Wymiana uszczelki pod głowią Opel Astra 1.6T

kjarmusz

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 16:52
Imię: Konrad
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: dolnośląskie

Wymiana uszczelki pod głowią Opel Astra 1.6T

#11

Nieprzeczytany post autor: kjarmusz »

Przebieg 160 tysięcy, a czy był upalany to nie wiem, bo jestem drugim właścicielem.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4835
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Proponuje sprawdzic temperature silnika np. op-com, sprawdzic termostat i jego obudowe, test CO , a na koniec UPG

kjarmusz

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 16:52
Imię: Konrad
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: dolnośląskie

#13

Nieprzeczytany post autor: kjarmusz »

Okazało się, że test CO nic nie wykazał. Do auta podpięty został komputer, który wskazał że temperatura płynu rośnie, a I bieg wentylatora chłodnicy się nie załącza, mimo że jest sprawny. Niestety jeszcze nie wiadomo co jest przyczyną.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2017, 20:48 przez kjarmusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4897
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Jak w ciagu kilku minut auto zbutowane nawet tak srednio spowoduje ze ma te bulgotanie w zbiorniczku wyrownawczym, puchniecie wezy a przy odkrecaniu korka tego zbiorniczka sa gejzery, skoki poziomu plyny to mozna byc praktycznie pewnym ze to albo upg albo zwalona glowica w sensie peknieta.
ulad chlodzenia silnika powinien poradzic sobie przy takiej sredniej jezdzie z chlodzeniem. To nie afryka by bylo na dworze plus 50 czy nawet wiecej no i nie jezdzimy na torze by sie cos mialo gotowac. Oczewiscie pryz sprwnym termostacie.
Zawsze mozna tez termostat wyciagnac i po zlozeniu bez niego zrobic testa butujac silnik choc pare minut. Jesli wtedy sa gejzery to na sto procent problem lezy w UPG/.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2017, 6:30 przez wesoł, łącznie zmieniany 2 razy.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

kjarmusz

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 16:52
Imię: Konrad
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: dolnośląskie

#15

Nieprzeczytany post autor: kjarmusz »

Usterka wyeliminowana. Przyczyną były jakieś źle podpięte kabelki przez które wentylator się nie załączał wcale. Po przepięciu płyn nie bulgocze, a węże się nie pompują.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4835
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

No patrz pan... a taka byla pewnosc ze to uszczelka pod glowica :)

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: przemty »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST No patrz pan... a taka byla pewnosc ze to uszczelka pod glowica
Tak to niestety jest z diagnozą na odległość - raz się uda a raz nie uda...
:lol:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4897
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

dlatego zawsze tez to mowie i wazne jest to ze trzeba zrobic testy. Tak jak mowilem auto zbutowac krótkotrwale ale agresywnie i wtedy obserwowac czy poziom plynu skacze. Tu ani termostat nie zadziala ani wiatraki jeszcze nie beda mialy co robic.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

matheo789

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 sty 2015, 11:47
Imię: Mateusz
Auto: Astra J1.6T
Silnik: A16LET
Województwo: podlaskie

#19

Nieprzeczytany post autor: matheo789 »

Witam
W mojej Astrze szlag trafił uszczelkę pod pokrywą i zamierzam się za nią zabrać ogólnie wiem jak to zrobić(internetu ale na przykładzie innego silnika) czyli zdjąć cewkę, odłączyć wszystkie przewody,odkręcić pokrywę usunąć starą uszczelkę, oczyścić miejsca styku z uszczelką i założyć ponownie, ale na przykładzie innego silnika widziałem że dodatkowo w newralgiczne miejsca daje się pastę uszczelniającą którą też kupiłem, ale nie wiem i nie mogę znaleźć nigdzie w internecie gdzie w moim silniku te newralgiczne miejsca są a może nie zaszkodzi danie tej pasty(oczywiście w rozsądnej ilości) na całą uszczelkę i jeszcze jedno pytanie z jaką siłą należy dokręcić śruby przy ponownym montażu(za pomocą klucza dynamometrycznego)

Ps. A może ktoś jest w posiadaniu jakiegoś poradnika jak to zrobić?

KDM

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2017, 14:35
Imię: Kamil
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Pomocny: 1 raz

#20

Nieprzeczytany post autor: KDM »

Odnosnie dokręcenia szpilek to tutaj jest opis:
[External Link Removed for Guests]
matheo789 pisze:QR_BBPOST na przykładzie innego silnika widziałem że dodatkowo w newralgiczne miejsca daje się pastę uszczelniającą którą też kupiłem, ale nie wiem i nie mogę znaleźć nigdzie w internecie gdzie w moim silniku te newralgiczne miejsca są a może nie zaszkodzi danie tej pasty(oczywiście w rozsądnej ilości) na całą uszczelkę
Akurat tutaj z bardzo zaprzyjaźnionym mechanikiem, który żyje z tego typu napraw wiem, że to jest najgorsze co może być.
silnik musi być tak przygotowany by żadnej pasty nie dawać. Bo zastosowanie jej może spowodować zapchanie przepływu i znów uszczelka będzie do wymiany.

Koszty w warsztacie są duże ale ja bym to przemyślał...

ODPOWIEDZ