Wypalone zawory wydechowe.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 15 maja 2018, 16:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: świętokrzyskie
- Wdzięczny: 2 razy
Wypalone zawory wydechowe.
Kupiłem Opla Astre J Cosmo 1,6 180 KM z przebiegiem 140tys w tym 80 tys na gazie. Są wypalone zawory wydechowe i UPG do wymiany. Jakie moga byc tego przyczyny, jak sie zabezpieczyc przed ponownymi usterkami?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 04 lut 2018, 20:49
- Imię: ŁUKASZ
- Auto: Astra j
- Silnik: 1.4 t NET
- Województwo: opolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Przyczyną może być brak regulacji zaworów, w tym silniku są szklanki. Nie wiem co 30 tys. trzeba by sprawdzić luzy. Może źle wyregulowana lub nie serwisowana odpowiednio często instalacja podawała zbyt bogata lub zbyt ubogą mieszankę co też doprowadza do wypalania zaworów nawet gdy są popychacze hydrauliczne .A jak zapobiec? Dobra instalacja regularnie serwisowana wraz z wymianą filtrów lpg co 15 tys. I regularne sprawdzanie luzów zaworowych. Może niektórzy poleca Ci jeszcze założyć lubryfikacje gniazd zaworowych.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2018, 16:44 przez Sterydziak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 15 maja 2018, 16:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: świętokrzyskie
- Wdzięczny: 2 razy
Dowiedzialem sie od mechanika, że w tym silniku nie ma hydraulicznych olejowych popychaczy zaworów. Trzeba je regulowac co pewien czas. Jest to cofnięcie sie w technice. Moze celowo, żeby jeździć do warsztatów i dawac zarobić specom?
-
- Posty: 1050
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
- Imię: Przemek
- Auto: Golf VII
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Ma to szereg innych uwarunkowań. Między innymi mniejsze opory wewnętrzne oraz brak problemów z popychaczami przy wymianach oleju co 30 000km.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl
Zarejstrowałeś się wczoraj i już jedziesz...
Kupiłeś auto z usterką a teraz chcesz nam tu udowodnić że to "cofnięcie się w technice"
W Astrach był silnik ISUZU 1.7TD TC4EE1 i też miał regulację zaworów wymaganą co jakiś czas, mimo tego silnik robił, robi 500 000km bez bólu.
Z techniką to trzeba się trochę zapoznać żeby wiedzieć z czego to wynika.
Mechaniczna regulacja zaworów jest bardzo dobra bo sterowanie zaworami jest bez zwłoki na hydraulice
Najbardziej pancerne silniki miały regulację mechaniczną wbrew pozorom.
Mocne jednostki też tzw. SOLID LIFTER VALVE, How to set Valve Lash on a Solid Lifter Race Engine [External Link Removed for Guests]
Klawiatura lepsza na mechanicznej regulacji jak na hydraulice.
Mniej podatna utrata mocy na zużywającej się pompie oleju i lepsza magistrala olejowa dla układu korbowo-tłokowego.
To nie jest tak, że zrobili to żeby "cofnąć się w technice" z czegoś to wynika...
Także sorry ale Ja się nie zgodzę z Twoja tezą...
Kupiłeś auto z usterką a teraz chcesz nam tu udowodnić że to "cofnięcie się w technice"
W Astrach był silnik ISUZU 1.7TD TC4EE1 i też miał regulację zaworów wymaganą co jakiś czas, mimo tego silnik robił, robi 500 000km bez bólu.
Z techniką to trzeba się trochę zapoznać żeby wiedzieć z czego to wynika.
Mechaniczna regulacja zaworów jest bardzo dobra bo sterowanie zaworami jest bez zwłoki na hydraulice
Najbardziej pancerne silniki miały regulację mechaniczną wbrew pozorom.
Mocne jednostki też tzw. SOLID LIFTER VALVE, How to set Valve Lash on a Solid Lifter Race Engine [External Link Removed for Guests]
Klawiatura lepsza na mechanicznej regulacji jak na hydraulice.
Mniej podatna utrata mocy na zużywającej się pompie oleju i lepsza magistrala olejowa dla układu korbowo-tłokowego.
To nie jest tak, że zrobili to żeby "cofnąć się w technice" z czegoś to wynika...
Także sorry ale Ja się nie zgodzę z Twoja tezą...