzie się znajduje ?
boję się jeździć żeby silnika nie przegrać.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

W instrukcji samochodu znajdziesz rozpiske bezpiecznikow.

ODPOWIEDZ