Tak, zatrzaski są odblokowane. Nie mogę poruszyć wybierakiem, który się znajduję na skrzyni. Plastikową blokadę trzymam wciśniętą, jednak wybierak na skrzyni ani drgnie...A zluzowaleś regulacje linek przy lewarku?
Zablokowany lewarek skrzyni biegów
- srookers
- Posty: 127
- Rejestracja: 20 lut 2016, 16:49
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
Zablokowany lewarek skrzyni biegów
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Trochę nie rozumiem. Jak ma drgnąć wybierak jak go zablokowałeś.
Jeszcze raz od początku:
- lewarek ustawiony w pozycji serwisowej
- zluzowane zatrzaski regulacji linek
- zablokowany wybierak na skrzyni
Jeśli tak, to teoretycznie powinieneś zablokować zatrzaski na linkach, potem zwolnić blokadę wybieraka, a na koniec lewarek ustawić do pracy. I powinno hulać.
Jeszcze raz od początku:
- lewarek ustawiony w pozycji serwisowej
- zluzowane zatrzaski regulacji linek
- zablokowany wybierak na skrzyni
Jeśli tak, to teoretycznie powinieneś zablokować zatrzaski na linkach, potem zwolnić blokadę wybieraka, a na koniec lewarek ustawić do pracy. I powinno hulać.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2018, 21:37 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- srookers
- Posty: 127
- Rejestracja: 20 lut 2016, 16:49
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
Blokada wybieraka nie jest zablokowana, przeskoczyła tylko na 1 ząbek, nie mogę go całkowicie zablokować (2 ząbek), rozwiązaniem tego problemu jest to co napisał kolega marcin27061979.Trochę nie rozumiem. Jak ma drgnąć wybierak jak go zablokowałeś
Problem w tym, że ja nie mogę poruszyć tym wybierakiem....
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
srookers pisze:QR_BBPOST Problem w tym, że ja nie mogę poruszyć tym wybierakiem....
Jak wyjmiesz blokadę z pierwszego ząbka też się nie rusza?
Jeśli nie możesz wcisnąć na drugi ząbek tzn że jest źle ustawiona kopułka. A jeśli nie możesz ruszać kopułką to tytułowy problem nie będzie w lewarku tylko w wybieraku lub głębiej w skrzyni.
Chyba, że linka stanęła ale to delikatnie wybierak by się dał ruszać bo główki linek mają amortyzację
Ostatnio zmieniony 03 sie 2018, 22:03 przez soszo, łącznie zmieniany 2 razy.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- srookers
- Posty: 127
- Rejestracja: 20 lut 2016, 16:49
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
Zrobiłem tak, blokada całkowicie wyciągnięta, następnie zacząłem ruszać całym tym metalowym elementem (na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono) i wybierak zaczął się ruszać
Później zrobiłem ustawienie linek i wszystko działa tak jak trzeba
Wszystkim wielkie dzięki za pomoc, bo szczerze to sam bym nic nie zdziałał... Zimny browar dla was Panowie
EDIT:
Moja radość okazała się przedwczesna ... otóż wczoraj wieczorem gdy udało mi się wszystko ustawić oraz dzisiaj z samego rana wszystko chodziło perfekcyjnie w 100% byłem zadowolony z pracy lewarka. Co się okazało o godzinie 15:00, gdy wsiadłem do auta, lewarek chodził z bardzo dużym oporem. Ruch w lewo/prawo bez problemów, jednak góra/dół z bardzo dużym oporem, przykładowo 3,4 nie możliwa do wrzucenia.... Winowajcą wydaje się bardzo wysoka temperatura oraz czarna linka odpowiadająca za ruch góra/dół. Z całym koszyczkiem jest wszystko ok, nowy smar (odporny na wysokie temperatury), wszystko wcześniej dokładnie wyczyściłem.
Wieczorem jak się tylko ochłodzi i będę w stanie operować lewarkiem spróbuję przesmarować te linki od strony kabiny i komory silnika. Pytanie tylko czy to coś w ogóle da? Przesmarowane zostaną tylko końcowe elementy tej linki a nie ona cała, nie wiem na ile będzie to skuteczne i czy w ogóle to co coś pomoże, ale próbować trzeba.
Użyć tego samego smaru (smar silikonowy w tubce) co do koszyczka czy może psiknąć smarem do łańcuchów motocyklowych w sprayu?
Później zrobiłem ustawienie linek i wszystko działa tak jak trzeba
Wszystkim wielkie dzięki za pomoc, bo szczerze to sam bym nic nie zdziałał... Zimny browar dla was Panowie
EDIT:
Moja radość okazała się przedwczesna ... otóż wczoraj wieczorem gdy udało mi się wszystko ustawić oraz dzisiaj z samego rana wszystko chodziło perfekcyjnie w 100% byłem zadowolony z pracy lewarka. Co się okazało o godzinie 15:00, gdy wsiadłem do auta, lewarek chodził z bardzo dużym oporem. Ruch w lewo/prawo bez problemów, jednak góra/dół z bardzo dużym oporem, przykładowo 3,4 nie możliwa do wrzucenia.... Winowajcą wydaje się bardzo wysoka temperatura oraz czarna linka odpowiadająca za ruch góra/dół. Z całym koszyczkiem jest wszystko ok, nowy smar (odporny na wysokie temperatury), wszystko wcześniej dokładnie wyczyściłem.
Wieczorem jak się tylko ochłodzi i będę w stanie operować lewarkiem spróbuję przesmarować te linki od strony kabiny i komory silnika. Pytanie tylko czy to coś w ogóle da? Przesmarowane zostaną tylko końcowe elementy tej linki a nie ona cała, nie wiem na ile będzie to skuteczne i czy w ogóle to co coś pomoże, ale próbować trzeba.
Użyć tego samego smaru (smar silikonowy w tubce) co do koszyczka czy może psiknąć smarem do łańcuchów motocyklowych w sprayu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2018, 22:19 przez srookers, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lip 2015, 9:41
- Imię: marcin
- Auto: Astra J Sport HB
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 4 razy
Odepnij te dwa mocowania linek od strony silnika i poruszaj przód/tył, to Ci pozwoli ocenić czy linki chodzą bez oporu czy trzeba szukać dalej.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Jest taki wątek na forum. Jedni piszą, że smarowanie (czym popadnie) linek pomaga, inni, że nie. lewarek biegów ciężko chodzisrookers pisze:QR_BBPOST Użyć tego samego smaru (smar silikonowy w tubce) co do koszyczka czy może psiknąć smarem do łańcuchów motocyklowych w sprayu?
Jak by udało się odpiąć linkę na gorącym to mógłbyś zdiagnozować na 100% czy to linka czy np wybierak
Ostatnio zmieniony 04 sie 2018, 23:58 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- srookers
- Posty: 127
- Rejestracja: 20 lut 2016, 16:49
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
Odpiąłem zaczep czarnej linki od strony silnika. Okazało się, że porusza się z bardzo dużym oporem. Z dwóch stron zaaplikowałem wd40, poruszałem linką góra/dół by rozprowadzić preparat w jak największym stopniu. Druga biała linka chodziła relatywnie dobrze, jednak profilaktycznie też ją przeczyściłem. Zostawię to tak na noc, niech odparuje a jutro rano nałożę smar na dwa końce.
EDIT:
Od samego rana wziąłem się do pracy. Nałożyłem smar na dwa końce linek, wszystko działa tak jak powinno, przynajmniej w obecnej temperaturze zobaczymy jak będzie o 15 przy ponad 30 C, ale jestem dobrej myśli.
Co ciekawe i tutaj porada dla wszystkich przy czarnej lince zauważyłem, że coś z jednej strony delikatnie wystaje z plastikowej osłony linki (zaznaczone na zdjęciu). Okazało się, że jest to "zmasakrowana" czarna uszczelka, prawdopodobnie znajduje się ona w tej plastikowej osłonie (nie mylić z czerwoną uszczelką, która jest na osłonie) w celu zbierania zanieczyszczeń z linki. W moim przypadku była w strasznym stanie i nie znajdowała się na swoim miejscu, usunąłem znaczną część, został malutki kawałek ale myślę, że nie będzie miał wpływu na pracę linki. Przeczyściłem zmywaczem do hamulców oraz nałożyłem smar.
Nowej uszczelki pewnie nie znajdę a jeśli nawet to i tak nie będzie się dało jej zamontować.
Jazda testowa zakończona sukcesem, stan na 9 rano
EDIT:
Od samego rana wziąłem się do pracy. Nałożyłem smar na dwa końce linek, wszystko działa tak jak powinno, przynajmniej w obecnej temperaturze zobaczymy jak będzie o 15 przy ponad 30 C, ale jestem dobrej myśli.
Co ciekawe i tutaj porada dla wszystkich przy czarnej lince zauważyłem, że coś z jednej strony delikatnie wystaje z plastikowej osłony linki (zaznaczone na zdjęciu). Okazało się, że jest to "zmasakrowana" czarna uszczelka, prawdopodobnie znajduje się ona w tej plastikowej osłonie (nie mylić z czerwoną uszczelką, która jest na osłonie) w celu zbierania zanieczyszczeń z linki. W moim przypadku była w strasznym stanie i nie znajdowała się na swoim miejscu, usunąłem znaczną część, został malutki kawałek ale myślę, że nie będzie miał wpływu na pracę linki. Przeczyściłem zmywaczem do hamulców oraz nałożyłem smar.
Nowej uszczelki pewnie nie znajdę a jeśli nawet to i tak nie będzie się dało jej zamontować.
Jazda testowa zakończona sukcesem, stan na 9 rano
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2018, 9:35 przez srookers, łącznie zmieniany 4 razy.
- bogdanp
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 sty 2020, 21:07
- Imię: Bogdan
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2014
- Województwo: podkarpackie
Witam. Jestem nowy.
Po wymianie dwumasy, tarczy, docisku, wysprzęglika, na powrocie ciężko było mi wsadzić 5 i 6 bieg. Po powrocie na reklamacje pan pchał biegi na siłe - "przecież wchodzi". Myśle "a mam Cie w d.".
Wystarczyło że odpowietrzyłem sprzęgło i zrobiłem ustawienia serwisowe wybieraka i lewarka.
Dodam tylko że nowszy typ skrzyni M32 ma gotową blokade wybieraka którą trzeba wcisnąć w odpowiednią pozycję a po wszystkim wyciągnąć w poprzednią pozycję.
Nie chciało mi się ruszyć jedno cięgno żeby blokada wskoczyła- wystarczyło wcisnąć kilka razy sprzęgło i delikatnie ruszyć do tyłu samochodem (pchnąć).
Pozdrawiam.
Po wymianie dwumasy, tarczy, docisku, wysprzęglika, na powrocie ciężko było mi wsadzić 5 i 6 bieg. Po powrocie na reklamacje pan pchał biegi na siłe - "przecież wchodzi". Myśle "a mam Cie w d.".
Wystarczyło że odpowietrzyłem sprzęgło i zrobiłem ustawienia serwisowe wybieraka i lewarka.
Dodam tylko że nowszy typ skrzyni M32 ma gotową blokade wybieraka którą trzeba wcisnąć w odpowiednią pozycję a po wszystkim wyciągnąć w poprzednią pozycję.
Nie chciało mi się ruszyć jedno cięgno żeby blokada wskoczyła- wystarczyło wcisnąć kilka razy sprzęgło i delikatnie ruszyć do tyłu samochodem (pchnąć).
Pozdrawiam.