Astra J 1.4T (A14NET)–Dziwne odgłosy przy dodawaniu gazu.

Awatar użytkownika
jaros

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
Imię: Jarosław
Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

Astra J 1.4T (A14NET)–Dziwne odgłosy przy dodawaniu gazu.

#1

Nieprzeczytany post autor: jaros »

Witam,
Od dwóch dni w mojej Astrze J z silnikiem 1.4T (A14NET) + LPG (STAG) pojawiły się dziwne odgłosy z pod maski (okolic kolektora tak myślę). Dźwięk przypomina dzieciństwo ponieważ brzmi tak jakbym włożył kawałek patyka między szprychy roweru i jeździł nim. :D Odgłos ten pojawia się na biegu jałowym, przy energicznym dodaniu gazu i trwa około 2sec.

[External Link Removed for Guests]
, oraz podczas jazdy przy dodawaniu gazu, na każdym biegu.

[External Link Removed for Guests]

Nie ma różnicy czy chodzi na benzynie czy na LPG. Terkotania nie słychać tylko na wolnych obrotach, oraz podczas jazdy przy odpuszczaniu gazu lub delikatnym i wolnym dodawaniu gazu. Każde gwałtowne dodanie gazu wywołuje terkotanie. Zauważyłem również , co widać na pierwszym filmiku gdy samochód chodzi na wolnych obrotach, praca silnika zmienia się po odkręceniu kurka oleju lub wyjęciu bagnetu. W tedy słychać dziwne syczenie i powietrze jest zasysane do silnika.(nie ma problemu z odkręceniem kurka oraz wyjęciu bagnetu.)
Chciałbym dodać że terkotanie raczej nie pochodzi z lewej strony silnika, ponieważ zdjęty był pasek klinowy, a problem nadal występował. Sprawdzana była również obecność grzybka w kolektorze ssącym według instrukcji z strony [url]http://www.pokrywy-zaworów.pl/kolektor-ss%C4%85cy-a14net-nel[/url] który był na miejscu i było go widać (nie wiem tylko czy prawidłowo chodzi). Sprawdzałem również membranę w pokrywie zaworów z której nie słychać było żadnego syczenia, ani żeby zasysała powietrze. (zastawiałem palcem otwór). Samochód nie przechodzi w stan awaryjny, ani nie pojawiają się żadne błędy.
Czy spotkaliście się z czymś takim?
Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2018, 12:34 przez jaros, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lukasz1912

Astro-maniak
Posty: 172
Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: 14NET LPG STAG
Województwo: małopolskie
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: lukasz1912 »

Myślę że może to być zużycie paska napędu osprzętu jak i ciężko pracującą gruszka turbiny,
możliwości jest wiele. Możesz zacząć od sprawdzenia szczelności dolotu i wszelkich połączeń gumowych i plastikowych elementów być może rezonują.
W dalszej kolejności pracy przepustnicy i dalszych połączeń z kolektorem
Sprawdź również instalację lpg szczególnie połączenie wtrysk lpg kolektor - być może wkrętki są obluzowane
Możesz również zdjąć pasek osprzętu i uruchomić auto wtedy ewentualnie wyeliminujesz uszkodzenia kompresora klimy, alternatora, pompy wody, napinacza.
W dalszej kolejności sprawdziłbym działanie układu doładowania szczególnie pracy "gruszki" turbo czy pracuję elastycznie i bez oporów.
Sprawdzić to możesz "ręcznie" albo wytwarzając podciśnienie ( pompką, strzykawką ) wtedy widać dokładnie czy płynnie chodzi.

Na pewno dźwięk ten nie jest normalny

Awatar użytkownika
jaros

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
Imię: Jarosław
Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: jaros »

Dzięki za wskazówki , a wracając do tego co pisałeś, to pasek napędu osprzętu był zdejmowany i problem nadal występował. Według mnie i kilku mechaników ewidentnie problem w postaci pisków, terkotania podczas gwałtownego dodawania gazu, występuje w górnej części silnika w okolicy kolektora ssącego i przepustnicy, więc problem z „gruszką” turbo można wyeliminować . Wracając do kolektora to tak zwany grzybek jest na swoim miejscu, ale jak pisałem nie wiem czy działa. Membrana w obudowie jest raczej dobra, ponieważ nie zasysa powietrza (test z pianą). Zostało mi raczej dokładne przyjrzenie się kolektorowi bo myślę że w nim tkwi problem, i przejrzenie instalacji LPG (połączenie z wtryskami). Czy jest możliwe rozszczelnienie kolektora?

Awatar użytkownika
lukasz1912

Astro-maniak
Posty: 172
Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: 14NET LPG STAG
Województwo: małopolskie
Pomocny: 3 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: lukasz1912 »

Myślę że uszkodzenie mechaniczne kolektora i jego przylegających części ( np przepustnica ) powodowało by znaczną nieszczelność i co za tym idzie błędy na liczniku.
Zacznij dokręcać wszystkie połączenia śrubowe kolektora przepustnicy opasek itp
Później możesz sprawdzić szczelność każdego połączenia za pomocą zmywacza do przepustnic ( psikając na ewentualną nieszczelność ) silnik to zassie i obroty wzrosną.
Oczywiście mam nadzieję że to nic poważnego np koło zamachowe sprzęgła.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2018, 20:44 przez lukasz1912, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaros

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
Imię: Jarosław
Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: jaros »

Dziś byłem u gazownika i również on stwierdził że dziwne odgłosy pochodzą z okolic kolektora i przepustnicy, a co do dysz, to zapewnił mnie że są szczelnie i trwale zamontowane w kolektorze. Jutro umawiam się z mechanikiem na przegląd układu dolotowego oraz sprawdzenie kolektora i wszystkich połączeń. Mam nadzieję że jest to jakaś mała nieszczelność, ponieważ komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Awatar użytkownika
olo3310

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 20 sty 2018, 12:01
Imię: Michał
Auto: Astra J 2014 1.4 88 KW
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: olo3310 »

Dzień dobry. Mam podobny problem. Czy udało się namierzyć te odgłosy ?
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, 12:18 przez olo3310, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaros

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
Imię: Jarosław
Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: jaros »

Witam.
Właśnie dzwonił mechanik że samochód już naprawiony. :D W moim przypadku była to błahostka a mianowicie „niedokręcona świeca na trzecim cylindrze” :shock: . Dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieje że mój temat pomoże innym, w namierzeniu usterki o podobnych objawach.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: soszo »

jaros pisze:QR_BBPOST W moim przypadku była to błahostka a mianowicie „niedokręcona świeca na trzecim cylindrze”

To daj jutro na tacę bo jakby Ci tą świecę wydmuchnęło to już by błahostką nie było ;)
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
jaros

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
Imię: Jarosław
Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: jaros »

soszo pisze:QR_BBPOST To daj jutro na tacę bo jakby Ci tą świecę wydmuchnęło to już by błahostką nie było ;)
Masz rację. Dobrze że nie doprowadziło to do poważniejszej usterki.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4856
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

[quote="jaros"]Witam.
błahostka a mianowicie „niedokręcona świeca na trzecim cylindrze” [\quote]
To nie jest blahostka. Dosc niebezpieczne - moze nastapic wystrzal swiecy, urwanie gwintu itd...

ODPOWIEDZ