ubywa płynu chłodzenia

Awatar użytkownika
cypazy

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 05 sie 2018, 13:07
Imię: Cezary
Auto: Astra j 1,4 turbo
Województwo: mazowieckie

ubywa płynu chłodzenia

#11

Nieprzeczytany post autor: cypazy »

Witam, może to pomoże przechodziłem podobne problemy :termostat króciec zbiorniczek. Winą tego wszystkiego jest płyn g12 który jest wlewany przez mechaników po wymianie tych podzespołów a powinien być koncentrat. Traci on swoje właściwości po pewnym czasie. Myślę że trzeba go wymienić co jakiś czas pozdrawiam.

pawelwaw84

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
Imię: Paweł
Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: pawelwaw84 »

Lanie samego koncentratu tez nie jest bezpieczne bo zamarza przy -10. Najlepiej wyminiac plyn co te 3-4lata.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: soszo »

pawelwaw84 pisze:QR_BBPOST Lanie samego koncentratu tez nie jest bezpieczne bo zamarza przy -10
I trzeba dolać wody do koncentratu żeby płyn zamarzał przy -35 ? Ciekawa teoria.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

A co w tym ciekawego? Możesz rozwinąć myśl?
161nt167

pawelwaw84

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
Imię: Paweł
Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: pawelwaw84 »

soszo pisze:QR_BBPOST
I trzeba dolać wody do koncentratu żeby płyn zamarzał przy -35 ? Ciekawa teoria.
Przytocze ekspertow:

Czy można wlać do chłodnicy sam koncentrat?

Absolutnie nie! Z co najmniej dwóch powodów:
• Temperatura krystalizacji czystego, nierozcieńczonego koncentratu płynu do chłodnic wynosi od ok. -10 do -12°C. Oznacza to, że sam koncentrat niewłaściwie odprowadza ciepło i szybko zamarza. Po zamarznięciu może zamienić się w lód, który zmniejszy przepustowość przewodów, zahamuje przepływ chłodziwa i doprowadzi do zagrzania się silnika.
• Koncentrat zawiera pakiet inhibitorów, w tym dodatki antykorozyjne o właściwościach żrących. Jeśli produkt nie zostanie rozcieńczony wodą, dosłownie wypali układ chłodzenia.

Sam koncentrat (ale w naprawdę niewielkiej ilości!) można wlać do zbiornika jedynie wtedy, gdy już znajduje się w nim woda lub płyn do chłodnic. Kiedy wlewamy na oko, nie wiemy jednak na pewno, jakie właściwości i temperaturę krzepnięcia zyska nasza mikstura, a tym samym – czy będzie bezpieczna dla układu chłodzenia i silnika.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Też znalazłem ten tekst :oops:


[External Link Removed for Guests]
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
Boyka

Astro-maniak
Posty: 178
Rejestracja: 31 mar 2018, 15:31
Auto: Astra J
Silnik: B14NET+
Rocznik: 2015
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 6 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: Boyka »

A teraz zobaczcie opis na stronie dixi car odnośnie stosowania koncentratu: [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
NimnuL

Astro-maniak
Posty: 570
Rejestracja: 27 paź 2016, 15:09
Imię: NimnuL
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B 1.6 XER
Rocznik: 2016
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 19 razy
Pomocny: 17 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: NimnuL »

Układ chłodzenia jest układem zamkniętym/ciśnieniowym - odkręciłem korek, zeszło ciśnienie, poziom płynu wzrósł do poziomu zalecanego.
Jeżdżę, więc jestem

biginkaso

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 17 lut 2016, 15:43
Auto: Astra J Cosmo HTB 5
Silnik: 1.4T (LPG)
Województwo: dolnośląskie
Pomocny: 1 raz

#19

Nieprzeczytany post autor: biginkaso »

Miałem podobny problem, ubywał mi płyn chłodniczy. Wymieniłem króciec i termostat ale problem był dalej, choć co dziwne mniejsze ubytki. Okazało się, że to były kolanka reduktora (LPG). Po wymianie płyn cały czas na tym samym poziomie.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: melon »

A u mnie wymiana całego reduktora (na szczęście na gwarancji) nie pomogła. Dopiero wymiana węży gumowych pomogła.

ODPOWIEDZ