Szarpanie podczas zmiany biegu - automat

Awatar użytkownika
Seebkoz

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2016, 8:34
Imię: Sebastian
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEL
Województwo: pomorskie

Szarpanie podczas zmiany biegu - automat

#1

Nieprzeczytany post autor: Seebkoz »

Witam. Zamierzam kupić Astrę J z silnikiem 1.6 turbo 180 KM z automatyczną skrzynią biegów z 2010 roku.
Podczas jazdy testowej zauważyłem szarpanie przy zmianie biegów, szczególnie odczuwalne przy zmianie 3 na 4.
Sprzedawca wspomniał o błędzie. Po podpięciu pod komputer błąd pojawił się o treści: bląd obwodu przełącznika ciśnienia płynu przekładniowego - wysoki sygnał.
Auto ma zaledwie 100 tysięcy przebiegu, olej wymieniany był raz.
Myślicie, że mimo wszystko warto kupić w „ciemno” i naprawić problem, czy jednak nie ryzykować?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Warto, o ile cena będzie odpowiednio obniżona o wartość remontu skrzyni biegów, czyli 8 tys. zł. Inaczej nie brałbym tego.

Awatar użytkownika
Seebkoz

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2016, 8:34
Imię: Sebastian
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEL
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Seebkoz »

Taka wartość podejrzewam nie wchodzi w grę.
Rzecz w tym, że nikt nie jest w stanie określić czy skrzynia jest cała do remontu.

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Misza »

W tym aucie siedzi skrzynia 6T45 - jest o niej stosunkowo mało informacji. I mało informacji o tym, że masowo padają. Gdzieś natknąłem się na informację, że jak ta skrzynia klęknie, to jest poważny problem - trudna w naprawie.
Nie wiem czy Ciebie to pocieszy - mam takie samo auto, przebieg 175 tys. - jeździ ;)
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

aż taka egzotyczna nie jest :) choć faktycznie częściej można ją spotkać w wersji 6t40, np. z silnikiem 1,4T, nie mniej to takie same skrzynie, a różnią się tylko niektórymi elementami. Usterki je trapią niestety takie same.
Przekładnię trapi jeden, ale częsty i powszechny problem – pęka falisty pierścień sprężyny zespołu sprzęgieł. Przez tą awarię tworzą się w środku twarde odłamki, szybko uszkadzające dalsze elementy skrzyni.
Jednym z objawów awarii sterownika hydraulicznego jest błąd P0990 (wysokie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia oleju przekładniowego), co jest równoznaczne z regeneracją lub wymiana sterownika, około 3000 zł. Sterownik mógł się uszkodzić od opiłków wskazanego wyżej pierścienia, jeśli tak jest, to remont całej przekładni, czyli 8000 zł. Zakres naprawy do weryfikacji tylko po rozebraniu skrzyni.
Wybór należy do Ciebie.

Awatar użytkownika
Seebkoz

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2016, 8:34
Imię: Sebastian
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEL
Województwo: pomorskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Seebkoz »

W załączniku przesyłam błąd po podpięciu do komputera.
A generalnie jaka jest cena nowej przekładni, łącznie z robocizną? Ktoś sie orientuje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Zicobi

Astro-maniak
Posty: 240
Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
Imię: Zbigniew
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 14NET
Rocznik: 2011
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 23 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: Zicobi »

Zakupiłem Astrę po usterce tego pierścienia w skrzyni 6t40 z silnikiem 1,4T, koszt remontu z nowym olejem 6tys.

jezyktor

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
Auto: Zafira C
Silnik: A14NET LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: jezyktor »

Zicobi pisze:Zakupiłem Astrę po usterce tego pierścienia w skrzyni 6t40 z silnikiem 1,4T, koszt remontu z nowym olejem 6tys.
Która generacja 6t40? Jaki przebieg do wystąpienia usterki.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Zicobi

Astro-maniak
Posty: 240
Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
Imię: Zbigniew
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 14NET
Rocznik: 2011
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 23 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Zicobi »

Astra 2011r. sprowadzona z Niemiec z tą usterką przebieg 144tys.

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Wszystko zależy od stylu jazdy, jak ktoś na zimnym oleju jej dawał w podłogę to każda skrzynię zajedzie, ja mam teraz 136tys i nie narzekam.

Jeżeli chodzi o wymiany oleju to w grę wchodzi tylko statyczna za to częściej. Kolego jak pisałeś że pierwsza wymiana była po 100tys to przegięcie jak i u mnie po 128tys, ale pierwsze co to wymienić, trochę pojeździć i druga wymiana to i tak można uznać że 75% oleju dopiero jest świeżego dlatego że spuszczasz tylko połowę +/- z całej skrzyni. Dla bezpieczeństwa jeszcze zrobić kolejna wymianę po krótkim czasie i wtedy wiesz że ponad 90% jest świeżego, a kolejne wymiany co 50-60tys. Ja teraz zalewam Motulem po 35zł/l
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ