Astra J 1.4 Turbo lpg. Kod bledu P0171

BlackMiros1

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 21 maja 2018, 19:26
Imię: Adam
Auto: Astra J
Silnik: A14NET LPG
Województwo: śląskie
Pomocny: 2 razy

Astra J 1.4 Turbo lpg. Kod bledu P0171

#1

Nieprzeczytany post autor: BlackMiros1 »

Witam, ostatnio pisalem na forum o bledzie 89, ktory zniknal po wymianie czujnika cisnienia i temperatury lpg. Natomiast pozniej na lpg pojawil mi sie check, auto gaslo, obroty skakaly. O dziwo na benzynie chodzil normalnie bez zadnych problemow. Wiec uznalem ze faktycznie wypadaloby wymienic te wtryskiwacze, no i zostaly wymienione. Samochod do serwisu na wgranie mapy do wtryskiwaczy (zmiana z zielonych na pomaranczowe) checka usuneli, Blad dotyczyl za ubogiej mieszanki paliwa alternatywnego - czy ktos wie co to moze oznaczac? W serwisie stwierdzili ze moglo to byc od zaklejonych wtryskiwaczy, bo wczesniej byly one zaklejone, no i stwierdzili ze po wgraniu nowej mapy i kalibracji powinno byc ok. Natomiast check znow sie zaswiecil, tym razem nie skacza obroty ani samochod nie gasnie. W serwisie stwierdzili tez ze moze to byc walnieta sonda, natomiast teraz o tej godzinie juz jej nie dam rady wymieniac a potrzebuje dzis wyjechac 500km. Czy jest to bardzo szkodliwe dla silnika? Czy sonda moze poprostu tylko podawac zle wartosci mieszanki paliwa alternatywnego? Ewentualnie co to moze innego oznaczac? Pozdrawiam

PawelPL

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:35
Imię: Paweł
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: PawelPL »

Witaj, w tym silniku bardzo częstą przypadłością jest usterka zaworu par paliwa, nie domyka się on do końca i silnik łąpie przez niego "lewew powietrze" . Znajduje się on na kolektorze ssącym i bardzo łatwo jest go zdemontować bo jest na szybko złączkach i sprawdzić . Możesz to zrobić nawet we własnym zakresie . zdemontuj go i dmuchając w niego ustami ma nie przechodzić powietrze w żadną stronę jeżeli przechodzi chodź minimalna to ilość masz winowajcę.

BlackMiros1

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 21 maja 2018, 19:26
Imię: Adam
Auto: Astra J
Silnik: A14NET LPG
Województwo: śląskie
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: BlackMiros1 »

Czy moglbys umiescic jakies zdjecie ewentualnie opisac jak to zrobic?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4856
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Blad p0171 moze byc powodowany cala lista usterek, takze strzelanie na slepo to bardzo slaby pomysl. Zacznij od sprawdzenia podcisnienia kolektora...

BlackMiros1

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 21 maja 2018, 19:26
Imię: Adam
Auto: Astra J
Silnik: A14NET LPG
Województwo: śląskie
Pomocny: 2 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: BlackMiros1 »

Zawsze jest jakis punkt zaczepienia...

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4856
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

To ja dopisze.
Nieszczelny kolektor, nieszczelna odma, brudna przepustnica, niewlasciwe cisnie paliwa, awaria przeputnicy, awaria wtrysku, brudny filtr paliwa, brudny przeplywomierz, dziurawy wydech..

PawelPL

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:35
Imię: Paweł
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: PawelPL »

Koledzy również dobrze radzą może być brudna przepustnica lub jakakolwiek nieszczelność na kolektorze dolotowym .
a co do tego zaworku par paliwa to odpinasz szybkozłączki oraz wtyczkę (zaznaczone jako 1 ) i masz zaworek na wierzchu do sprawdzenia . tak jak mówię dmuchając w niego ustami lub ssając nie ma się przedostawać powietrze przez niego . Kolejny krok jaki bym zrobił to wyczyścił przepustnicę .
Bez tytułu.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2018, 21:04 przez PawelPL, łącznie zmieniany 1 raz.

Rysiob

Astro-maniak
Posty: 136
Rejestracja: 16 lip 2017, 21:18
Auto: Astra J a14net & Polonez 1.6 GLI
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Pomocny: 3 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Rysiob »

Kolega czarnypiotrek wypisał w zasadzie wszystko, co trzeba sprawdzić. Jako że sam do wczoraj walczyłem z P0171 pozwolę sobie też napisać kilka wskazówek bardziej precyzyjnych:

1. Pęknięte rury od dolotu
Obejrzyj dokładnie rury idące od filtra powietrza do turbiny. Najlepiej zdemontuj je (trzymają się na opaskach metalowych) i umyj, dokładnie popatrz pod kątem dziurek, pęknięć etc.

2. Zaworek zwrotny ("grzybek") w kolektorze ssącym
Ściągnij wężyk (trzyma go metalowa wsuwka) i poświeć sobie latarką - jeśli zobaczysz czerwony/zielony/pomarańczowy grzybek u góry króćca, wszystko jest OK. Jeżeli go nie ma, to trzeba liczyć się z wymianą kolektora ssącego - zaworek jest z nim zintegrowany. Koszt regenerowanego ok. 300 zł. Brak tego zaworka generuje później problemy z odmą (membraną odmy), a także przyczynia się m.in. do wydmuchania uszczelnienia wałków rozrządu.
Tu masz wyjaśnione, jak to sprawdzić: [url]http://www.pokrywy-zaworów.pl/kolektor-ss%C4%85cy-a14net-nel[/url]

3. Nieszczelność odmy
Zdejmujesz plastikową pokrywę (jest na zatrzask) z logo OPEL ECOTEC. Nad korkiem wlewu oleju masz membranę odmy. Jest ona wyposażona w mały otwór, którędy wydostaje się nadmiar powietrza - najogólniej mówiąc służy to odpowietrzaniu wału korbowego. Jeżeli przez tą dziurkę zasysa powietrze, to znaczy że membrana już jest uszkodzona. Jak to sprawdzić? Np. tu jest pokazane na innym silniku [External Link Removed for Guests]

4. Brudna przepustnica
Od czasu do czasu warto przepustnicę wyczyścić, gdyż może ona generować widoczne problemy z pracą silnika. Odkręcasz opaskę zaciskową, z wyczuciem zdejmujesz rurę z niej i albo robisz częściowe czyszczenie bez demontażu jej z auta, albo cztery śruby odkręcasz i dokładnie myjesz środkiem do czyszczenia gaźników/przepustnic. Koszt. ok. 15-20 zł.

5. Przepływomierz
Znajduje się on w rurze wychodzącej z filtra powietrza. Budowa tego przepływomierza nie pozwala na czyszczenie go w taki sposób jak przepustnicy - może to mu zaszkodzić. Warto zainwestować w interfejs (może być ELM) i poobserwować wskazania MAF (powietrza).

Uważam, że warto też pomyśleć o odpięciu wszystkich wtyczek i przeczyszczeniu ich środkiem do styków elektrycznych. U mnie to - odpukać - na razie rozwiązało problem kodu p0171 (zdążyłem wymienić filtr powietrza, wyczyścić przepustnicę i MAP sensor).

Awatar użytkownika
Konraadek

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
Imię: Radek
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 23 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Konraadek »

BlackMiros1 pisze:
28 maja 2018, 19:01
Blad dotyczyl za ubogiej mieszanki paliwa alternatywnego ... no i stwierdzili ze po wgraniu nowej mapy i kalibracji powinno byc ok. Natomiast check znow sie zaswiecil, tym razem nie skacza obroty ani samochod nie gasnie.
Taki błąd wywalało mi na gazie, mam instalację BRC, choć z samochodem się nic nie działo, pracował równo. Nie był to błąd podczas jazdy, tylko zwykle jak stałem na wolnych obrotach. Kupiłem interfejs BRC i czasami poklikam sobie po sterowniku. Przeprowadziłem autokalibrację biegu jałowego, trwało to 4 minuty, dawkował gaz, korekty zmieniał i w końcu zakończyła się procedura sukcesem. Zapisałem ustawienia i 4 miesiące bez check'a. Może to kwestia regulacji/kalibracji/konfiguracji. Kilka procent w lewo lub w prawo i nie trybi, może inny mechanik coś by poradził, najgorzej jak to wina nie sprzętowa tylko programowa.

ArtiG

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 14 sty 2011, 18:26
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 140KM
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: ArtiG »

Witam, jako że również mam A14NET na gazie pozwolę sobie odświeżyć trochę temat. Również mam błąd P0171, grzybek w kolektorze jest, cały dolot sprawdzony pod kątem nieszczelności i jest ok. Z odmą jest trochę niepewności bo przez otwór nie zasysa powietrza ale korek wlewu paliwa wyraźnie przysysa do pokrywy. Czy samo przysysanie korka oznacza jej uszkodzenie? Wymieniłbym pokrywę ale nie mam pewności czy to ona jest sprawczynią problemów.
Dodam jeszcze, że silnik jest bardzo zamulony, ciężko wkręca się na obroty, kilka razy zdarzyło mi się podczas gaszenia silnika, że po przekręceniu kluczyka silnik jeszcze parę sekund starał się pracować i dopiero zgasł. Również kilka razy podczas jazdy miałem sytuację, że silnik przez moment zaczął szarpać jakby pracował na 3 cylindrach po czym po kilkunastu sekundach wracał do normy...
Postaram się w najbliższym czasie sprawdzić zawór par paliwa, jeszcze tego nie zrobiłem bo przez instalację LPG mam do niego trochę utrudniony dostęp.
Macie jeszcze może jakieś sugestie?

ODPOWIEDZ