OBD i sprawdzasz czy w pierwszej sondzie jest sinusoida rysowana na wolnych obrotach i w jakich zakresach napięciowych.
Dlaczego stwierdzasz że masz sonde do wymiany?
Błędy P0171 i czasem P2270.
Poza tym jak zakładałem gaz (półtora roku temu) to gaziarze mówili, że pokazuje jakieś dziwne rzeczy.
Auto dzisiaj poszło do mechanika.
Będzie wymiana rozrządu i ma zajrzeć do sondy i pary innych rzeczy.
OBD i sprawdzasz czy w pierwszej sondzie jest sinusoida rysowana na wolnych obrotach i w jakich zakresach napięciowych.
Dlaczego stwierdzasz że masz sonde do wymiany?
Cześć,
Być może trochę odkopuję temat, ale nie widzę potrzeby zakłądania nowego, kolejnego.
U mnie pojawił sie problem z błędem P0420. Gdy, pojawił sie pierwszy raz w połowie września, trochę zbagatelizowałem go i stwierdziłęm, że być może jakiś przypadek. Niestety w ostatnih dnaich pojawił sie kolejne razy.
Samochód to Astra J ST przed FL z silnikiem 1.4 140 km(bez LPG) ma przebieg 130 tys. Samochód mam od dwóch lat, nigdy wcześniej takie symptomy nie wyskakiwały.
Poniżej prześlę screeny z Car Scannera i może to już niektóych naprowadzi, jaki jest problem. Nie wiem, czy dobrze wiem, ale wydaję mi się, że sondy pracują prawidłowo i w odpowiednich zakresach. Nie wiem, tylko czy prawidłowym objawem jest to, że sonda numer dwa, zaczyna pracować, jak silnik osiągnie odpowiednią temperaturę:
Screeny:
1)Komunikat błędu - [External Link Removed for Guests]
2)Nie rozgrzany silnik - [External Link Removed for Guests]
3)Rozgrzany silnik - [External Link Removed for Guests]
4)Statystyki cz.1 - [External Link Removed for Guests]
5)Statystyki cz.2 - [External Link Removed for Guests]
6)Statystyki cz.3 - [External Link Removed for Guests]
7)Statystyki cz.4 - [External Link Removed for Guests]
Jak wyskoczy błąd kolejny raz to zrobie screeny statystyk i wykresów raz jeszcze, być może porówanie danych też będzie ważne. Wydaję mi się, że na ten moment jest jakiś pik jednego z parametró, któy generuje błąd, bo przez chwilę pracuje coś nie tak jak powininen i sterownik to wykrywa. Sądzę, tak dlatego, że jakby coś było długotrwałe to raz, samochód mógłyby zachowawywać sie inaczej i błędu nie dałoby sie pokwitować, ewentualnie wyskoczył by on niewiele potym jak sie go uprzednio skasowało.
Błąd w dalszym ciągu się pojawia od czasu do czasu, dlatego też drąże temat. Pytanie mam, włączyłem dzisiaj na wykresie w Car scanner korekty krótkoterminowe paliwa dla sondy 1 i 2. Na wykresie rysują się tylko korekty dla czujnika nr1, dla 2 nie ma nic. Czy to jest prawidłowe zachowanie?
Ostatnio udało mi się "złapać" na wykresie moment wystąpienia błędu i można zauważyć takie zawirowanie w odczycie jednej z sond. Czy to sugeruje, że sond nr 1 szwankuje?
Najczęściej, ale nie jest to regułą błąd występuje po zjeździe z trasy. Nie musi to być duży kawałek wystarczy 3-4 km i, gdy stanę na światłach po chwili spalanie z około 0,5l/h podskoczy do 0,7-0,8/h i generuję się błąd.
Poniżej zdjęcie wykresu [External Link Removed for Guests]