ubywa płynu chłodzenia
- cypazy
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 sie 2018, 13:07
- Imię: Cezary
- Auto: Astra j 1,4 turbo
- Województwo: mazowieckie
ubywa płynu chłodzenia
Witam, może to pomoże przechodziłem podobne problemy :termostat króciec zbiorniczek. Winą tego wszystkiego jest płyn g12 który jest wlewany przez mechaników po wymianie tych podzespołów a powinien być koncentrat. Traci on swoje właściwości po pewnym czasie. Myślę że trzeba go wymienić co jakiś czas pozdrawiam.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Lanie samego koncentratu tez nie jest bezpieczne bo zamarza przy -10. Najlepiej wyminiac plyn co te 3-4lata.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
I trzeba dolać wody do koncentratu żeby płyn zamarzał przy -35 ? Ciekawa teoria.pawelwaw84 pisze:QR_BBPOST Lanie samego koncentratu tez nie jest bezpieczne bo zamarza przy -10
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Przytocze ekspertow:soszo pisze:QR_BBPOST
I trzeba dolać wody do koncentratu żeby płyn zamarzał przy -35 ? Ciekawa teoria.
Czy można wlać do chłodnicy sam koncentrat?
Absolutnie nie! Z co najmniej dwóch powodów:
• Temperatura krystalizacji czystego, nierozcieńczonego koncentratu płynu do chłodnic wynosi od ok. -10 do -12°C. Oznacza to, że sam koncentrat niewłaściwie odprowadza ciepło i szybko zamarza. Po zamarznięciu może zamienić się w lód, który zmniejszy przepustowość przewodów, zahamuje przepływ chłodziwa i doprowadzi do zagrzania się silnika.
• Koncentrat zawiera pakiet inhibitorów, w tym dodatki antykorozyjne o właściwościach żrących. Jeśli produkt nie zostanie rozcieńczony wodą, dosłownie wypali układ chłodzenia.
Sam koncentrat (ale w naprawdę niewielkiej ilości!) można wlać do zbiornika jedynie wtedy, gdy już znajduje się w nim woda lub płyn do chłodnic. Kiedy wlewamy na oko, nie wiemy jednak na pewno, jakie właściwości i temperaturę krzepnięcia zyska nasza mikstura, a tym samym – czy będzie bezpieczna dla układu chłodzenia i silnika.
- NimnuL
- Posty: 570
- Rejestracja: 27 paź 2016, 15:09
- Imię: NimnuL
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B 1.6 XER
- Rocznik: 2016
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 19 razy
- Pomocny: 17 razy
Układ chłodzenia jest układem zamkniętym/ciśnieniowym - odkręciłem korek, zeszło ciśnienie, poziom płynu wzrósł do poziomu zalecanego.
Jeżdżę, więc jestem
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 lut 2016, 15:43
- Auto: Astra J Cosmo HTB 5
- Silnik: 1.4T (LPG)
- Województwo: dolnośląskie
- Pomocny: 1 raz
Miałem podobny problem, ubywał mi płyn chłodniczy. Wymieniłem króciec i termostat ale problem był dalej, choć co dziwne mniejsze ubytki. Okazało się, że to były kolanka reduktora (LPG). Po wymianie płyn cały czas na tym samym poziomie.