Wymiana uszczelki pod głowią Opel Astra 1.6T

kjarmusz

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 16:52
Imię: Konrad
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: dolnośląskie

Wymiana uszczelki pod głowią Opel Astra 1.6T

#1

Nieprzeczytany post autor: kjarmusz »

Witam,

Pytanie o polecenie dobrego mechanika we Wrocławiu, który zająłby się diagnozą ubytku płynu chłodniczego w samochodzie opel Astra J 1.6T. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą. (ubytek płynu chłodniczego, bulgotanie w zbiorniku płynu chłodzącego, pompowanie się węży). Przy okazji jaki jest mniej więcej koszt takiej usługi? Z tego co się rozeznałem ceny wahają się od 1000 zł - 3500 zł.

Pozdrawiam,
Konrad

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

bez przesady. kupujesz uszczleke i slruby. Sciagasz rozrzad ,turbo, kolektory osprzet. Zwalasz glowice, sprawdzasz plaskosc glowicy i jesli trzeba to dajesz do planowania. Skladasz i jezdzisz dalej. koszty czesci powiedzmy ze 300-400 zl plus robocizna z 500 i po temacie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

kjarmusz

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 16:52
Imię: Konrad
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: dolnośląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: kjarmusz »

Dziękuję bardzo za odpowiedź :) A nie jest tak, że należy doliczyć m.in. planowanie głowicy, wymianę lub czyszczenie prowadnic, uszczelniaczy i gniazd zaworowych, nowe śruby głowicy i również wymienić rozrząd?
I ponawiam pytanie o namiar na mechanika, do którego można się zwrócić na terenie Wrocławia.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Proponuje najpierw sprawdzic termostat.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

termostaty to kiedys byly chyba eterowe to te sie zacinaly w pozycji zamknietej. Dzieisejsze sa innej konstrukcji to sie zacinaja w pozycji otwartej. nie spotkalem jeszcze tak by sie zacial w pozycji zamknietej i by sie uklad gotowal.

a co ty masz tam w tym silniku nakulane 400 tys ze takie wymiany chesz robic. Prowadnice to sie wymienia jak potrzeba ale to i tak przy mega przebiegu. Raczje wymienilismy prowadnice jak pasek strzelil i popekaly te prowadnice. Gumki na zawory kosztuja jakies groszowe sprawy ale jak nie miales z tym problemu to zostaw to w spokoju. Planowanie glowicy to tak jak powiedzialem jak glowica jest przywa. do tego sluzy linial by to sprawdzac ale rob jak uwazasz i mozesz nawet dac nowa glowice i nowy blok to twoje pieniadze i twoja sprawa co z tym zrobisz.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

kjarmusz

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 16:52
Imię: Konrad
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: kjarmusz »

Płyn ubywa ciągle i to w dość szybkim tempie (około 1 litr / 100 km.). Zmian w oleju żadnych nie ma, korek zbiorniczka z płynem został wymieniony na nowy, wycieków też nigdzie nie widać. Jedynie węże zdają się trochę pompować i na zbiorniku z płynen chłodzącym widać krople, tak jakby płyn się gotował i bulgotał . Mechanik sugeruje, że to właśnie uszczelka pod głowicą, ale pewny nie jest. Chciałbym to zweryfikować jeszcze w innym warsztacie, dlatego ponawiam swoje pytanie. Być może ma ktoś sprawdzonego mechanika na terenie Wrocławia, który byłby w stanie zdiagnozować przyczynę wycieku?
Ostatnio zmieniony 31 maja 2017, 20:30 przez kjarmusz, łącznie zmieniany 1 raz.

maciejczar

Astro-maniak
Posty: 88
Rejestracja: 14 mar 2017, 13:46
Imię: Maciej
Auto: Astra J sedan
Silnik: B14NET
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: maciejczar »

kjarmusz pisze:Płyn ubywa ciągle i to w dość szybkim tempie (około 1 litr / 100 km.). Zmian w oleju żadnych nie ma, korek zbiorniczka z płynem został wymieniony na nowy, wycieków też nigdzie nie widać. Jedynie węże zdają się trochę pompować i na zbiorniku z płynen chłodzącym widać krople, tak jakby płyn się gotował i bulgotał . Mechanik sugeruje, że to właśnie uszczelka pod głowicą, ale pewny nie jest. Chciałbym to zweryfikować jeszcze w innym warsztacie, dlatego ponawiam swoje pytanie. Być może ma ktoś sprawdzonego mechanika na terenie Wrocławia, który byłby w stanie zdiagnozować przyczynę wycieku?
To niech najpierw zrobi test na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia...
Powinno wysjc czu UPG jest uszkodzone.
Swoja droga przy takich ubytkach plynu to powinien kopcic jak parowoz ;)

maciej1486

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 02 mar 2013, 20:53
Imię: Maciej
Auto: Astra
Silnik: 1.6 16V
Województwo: kujawsko-pomorskie

#8

Nieprzeczytany post autor: maciej1486 »

Kopcic bedzie lecz w wilgotne dni.

kjarmusz

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2017, 16:52
Imię: Konrad
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.6T
Województwo: dolnośląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: kjarmusz »

Dzisiaj podjadę wykonać ten test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Ten test jednoznacznie stwierdza czy UPG jest do wymiany czy nie jest to stu procentowa metoda?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Jaki przebieg ? uzytkowany normalnie czy upalany ?

ODPOWIEDZ