Dziwny hałas/tarcie A14NET
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 10:11
- Imię: Jarek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: Zagranica - UE
Dziwny hałas/tarcie A14NET
pawelwor, A jak długo już z tym jeździsz? Dzisiaj byłem u kolejnego mechanika i powiedział, że dla nie go nic z rozrządu. Jutro zadzwoni do centrali do Stuttgartu i coś tam się postara dowiedzieć. Będę coś wiedział po południu. Zobaczymy.
Ktoś ma jeszcze taki sam problem?
Ktoś ma jeszcze taki sam problem?
--
Jarek aka Genas
Jarek aka Genas
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 10:11
- Imię: Jarek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: Zagranica - UE
Widzę, że nikt więcej nie boryka się z podobnym problemem
W każdym bądź razie, jeszcze nic nie zrobiłem. Przy okazji pytanie odnośnie wymiany rozrządu. Czy trzeba wymieniać wszystko, to znaczy łańcuch, koła zębate, ślizgi i napinacz? Coś pominąłem?
W każdym bądź razie, jeszcze nic nie zrobiłem. Przy okazji pytanie odnośnie wymiany rozrządu. Czy trzeba wymieniać wszystko, to znaczy łańcuch, koła zębate, ślizgi i napinacz? Coś pominąłem?
--
Jarek aka Genas
Jarek aka Genas
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 10:11
- Imię: Jarek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: Zagranica - UE
Problem rozwiązany. Łańcuch ocierał o metalową uszczelkę. Wymieniony kompletny rozrząd i przy okazji olej. Podziękowania dla zaprzyjaźnionego warsztatu Sylwestra Zimowskiego z Poznania, w którym robię swoje auta od prawie 25 lat. Niestety serwis Opla w Niemczech zawiódł mnie na całej linii. Nie chcę mieć już do czynienia z tymi nieudacznikami.
--
Jarek aka Genas
Jarek aka Genas
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 10:11
- Imię: Jarek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: Zagranica - UE
Tak, łańcuch był rozciągnięty. Dlatego uderzał w metalową uszczelkę. Przy przebiegu 80k. I dodam, że przejeździłem tak około 10k.
--
Jarek aka Genas
Jarek aka Genas
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 10:11
- Imię: Jarek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: Zagranica - UE
Wszystkie części, olej i robota zamknęły się kwotą 2150pln.
--
Jarek aka Genas
Jarek aka Genas
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 cze 2016, 20:19
- Imię: Przemek
- Auto: ASTRA J GTC
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
Od jakiegoś czasu słyszę nieszczęsne szumy u mnie. Problem z moich obserwacji występuje tylko gdy ściągnę nogę z gazu na 2 biegu. Tak jak pisali poprzednicy nie jest to tarcie ciągłe, tylko z jakąś tam częstotliwością. Dodam, że na biegu jałowym raczej nic nie słychać.
Co obstawiacie?
Co obstawiacie?
- mkedziak
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 cze 2019, 9:52
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Meriva B
- Silnik: A14NEL
- Województwo: śląskie
Witajcie,
Postanowiłem napisać w tym temacie gdyż u mnie w Oplu Merivie B z silnikiem A14NEL 120 KM - (konstrukcyjnie ten sam silnik co A14NET) występuje dokładnie ten sam odgłos synchronicznego metalicznego ocierania na ciepłym silniku, zwiększający swoją częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów, słyszalny na biegu jałowym (bo jest cicho, nie jestem w stanie określić czy podczas jazdy także). Tylko ja mam jeszcze dodatkowy problem gdyż pali się check engine z kodami błędów:
Mieszanka za uboga p0171
Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014
i myślałem że ma to ze sobą związek gdyż jeden z użytkowników pisze o tym specyficznym odgłosie i jako rozwiązanie pada łożysko sprężarki - ja dziś podczas występowania tego charakterystycznego odgłosu załączyłem klimatyzację i .... odgłos zanikł zupełnie czyli wskazywało by to na związek jednak ze sprężarką.
Drugi z użytkowników (@genas) pisze natomiast o tym odgłosie jako ocieraniu łańcucha o metalową uszczelkę.
W związku z powyższym pytanie czy ktoś z was posiadał jeszcze powyższe błędy ?
Błędy pojawiają się zarówno podczas jazdy na PB jak i na LPG
Postanowiłem napisać w tym temacie gdyż u mnie w Oplu Merivie B z silnikiem A14NEL 120 KM - (konstrukcyjnie ten sam silnik co A14NET) występuje dokładnie ten sam odgłos synchronicznego metalicznego ocierania na ciepłym silniku, zwiększający swoją częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów, słyszalny na biegu jałowym (bo jest cicho, nie jestem w stanie określić czy podczas jazdy także). Tylko ja mam jeszcze dodatkowy problem gdyż pali się check engine z kodami błędów:
Mieszanka za uboga p0171
Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014
i myślałem że ma to ze sobą związek gdyż jeden z użytkowników pisze o tym specyficznym odgłosie i jako rozwiązanie pada łożysko sprężarki - ja dziś podczas występowania tego charakterystycznego odgłosu załączyłem klimatyzację i .... odgłos zanikł zupełnie czyli wskazywało by to na związek jednak ze sprężarką.
Drugi z użytkowników (@genas) pisze natomiast o tym odgłosie jako ocieraniu łańcucha o metalową uszczelkę.
W związku z powyższym pytanie czy ktoś z was posiadał jeszcze powyższe błędy ?
Błędy pojawiają się zarówno podczas jazdy na PB jak i na LPG
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Lozysko rolki sprzegla sprezarki klimatyzacji pracuje wg mnie tylko na wylaczonej klimie, wiec jesli szum cichnie po wlaczeniu klimy to wymienilbym cale sprzeglo z rolka. Takie zestawy chodza lekko powyzej 300zl wiec bardziej sie oplaca niz wymiana samego lozyska za ktora mechanicy biora kolo 200zl.