Upalona cewka Astra j 1,4T

Usunięty użytkownik 861235

Upalona cewka Astra j 1,4T

#21

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

MK5 zgodzę się w 100%
Mam fkę 94, cewka fabryka...

Mnie natomiast ciekawi co pada w tych cewkach?
Co tak naprawdę się psuje, to jest zagadką.
Coś się upala? Jakiś scalak się poddaje?
Tranzystor?
To jest dobry wątek, ale żeby to rozkminić to chyba bez laboratorium nie da rady.
Może ktoś coś wie?

Wszędzie to się czyta, padają cewki, pada cewka, padła cewka, to pewnie cewka.
Najczęściej cewka.
Do wymiany cewka.

To wysokie napięcia na wtórnym, gdzieś izolacja klęknie i jedna szpila prądowa i sterowanie poszło w pxdzu.
No i temperatury, jak widać, jak czytam sobie te Moto Moto to jednak jest tendencja że im bardziej wysilony motor czy mocniejsza jednostka to ciągle wychodzi problem z chłodzeniem.

Autostrada, ciśnie po trasie, nagle korek na 10km, na pokładzie komplet plus bagaże, plus rowery, klima na full bo gorąco, 40 stopni przy asfalcie. (Ta 40, do 60 może być)
Radio gra, w bagażniku lodówka na 12v, w przednim gnieździe smartfon, nawigacja, tablet.
Ciągłe ruszanie i hamowanie.

Motor kwiczy, jeszcze na LPG to temperatura na głowicy +20.

Może termostat źle ma parametry, za wolno otwiera za szybko zamyka?
W nowych super furach są alternatory chłodzone płynem, Mercedes np.
Wspólna chłodnica do oleju od skrzyni automatycznej.
Stara skrzynia mocny motor olej zawsze ciemny, przypalony.

Sierra Cosworth miała chłodzenie oleju w napędzie z tego co pamiętam.

Nowe VAG-i mają pompę płynu sterowaną cybermózgiem.
No bezpośredni wtrysk też , wyższa sprawność to i wyższa temperatura.

Może ta klima coś jebie? Wentylator chłodzi nie tylko chłodnicę od klimy ale też tą od płynu, może jak klima kiepska, za mało czynnika, coś nie domaga to za długo chłodzi wentylator klimy i oszukuję chłodnicę od układu chłodzenia i termostat już źle działa?
Za szybko zamyka, przymyka?

Coś jest na rzeczy, tak sobie głośno myślę.

Tak dukam, cewka cewką ale te przegrzewanie się silników też temat.
Fura za 200 000zł 200koni +, a po 5 latach puchnie silnik bo mu za gorąco i problem.
Nawet te obudowy turbo w Astrze coś pękają.
3/4 V6 z przednim napędem to po czasie problem z przegrzewaniem, jak czytałem.
Passat W8 też się przegrzewał.
Mondeo, Renault, Vectra jest taki flow.

Fakt że zasrana chłodnica od robali po trasie i syfu typu nasiona to już proszenie się o problem.
No po 10 latach jaką wydajność ma ta chłodnica?
Pewnie -25% jak nie lepiej.

Cewki na głowicy, może za gorąco?
Przegrzany motor nawet jak ma mały przebieg to widać, zaczyna lać olejem z każdego miejsca, uszczelki jednak nie wytrzymują temperatury.
Leci, poci się wszędzie od góry zwłaszcza.

No dobra, już piwko.
Taka tylko refleksja, bzdury w sumie.

pepedealer

Astro-maniak
Posty: 120
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:39
Imię: Przemek
Auto: Astra J sedan
Silnik: B14NET LPG
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ostrołęka
Pomocny: 1 raz

#22

Nieprzeczytany post autor: pepedealer »

Wojtis13, dzięki. O to chodziło. To jeszcze podpowiedzcie jakie świece do B14NET LPG. Jakieś sprawdzone.

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#23

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

Jakiej firmy cewkę polecacie/odradzacie?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Wojtis13

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:25
Imię: Wojciech
Auto: Opel Astra 4 (J)
Silnik: Net
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#24

Nieprzeczytany post autor: Wojtis13 »

Ja polecam świece orginał NGK PLATYNOWO -IRYDOWE
tanie nie są bo ja zapłaciłem 67zł za sztukę ale kupowałem w sklepie.Przez internet można zamówić za 50-55zł.
Link do świec które kupiłem
[External Link Removed for Guests]

Jak chodzi o cewkę to polecam firmę DELPHI.
Firma DELPHI robi cewki do Astry J na pierwszy montaż
Podaję linka:
[External Link Removed for Guests]
Mi udało się kupić na Allegro za 370zł ;)
Ostatnio zmieniony 08 maja 2018, 17:01 przez Wojtis13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

Skoro cewki w Jotce są awaryjne to chyba lepiej omijać Delphi? Tylko tak głośno myślę.
[External Link Removed for Guests]

pepedealer

Astro-maniak
Posty: 120
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:39
Imię: Przemek
Auto: Astra J sedan
Silnik: B14NET LPG
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ostrołęka
Pomocny: 1 raz

#26

Nieprzeczytany post autor: pepedealer »

Wojtis13, za tą cenę z IC to do Octavii komplet można kupić :)
A [External Link Removed for Guests] tak jak pisałeś 55zł

kylo201

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2018, 13:12
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie

#27

Nieprzeczytany post autor: kylo201 »

[External Link Removed for Guests]

Panowie mam astre J 1,4 turbo LPG, przy przelączeniu na LPG szarpnięcie, postanowiłem wymienić cewkę, bo uwazam ze to układ zaplonowy, miałem juz robione cuda z tym autem, wymienione wtryskiwacze LPG, filtry FL itp... podmieniane cuda z innych modeli.

Pierwsze swiece wymieniłem po ok 60 kKM, wydaje mi się ze późno więc cewka może coś nie domagać, dodatkowo 1,5 kkm temu wymieniłem swiece na nowe i jest lepiej duzo.

na poczatku posta wrzucilem link do cewki, mam astre B14NET rok modelowy 2016 - ta z linku sie nadaje?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojtis13

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:25
Imię: Wojciech
Auto: Opel Astra 4 (J)
Silnik: Net
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#28

Nieprzeczytany post autor: Wojtis13 »

Cewka z linku powyżej firmy Delphi powinna pasować ja właśnie taką cewkę zakupiłem do mojej Astry silnik 1.4Net rok 2013.

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#29

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

Kylo jak nie jesteś pewny to zajrzyj pod maskę, spisz numer cewki i będziesz wiedział. Tam też siedzi delphi.
[External Link Removed for Guests]

Dembiec

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:14
Imię: Maciej
Auto: Meriva B
Silnik: A14NEL
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#30

Nieprzeczytany post autor: Dembiec »

Witam kolega nie jest sam auto od nowości wymieniłem świece na lpg przy 28tys był zielony nalot na 4 cylinder mi tylko pękła gumowa fajka nie tak jak u ciebie że plastik urwało wyczyscilem dałem nowe świece. Wczoraj dałem temat że mam drgania na lpg na luzie i. dziś podmieniam cewke bo mam na zapas wyciągam staram co wyczyscilem przy 28tys obecnie 45tys i wygląda jak na zdjęciach ten sam cylinder. Mam nadzieję że jak dam nowa nie będzie drgalo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2018, 9:19 przez Dembiec, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ