Wypalone zawory wydechowe.

Marek218

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 15 maja 2018, 16:03
Imię: Marek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 2 razy

Wypalone zawory wydechowe.

#1

Nieprzeczytany post autor: Marek218 »

Kupiłem Opla Astre J Cosmo 1,6 180 KM z przebiegiem 140tys w tym 80 tys na gazie. Są wypalone zawory wydechowe i UPG do wymiany. Jakie moga byc tego przyczyny, jak sie zabezpieczyc przed ponownymi usterkami?
Pozdrawiam.

Sterydziak

Astro-maniak
Posty: 136
Rejestracja: 04 lut 2018, 20:49
Imię: ŁUKASZ
Auto: Astra j
Silnik: 1.4 t NET
Województwo: opolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Sterydziak »

Przyczyną może być brak regulacji zaworów, w tym silniku są szklanki. Nie wiem co 30 tys. trzeba by sprawdzić luzy. Może źle wyregulowana lub nie serwisowana odpowiednio często instalacja podawała zbyt bogata lub zbyt ubogą mieszankę co też doprowadza do wypalania zaworów nawet gdy są popychacze hydrauliczne .A jak zapobiec? Dobra instalacja regularnie serwisowana wraz z wymianą filtrów lpg co 15 tys. I regularne sprawdzanie luzów zaworowych. Może niektórzy poleca Ci jeszcze założyć lubryfikacje gniazd zaworowych.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2018, 16:44 przez Sterydziak, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Zle wyregulowana lub i zamontowana instalacja lpg

Marek218

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 15 maja 2018, 16:03
Imię: Marek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Marek218 »

Dowiedzialem sie od mechanika, że w tym silniku nie ma hydraulicznych olejowych popychaczy zaworów. Trzeba je regulowac co pewien czas. Jest to cofnięcie sie w technice. Moze celowo, żeby jeździć do warsztatów i dawac zarobić specom?

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Ma to szereg innych uwarunkowań. Między innymi mniejsze opory wewnętrzne oraz brak problemów z popychaczami przy wymianach oleju co 30 000km.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

Usunięty użytkownik 861235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Zarejstrowałeś się wczoraj i już jedziesz...

Kupiłeś auto z usterką a teraz chcesz nam tu udowodnić że to "cofnięcie się w technice"

W Astrach był silnik ISUZU 1.7TD TC4EE1 i też miał regulację zaworów wymaganą co jakiś czas, mimo tego silnik robił, robi 500 000km bez bólu.

Z techniką to trzeba się trochę zapoznać żeby wiedzieć z czego to wynika.

Mechaniczna regulacja zaworów jest bardzo dobra bo sterowanie zaworami jest bez zwłoki na hydraulice

Najbardziej pancerne silniki miały regulację mechaniczną wbrew pozorom.

Mocne jednostki też tzw. SOLID LIFTER VALVE, How to set Valve Lash on a Solid Lifter Race Engine [External Link Removed for Guests]

Klawiatura lepsza na mechanicznej regulacji jak na hydraulice.
Mniej podatna utrata mocy na zużywającej się pompie oleju i lepsza magistrala olejowa dla układu korbowo-tłokowego.

To nie jest tak, że zrobili to żeby "cofnąć się w technice" z czegoś to wynika...

Także sorry ale Ja się nie zgodzę z Twoja tezą...

ODPOWIEDZ