Astra J 1.4T (A14NET)–Dziwne odgłosy przy dodawaniu gazu.
- jaros
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
- Imię: Jarosław
- Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
- Silnik: A14NET + LPG
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Astra J 1.4T (A14NET)–Dziwne odgłosy przy dodawaniu gazu.
Witam,
Od dwóch dni w mojej Astrze J z silnikiem 1.4T (A14NET) + LPG (STAG) pojawiły się dziwne odgłosy z pod maski (okolic kolektora tak myślę). Dźwięk przypomina dzieciństwo ponieważ brzmi tak jakbym włożył kawałek patyka między szprychy roweru i jeździł nim. Odgłos ten pojawia się na biegu jałowym, przy energicznym dodaniu gazu i trwa około 2sec.
[External Link Removed for Guests]
, oraz podczas jazdy przy dodawaniu gazu, na każdym biegu.
[External Link Removed for Guests]
Nie ma różnicy czy chodzi na benzynie czy na LPG. Terkotania nie słychać tylko na wolnych obrotach, oraz podczas jazdy przy odpuszczaniu gazu lub delikatnym i wolnym dodawaniu gazu. Każde gwałtowne dodanie gazu wywołuje terkotanie. Zauważyłem również , co widać na pierwszym filmiku gdy samochód chodzi na wolnych obrotach, praca silnika zmienia się po odkręceniu kurka oleju lub wyjęciu bagnetu. W tedy słychać dziwne syczenie i powietrze jest zasysane do silnika.(nie ma problemu z odkręceniem kurka oraz wyjęciu bagnetu.)
Chciałbym dodać że terkotanie raczej nie pochodzi z lewej strony silnika, ponieważ zdjęty był pasek klinowy, a problem nadal występował. Sprawdzana była również obecność grzybka w kolektorze ssącym według instrukcji z strony [url]http://www.pokrywy-zaworów.pl/kolektor-ss%C4%85cy-a14net-nel[/url] który był na miejscu i było go widać (nie wiem tylko czy prawidłowo chodzi). Sprawdzałem również membranę w pokrywie zaworów z której nie słychać było żadnego syczenia, ani żeby zasysała powietrze. (zastawiałem palcem otwór). Samochód nie przechodzi w stan awaryjny, ani nie pojawiają się żadne błędy.
Czy spotkaliście się z czymś takim?
Dzięki za pomoc.
Od dwóch dni w mojej Astrze J z silnikiem 1.4T (A14NET) + LPG (STAG) pojawiły się dziwne odgłosy z pod maski (okolic kolektora tak myślę). Dźwięk przypomina dzieciństwo ponieważ brzmi tak jakbym włożył kawałek patyka między szprychy roweru i jeździł nim. Odgłos ten pojawia się na biegu jałowym, przy energicznym dodaniu gazu i trwa około 2sec.
[External Link Removed for Guests]
, oraz podczas jazdy przy dodawaniu gazu, na każdym biegu.
[External Link Removed for Guests]
Nie ma różnicy czy chodzi na benzynie czy na LPG. Terkotania nie słychać tylko na wolnych obrotach, oraz podczas jazdy przy odpuszczaniu gazu lub delikatnym i wolnym dodawaniu gazu. Każde gwałtowne dodanie gazu wywołuje terkotanie. Zauważyłem również , co widać na pierwszym filmiku gdy samochód chodzi na wolnych obrotach, praca silnika zmienia się po odkręceniu kurka oleju lub wyjęciu bagnetu. W tedy słychać dziwne syczenie i powietrze jest zasysane do silnika.(nie ma problemu z odkręceniem kurka oraz wyjęciu bagnetu.)
Chciałbym dodać że terkotanie raczej nie pochodzi z lewej strony silnika, ponieważ zdjęty był pasek klinowy, a problem nadal występował. Sprawdzana była również obecność grzybka w kolektorze ssącym według instrukcji z strony [url]http://www.pokrywy-zaworów.pl/kolektor-ss%C4%85cy-a14net-nel[/url] który był na miejscu i było go widać (nie wiem tylko czy prawidłowo chodzi). Sprawdzałem również membranę w pokrywie zaworów z której nie słychać było żadnego syczenia, ani żeby zasysała powietrze. (zastawiałem palcem otwór). Samochód nie przechodzi w stan awaryjny, ani nie pojawiają się żadne błędy.
Czy spotkaliście się z czymś takim?
Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2018, 12:34 przez jaros, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukasz1912
- Posty: 172
- Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 14NET LPG STAG
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 3 razy
Myślę że może to być zużycie paska napędu osprzętu jak i ciężko pracującą gruszka turbiny,
możliwości jest wiele. Możesz zacząć od sprawdzenia szczelności dolotu i wszelkich połączeń gumowych i plastikowych elementów być może rezonują.
W dalszej kolejności pracy przepustnicy i dalszych połączeń z kolektorem
Sprawdź również instalację lpg szczególnie połączenie wtrysk lpg kolektor - być może wkrętki są obluzowane
Możesz również zdjąć pasek osprzętu i uruchomić auto wtedy ewentualnie wyeliminujesz uszkodzenia kompresora klimy, alternatora, pompy wody, napinacza.
W dalszej kolejności sprawdziłbym działanie układu doładowania szczególnie pracy "gruszki" turbo czy pracuję elastycznie i bez oporów.
Sprawdzić to możesz "ręcznie" albo wytwarzając podciśnienie ( pompką, strzykawką ) wtedy widać dokładnie czy płynnie chodzi.
Na pewno dźwięk ten nie jest normalny
możliwości jest wiele. Możesz zacząć od sprawdzenia szczelności dolotu i wszelkich połączeń gumowych i plastikowych elementów być może rezonują.
W dalszej kolejności pracy przepustnicy i dalszych połączeń z kolektorem
Sprawdź również instalację lpg szczególnie połączenie wtrysk lpg kolektor - być może wkrętki są obluzowane
Możesz również zdjąć pasek osprzętu i uruchomić auto wtedy ewentualnie wyeliminujesz uszkodzenia kompresora klimy, alternatora, pompy wody, napinacza.
W dalszej kolejności sprawdziłbym działanie układu doładowania szczególnie pracy "gruszki" turbo czy pracuję elastycznie i bez oporów.
Sprawdzić to możesz "ręcznie" albo wytwarzając podciśnienie ( pompką, strzykawką ) wtedy widać dokładnie czy płynnie chodzi.
Na pewno dźwięk ten nie jest normalny
- jaros
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
- Imię: Jarosław
- Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
- Silnik: A14NET + LPG
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Dzięki za wskazówki , a wracając do tego co pisałeś, to pasek napędu osprzętu był zdejmowany i problem nadal występował. Według mnie i kilku mechaników ewidentnie problem w postaci pisków, terkotania podczas gwałtownego dodawania gazu, występuje w górnej części silnika w okolicy kolektora ssącego i przepustnicy, więc problem z „gruszką” turbo można wyeliminować . Wracając do kolektora to tak zwany grzybek jest na swoim miejscu, ale jak pisałem nie wiem czy działa. Membrana w obudowie jest raczej dobra, ponieważ nie zasysa powietrza (test z pianą). Zostało mi raczej dokładne przyjrzenie się kolektorowi bo myślę że w nim tkwi problem, i przejrzenie instalacji LPG (połączenie z wtryskami). Czy jest możliwe rozszczelnienie kolektora?
- lukasz1912
- Posty: 172
- Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 14NET LPG STAG
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 3 razy
Myślę że uszkodzenie mechaniczne kolektora i jego przylegających części ( np przepustnica ) powodowało by znaczną nieszczelność i co za tym idzie błędy na liczniku.
Zacznij dokręcać wszystkie połączenia śrubowe kolektora przepustnicy opasek itp
Później możesz sprawdzić szczelność każdego połączenia za pomocą zmywacza do przepustnic ( psikając na ewentualną nieszczelność ) silnik to zassie i obroty wzrosną.
Oczywiście mam nadzieję że to nic poważnego np koło zamachowe sprzęgła.
Zacznij dokręcać wszystkie połączenia śrubowe kolektora przepustnicy opasek itp
Później możesz sprawdzić szczelność każdego połączenia za pomocą zmywacza do przepustnic ( psikając na ewentualną nieszczelność ) silnik to zassie i obroty wzrosną.
Oczywiście mam nadzieję że to nic poważnego np koło zamachowe sprzęgła.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2018, 20:44 przez lukasz1912, łącznie zmieniany 1 raz.
- jaros
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
- Imię: Jarosław
- Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
- Silnik: A14NET + LPG
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Dziś byłem u gazownika i również on stwierdził że dziwne odgłosy pochodzą z okolic kolektora i przepustnicy, a co do dysz, to zapewnił mnie że są szczelnie i trwale zamontowane w kolektorze. Jutro umawiam się z mechanikiem na przegląd układu dolotowego oraz sprawdzenie kolektora i wszystkich połączeń. Mam nadzieję że jest to jakaś mała nieszczelność, ponieważ komputer nie pokazuje żadnych błędów.
- olo3310
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 sty 2018, 12:01
- Imię: Michał
- Auto: Astra J 2014 1.4 88 KW
- Województwo: dolnośląskie
Dzień dobry. Mam podobny problem. Czy udało się namierzyć te odgłosy ?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, 12:18 przez olo3310, łącznie zmieniany 1 raz.
- jaros
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
- Imię: Jarosław
- Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
- Silnik: A14NET + LPG
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Witam.
Właśnie dzwonił mechanik że samochód już naprawiony. W moim przypadku była to błahostka a mianowicie „niedokręcona świeca na trzecim cylindrze” . Dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieje że mój temat pomoże innym, w namierzeniu usterki o podobnych objawach.
Właśnie dzwonił mechanik że samochód już naprawiony. W moim przypadku była to błahostka a mianowicie „niedokręcona świeca na trzecim cylindrze” . Dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieje że mój temat pomoże innym, w namierzeniu usterki o podobnych objawach.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
jaros pisze:QR_BBPOST W moim przypadku była to błahostka a mianowicie „niedokręcona świeca na trzecim cylindrze”
To daj jutro na tacę bo jakby Ci tą świecę wydmuchnęło to już by błahostką nie było
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- jaros
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 mar 2017, 21:39
- Imię: Jarosław
- Auto: Astra J Sports Tourer 2011r.
- Silnik: A14NET + LPG
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Masz rację. Dobrze że nie doprowadziło to do poważniejszej usterki.soszo pisze:QR_BBPOST To daj jutro na tacę bo jakby Ci tą świecę wydmuchnęło to już by błahostką nie było
-
- Posty: 4858
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
[quote="jaros"]Witam.
błahostka a mianowicie „niedokręcona świeca na trzecim cylindrze” [\quote]
To nie jest blahostka. Dosc niebezpieczne - moze nastapic wystrzal swiecy, urwanie gwintu itd...
błahostka a mianowicie „niedokręcona świeca na trzecim cylindrze” [\quote]
To nie jest blahostka. Dosc niebezpieczne - moze nastapic wystrzal swiecy, urwanie gwintu itd...