Sonda lambda
- Janosiklc
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 mar 2017, 9:39
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Sonda lambda
Witam serdecznie,
Mam pytanie odnośnie sondy lambda.
Ostatnimi czasy borykam się z błędem P0420. Mechanik z miejsca zaproponował wymianę katalizatora ($$$ ), ale ja jednak chcę się upewnić czy to aby nie coś prostszego (i tańszego ).
Testerem diagnostycznym sprawdziłem napięcie sond (załącznik). Sonda 1 wydaje się być "ok", ale druga już mnie zastanawia, dlaczego nie zmieniała napięcia - czyżby była do wymiany?
Lampa Check zaświeciła mi się 2 razy, ostatnio ponad miesiąc temu.
Tygodniowo robię około 500km.
Samochód to Astra J (modelowo 2011), silnik A14XEL, bez gazu, podczas badania płyn chłodniczy był nagrzany.
Są jeszcze jakieś sposoby, żeby samemu sprawdzić czy sonda jest do wymiany? Ocena wizualna? Na co zwrócić uwagę podczas organoleptycznych oględzin?
Kolejne pytanie, sonda B1-S1 to sonda przed kato, a B1-S2 za kato? Dobrze to rozumiem?
Pozdrawiam.
Mam pytanie odnośnie sondy lambda.
Ostatnimi czasy borykam się z błędem P0420. Mechanik z miejsca zaproponował wymianę katalizatora ($$$ ), ale ja jednak chcę się upewnić czy to aby nie coś prostszego (i tańszego ).
Testerem diagnostycznym sprawdziłem napięcie sond (załącznik). Sonda 1 wydaje się być "ok", ale druga już mnie zastanawia, dlaczego nie zmieniała napięcia - czyżby była do wymiany?
Lampa Check zaświeciła mi się 2 razy, ostatnio ponad miesiąc temu.
Tygodniowo robię około 500km.
Samochód to Astra J (modelowo 2011), silnik A14XEL, bez gazu, podczas badania płyn chłodniczy był nagrzany.
Są jeszcze jakieś sposoby, żeby samemu sprawdzić czy sonda jest do wymiany? Ocena wizualna? Na co zwrócić uwagę podczas organoleptycznych oględzin?
Kolejne pytanie, sonda B1-S1 to sonda przed kato, a B1-S2 za kato? Dobrze to rozumiem?
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4865
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
Na poczatek sprawdz szczelonosc wydechu przed druga sonda.
Z obrazka wynika ze druga sonda raczej nie zyje.
Czy blad pojawia sie zawsze ? czy tylko w okreslonych warunkach ?
Tu masz racje.Janosiklc pisze:QR_BBPOST Kolejne pytanie, sonda B1-S1 to sonda przed kato, a B1-S2 za kato? Dobrze to rozumiem?
Z obrazka wynika ze druga sonda raczej nie zyje.
Czy blad pojawia sie zawsze ? czy tylko w okreslonych warunkach ?
- Janosiklc
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 mar 2017, 9:39
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Ostatnio pojawiła się w korku. Poruszam się takimi trasami, że w korkach stoję często i błąd nie wraca.
Od ponad 1000km błędu nie było.
Napięcia na 1 sondzie są w porządku?
Od ponad 1000km błędu nie było.
Napięcia na 1 sondzie są w porządku?
- Janosiklc
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 mar 2017, 9:39
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Witam,
Jestem po wymianie sondy i pochwale się wynikami, może komuś to w przyszłości pomoże.
Przed wymianą odpiąłem sondę przed kato w celu zbadania, co wtedy pokaże interfejs. Napięcie na odłączonej sondzie (tej dobrej, przed kato) wynosiło równe 1,275V niezależnie od warunków pracy silnika.
Sondę kupiłem dedykowaną pod silnik.
Sama adaptacja sondy w ECU to kwestia przejechania paru kilometrów (po samym zamontowaniu napięcie 1,230-1275V) - efekt widoczny poniżej.
Po dźwignięciu samochodu zauważyłem, że połączenie elastyczne wydechu za niedługo mi się skończy i stąd mam kolejne pytanie. Czy ewentualne lewe zasysane powietrze za katalizatorem może powodować takie parametry na lambdzie, że ECU wyświetli Check Engine?
Jestem po wymianie sondy i pochwale się wynikami, może komuś to w przyszłości pomoże.
Przed wymianą odpiąłem sondę przed kato w celu zbadania, co wtedy pokaże interfejs. Napięcie na odłączonej sondzie (tej dobrej, przed kato) wynosiło równe 1,275V niezależnie od warunków pracy silnika.
Sondę kupiłem dedykowaną pod silnik.
Sama adaptacja sondy w ECU to kwestia przejechania paru kilometrów (po samym zamontowaniu napięcie 1,230-1275V) - efekt widoczny poniżej.
Po dźwignięciu samochodu zauważyłem, że połączenie elastyczne wydechu za niedługo mi się skończy i stąd mam kolejne pytanie. Czy ewentualne lewe zasysane powietrze za katalizatorem może powodować takie parametry na lambdzie, że ECU wyświetli Check Engine?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2017, 15:51 przez Janosiklc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4865
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Panowie jak myslicie czy w ciemno wymieniac sonde lambda czy przyczyn szukac gdzies indziej? Mianowicie ostatnio spalanie wzroslo zwlaszcza w miescie, wystepuje delikatne falowanie obrotow na biegu jalowym, dodatkowo czasem pojawia sie blad oczekujacy na weryfikacje p1133. Ponizej zamieszczam screeny z wykresow lambdy. Chodzi o silnik A14NET. Wydaje sie ze oscylacja lambdy przed katalizatorem jest jakas spowolniona do tego czasem przywiesza sie np. na 3 sekundy w dolnym a czasem gornym zakresie, czesto tez potrafi oscylowac przez 10sekubd tylko miedzy 0.5-0.7 a nie 0.1-0.8
Czy to jest notmalne?
Brak jest obecnie dedykowanych lambd do tego silnika. Gdzie nie zadzwonie to przepraszaja ze jednak sa niedostepne, nawet te na allegro gdzie wysylka jest w jeden dzien, a taka za 200zl kupilbym w ciemno... Dostepne od reki sa tylko w ASO za 750zl, wiec za tyle juz sie nie oplaca wymieniac metoda prob i bledow
Czy to jest notmalne?
Brak jest obecnie dedykowanych lambd do tego silnika. Gdzie nie zadzwonie to przepraszaja ze jednak sa niedostepne, nawet te na allegro gdzie wysylka jest w jeden dzien, a taka za 200zl kupilbym w ciemno... Dostepne od reki sa tylko w ASO za 750zl, wiec za tyle juz sie nie oplaca wymieniac metoda prob i bledow
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4865
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Na tyle na ile sprzęt pozwolił zmierzyłem na biegu jałowym:
- ciśnienie w kolektorze dolotowym 5,2psi z minimalnymi wahnięciami o 0,1 psi
- korekta czasu wtrysku paliwa bank 1 sonda 1 wartość skacze pomiędzy +3% a -3%
- krótkoterminowa korekta wtrysku mieści się pomiędzy -5% a +5%, a najczęściej oscyluje od -3% do +2%
- kąt wyprzedzenia zapłonu od 5 do 9 stopni
- przepływomierz 1,9g/s
Dodam, że jak przytrzymam na postoju gaz powiedzmy na poziomie 2tys obr. to po puszczeniu gazu wskazówka zostaje na zadanym poziomie jeszcze przez 1-2 sekundy. Wydaje mi się, że wcześniej takiego opóźnienia nie było...
Na desce nie wywala żadnych błędów, jedynie od czasu do czasu zwłaszcza w trasie pojawia się błąd oczekujący p1133.
Proszę o podpowiedzi. Sama lambda może zakłócać poprawne działanie silnika w ten sposób? Czy wartości które podałem z czujników mieszczą się w normie?
- ciśnienie w kolektorze dolotowym 5,2psi z minimalnymi wahnięciami o 0,1 psi
- korekta czasu wtrysku paliwa bank 1 sonda 1 wartość skacze pomiędzy +3% a -3%
- krótkoterminowa korekta wtrysku mieści się pomiędzy -5% a +5%, a najczęściej oscyluje od -3% do +2%
- kąt wyprzedzenia zapłonu od 5 do 9 stopni
- przepływomierz 1,9g/s
Dodam, że jak przytrzymam na postoju gaz powiedzmy na poziomie 2tys obr. to po puszczeniu gazu wskazówka zostaje na zadanym poziomie jeszcze przez 1-2 sekundy. Wydaje mi się, że wcześniej takiego opóźnienia nie było...
Na desce nie wywala żadnych błędów, jedynie od czasu do czasu zwłaszcza w trasie pojawia się błąd oczekujący p1133.
Proszę o podpowiedzi. Sama lambda może zakłócać poprawne działanie silnika w ten sposób? Czy wartości które podałem z czujników mieszczą się w normie?
-
- Posty: 4865
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Wygrzebalem w szukajce ze wartosc prawidlowa cisnienia powinna miescic sie miedzy 3.8 a 7.5 psi takze wyglada ze jest ok.
Odpialem wtyczke od zaworu par paliwa i nadal wskazania lambdy odbiegaja od wzoru. Byc moze samo odpiecie wtyczki nie wystarczy bo podcisnienie nadal zasysa lewe paliwo tedy? Roznica jaka zauwazylem po odpieciu tej wtyczki jest taka ze auto zapala w mgnieniu oka. Ledwie zdaze ruszyc kluczykiem a juz silnik pracuje.
Edit 10 kwietnia 2018:
Sonda wymieniona kilka dni temu, a auto nie do poznania. Silnik zyskal bardzo na dynamice, 60-100km/h na III biegu bylo 6sekund jest 5, na IV bylo 9sekund a jest 7.5. Spalanie spadlo o jakies 1.5l/100km. Silnik juz noe reaguje nerwowo na dodawanie i puszczanie gazu. Stara oryginalna sonda Boscha wyglada identycznie i ma te same oznaczenia co 4 razy tanszy zamiennik Boscha...
Odpialem wtyczke od zaworu par paliwa i nadal wskazania lambdy odbiegaja od wzoru. Byc moze samo odpiecie wtyczki nie wystarczy bo podcisnienie nadal zasysa lewe paliwo tedy? Roznica jaka zauwazylem po odpieciu tej wtyczki jest taka ze auto zapala w mgnieniu oka. Ledwie zdaze ruszyc kluczykiem a juz silnik pracuje.
Edit 10 kwietnia 2018:
Sonda wymieniona kilka dni temu, a auto nie do poznania. Silnik zyskal bardzo na dynamice, 60-100km/h na III biegu bylo 6sekund jest 5, na IV bylo 9sekund a jest 7.5. Spalanie spadlo o jakies 1.5l/100km. Silnik juz noe reaguje nerwowo na dodawanie i puszczanie gazu. Stara oryginalna sonda Boscha wyglada identycznie i ma te same oznaczenia co 4 razy tanszy zamiennik Boscha...
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2018, 21:01 przez pawelwaw84, łącznie zmieniany 3 razy.