Astra J 1.4 Turbo lpg. Kod bledu P0171

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4867
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 101 razy

Re: Astra J 1.4 Turbo lpg. Kod bledu P0171

#71

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Wysokie podciśnienie na obu paliwach -mozliwe że jakaś mala nieszczelność. Temperatura powietrza zasysanego -33 ?. Korekta na gazie odjeżdża w kosmos. Szukaj w gazie..

Redrist

Astro-maniak
Posty: 123
Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
Imię: Jacek
Auto: Astra j
Silnik: A14NEL
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#72

Nieprzeczytany post autor: Redrist »

Nieszczelność, czyli zapewne może być zarówno pod pokrywą jak i na wydechu.
Z tego co wiem :
Faktury od poprzedniego właściciela na ostatnie dwa lata:
Regeneracja pokrywy zaworów
Regeneracja kolektora
Nowa lambda
Nowa cewka
Znajomy mechanik grzebał przy nim kilka dni
Jedyne co znalazł to że zawór par nie domyka się do końca i jest lekka nieszczelność, na test zaślepił go, niestety błąd powrócił
Co do gazu to ma jakieś dwa lata, była wymieniana listwa i robiona regulacja w październiku.

Bobo91

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 22 cze 2021, 17:00
Imię: Michał
Auto: Insignia 1.4 t
Silnik: A14net
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#73

Nieprzeczytany post autor: Bobo91 »

Jaka powinno być prawidlowe cisnienie paliwa na biegu jałowym ? Dzisiaj jadę na pomiar

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4867
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 101 razy

#74

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Zwykle 3 bary. Czasem 4 w zależności od silnika

Redrist

Astro-maniak
Posty: 123
Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
Imię: Jacek
Auto: Astra j
Silnik: A14NEL
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#75

Nieprzeczytany post autor: Redrist »

Po 40km na samej benzynie
Błąd nie wyskakuje
Screenshot_20240202-160849.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4867
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 101 razy

#76

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Redrist pisze:
03 lut 2024, 14:11
Po 40km na samej benzynie
Błąd nie wyskakuje Screenshot_20240202-160849.png
Cisnienie paliwa trochę chyba za niskie. Może ma zmienne ciśnienie. Szukaj problemu w gazie...

Redrist

Astro-maniak
Posty: 123
Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
Imię: Jacek
Auto: Astra j
Silnik: A14NEL
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#77

Nieprzeczytany post autor: Redrist »

czarnypiotrek pisze:
03 lut 2024, 14:34
Cisnienie paliwa trochę chyba za niskie. Może ma zmienne ciśnienie. Szukaj problemu w gazie...
Pytanko, z tego co mi mówił mechanik to zawór par nie domyka do końca, teraz jest zaślepiony, czy jest taka opcja czy ma być zawsze super szczelny ?
I to niskie ciśnienie z czego wynika, pompa się kończy? Czy może filtr ?

Bobo91

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 22 cze 2021, 17:00
Imię: Michał
Auto: Insignia 1.4 t
Silnik: A14net
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#78

Nieprzeczytany post autor: Bobo91 »

Ciśnienie na listwie sprawdzone jest 4 bar ale znalazłem chyba przyczynę korekt +33 . Zdemontowałem kolektor ssacy w celu weryfikacji przylgni no i bingo, przylgnia przy kanale odmy wypalona . Dymiarka nie miała prawa wykryć tej nieszczelnosci gdyż cisnienie które wytworzyła dymiarka dociskała uszczelke do zewnętrznego rantu uszczelki i było szczelnie , natomiast na wolnych obrotach w kolektorze jest podciśnienie które zasysa ta uszczelke do wewnątrz i w tym momencie brak rantu wewnętrznego pozwalał uszczelce się przekrzywić i następowało łapaniem lewego powietrza. Naprawiłem rant za pomocą doszlifowanej blaszki że szleliniomierza i dodatkowo podkleiłem Victorem reinz +300% . Trochę rzeźba ale powinno zadziałać, zdam relacje po wyschnięciu i zamontowaniu kolektora ale jestem pewien na 99,9% że to była przyczyną dodatnich korekt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4867
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 101 razy

#79

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Redrist pisze:
03 lut 2024, 17:13
Pytanko, z tego co mi mówił mechanik to zawór par nie domyka do końca, teraz jest zaślepiony, czy jest taka opcja czy ma być zawsze super szczelny ?
I to niskie ciśnienie z czego wynika, pompa się kończy? Czy może filtr ?
Przeczytaj posty użytkownika bo. On ma 4 bary ciśnienia.

Redrist

Astro-maniak
Posty: 123
Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
Imię: Jacek
Auto: Astra j
Silnik: A14NEL
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#80

Nieprzeczytany post autor: Redrist »

Kolejne próby
Wyciąg chyba z lambd
Screenshot_20240204-162526.png
A tu z ciśnienia dolotowego plus paliwa, na różnych obrotach silnika
Screenshot_20240204-162709.png
Dane są poprawne ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ