Cooling System Upgrade - A16LET
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 19 sty 2017, 15:00
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Brzozów
- Wdzięczny: 1 raz
- Kontakt:
Cooling System Upgrade - A16LET
Witam,
na facebookowym profilu MGI Motorsport :
[External Link Removed for Guests]
dodano wpis o Cooling System Upgrade dla a16let (jest też film)
Zabieg sprawia ze temperatura płyny chłodniczego oscyluje w granicach 87-92 stopni.
Po moim zapytaniu o co chodzi dostałem tylko odpowiedz:
" We change sw and he and the coolant temperature operates at 87-92c "
Myślicie ze taki zabieg ma jakiś większy sens żeby to drążyć co i jak?
na facebookowym profilu MGI Motorsport :
[External Link Removed for Guests]
dodano wpis o Cooling System Upgrade dla a16let (jest też film)
Zabieg sprawia ze temperatura płyny chłodniczego oscyluje w granicach 87-92 stopni.
Po moim zapytaniu o co chodzi dostałem tylko odpowiedz:
" We change sw and he and the coolant temperature operates at 87-92c "
Myślicie ze taki zabieg ma jakiś większy sens żeby to drążyć co i jak?
Ostatnio zmieniony 08 sie 2018, 19:00 przez DARKknight, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorki że tak zapytam bo nie wiem, A16LET ma jakieś problemy z przegrzewaniem się czy co? Mój cały czas pokazuje po nagrzaniu 90st.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 19 sty 2017, 15:00
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Brzozów
- Wdzięczny: 1 raz
- Kontakt:
Wskaźnik pokazuje jedynie osiagniecie temperatury roboczej i ewentualne przegrzanie. W praktyce silnik ma 100-110st.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Jak jedziesz bardziej wyczynowo na autostradzie to komputer silnika i tak zmienia punkt pracy termostatu, aby temp. płynu była na poziomie około 92-94 st. C. Natomiast jak silnik nie jest mocno obciążony to co Ci przeszkadza nawet te 110 st. C?
Moim zdaniem takie zmiany w oprogramowaniu maja sens, jak się chce wykorzystywać auto na bardzo dużym obciążeniu (tory, wyścigi czy inne zabawy z obrotami w czerwonym polu
santiago25, wskaźnik na tablicy zegarów nie ma za wiele wspólnego z rzeczywistą temp. płynu chłodzącego Klienci narzekali na jego brak w astrach H to go przywrócili, ale jest sterowany nie rzeczywista temperaturą z czujnika, a z komputera. Dopóki komputer stwierdza, że temp. płynu jest w dozwolonym zakresie, czyli między 90 a 110 st. C to ustawia wskaźnik na sztywno na 90 i kierowca jest spokojny w rzeczywistości termostat ma 2 progi zadziałania, sterowane grzałką elektryczną i może utrzymywać poziom około 90 a może poziom około 104 st. C a nawet do 110. Przy czym normalnie, w warunkach jazdy miejskiej czy pozamiejskiej, ale na obr. około 2000 do 3000 jest to ta wyższa temp ze względu na ekologię, mniejsza emisja tlenków azotu. Dopiero np. na autostradzie przy obrotach powyżej 3000 i dużym obciążeniu silnika zmniejsza nastawę do tych około 94 st. C. Współczesne auta są pełne niespodzianek
Moim zdaniem takie zmiany w oprogramowaniu maja sens, jak się chce wykorzystywać auto na bardzo dużym obciążeniu (tory, wyścigi czy inne zabawy z obrotami w czerwonym polu
santiago25, wskaźnik na tablicy zegarów nie ma za wiele wspólnego z rzeczywistą temp. płynu chłodzącego Klienci narzekali na jego brak w astrach H to go przywrócili, ale jest sterowany nie rzeczywista temperaturą z czujnika, a z komputera. Dopóki komputer stwierdza, że temp. płynu jest w dozwolonym zakresie, czyli między 90 a 110 st. C to ustawia wskaźnik na sztywno na 90 i kierowca jest spokojny w rzeczywistości termostat ma 2 progi zadziałania, sterowane grzałką elektryczną i może utrzymywać poziom około 90 a może poziom około 104 st. C a nawet do 110. Przy czym normalnie, w warunkach jazdy miejskiej czy pozamiejskiej, ale na obr. około 2000 do 3000 jest to ta wyższa temp ze względu na ekologię, mniejsza emisja tlenków azotu. Dopiero np. na autostradzie przy obrotach powyżej 3000 i dużym obciążeniu silnika zmniejsza nastawę do tych około 94 st. C. Współczesne auta są pełne niespodzianek
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Po swoich obserwacjach mogę potwierdzić, to co napisał Krzysiek. Przy 150-160 temperatury w granicach 92-95. Wolniejsza jazda, to 102-108.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
To trochę dziwne że wskaźnik pokazuje 90st a w rzeczywistości jest więcej... Równie dobrze jakby go nie było ..
A tak btw. To dlaczego Astra H nie miała wskaźnika temperatury? Skąd kierowca mógł się dowiedzieć że jego silnik zaraz ulegnie przegrzaniu?
A tak btw. To dlaczego Astra H nie miała wskaźnika temperatury? Skąd kierowca mógł się dowiedzieć że jego silnik zaraz ulegnie przegrzaniu?
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Obstawiam, że była kontrolka informująca o zbyt wysokiej temperaturze.
Co do wskazań zegara - już widzę panikę 90% kierowców, że wskazówka lata między 92 - 110 i coś na pewno psuje się.
Co do wskazań zegara - już widzę panikę 90% kierowców, że wskazówka lata między 92 - 110 i coś na pewno psuje się.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Tak jak pisze Misza i Kamyk teraz wszystkim steruje komputer, jesteśmy nauczeni,że optymalna temperatura to około 90 stopni więc jakby wchodziła wskazówka ponad 110 stopni czasem zanim włączy się wentylator to byłaby pewnie panika Sam zresztą rozkminiałem temat przez chwilę bo w Merivie z16xep wentylator przy małym obciążeniu włącza się dopiero przy 113 stopniach, a wskaźnik i tak stoi w pionie na 90 stopniach równo w takich warunkach.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
wszystko w trosce o klienta
po odblokowaniu wskazań, na wyświetlaczu, napięcia systemu oraz temp. płynu chłodzącego zaraz zaczynają się pytania, co jest źle w aucie, bo napięcie ładowania nie jest równo 14,4 a temp skacze od 90 do 110
Ludzie są szczęśliwsi jak nie wiedzą, a ty nie masz wiedzieć, czy Ci się zaraz przegrzeje tylko jak cos będzie nie tak, to dostaniesz komunikat, zgaś silnik, zgłoś się do serwisu.
po odblokowaniu wskazań, na wyświetlaczu, napięcia systemu oraz temp. płynu chłodzącego zaraz zaczynają się pytania, co jest źle w aucie, bo napięcie ładowania nie jest równo 14,4 a temp skacze od 90 do 110
Ludzie są szczęśliwsi jak nie wiedzą, a ty nie masz wiedzieć, czy Ci się zaraz przegrzeje tylko jak cos będzie nie tak, to dostaniesz komunikat, zgaś silnik, zgłoś się do serwisu.