A14NET Oil Catch Tank (Fault code P1101)
-
- Posty: 4866
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
Re: A14NET Oil Catch Tank (Fault code P1101)
Brak zaworu zwronego. Bledy, spadek mocy, pozniej wypalenie zaworow itd..
- hapvlz
- Posty: 220
- Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 45 razy
- Pomocny: 22 razy
Cześć chłopaki,
już wszystko na miejscu
Narazie błąd się nie pojawia, więc chyba można powiedzieć że się udało.
Dzięki bardzo @melon za naprowadzenie! oraz koledze Gregowi za pomysł z zaworkiem z odmy od passata która kosztuje grosze
Wstawiam kilka zdjęć może komuś się przyda.
Ale to by było na tyle dobrych wiadomości, bo zauważyłem coś niepokojącego w aucie, mianowicie pierwszy raz słuchałem swojego auta stojąc przy masce, moim zamiarem było sprawdzic i upewnic się że zawór się poprawnie otwiera i nie zasysa powietrza (te testy wyszły ok), natomiast usłyszałem i zauważyłem coś dziwnego w pracy silnika... W momencie kiedy spadają obroty po dodaniu gazu słychać dziwny dzwięk, takie jakby prykanie oraz widać jakby silnik się dusił. (Sprawdzałem to również z oryginalnym przewodem od odmy - efekt ten sam, więc to nie wina OCT). Nie jestem w stanie totalnie namierzyć skąd ten dzwięk się wydobywa, ale wyglada jakby spod pokrywy zaworów.
Jakieś pomysły? Załączam nagrania video + montaż zaworu OCT -
Chciałem dodać w spoilerze ale niestety coś nie działa
Spalanie na postoju spadło z 1l do 0.4l
Minusem jest to że powrócił problem że po wyciągnięciu bagnetu silnik się dusi - (Chociaż to może być normalne)
Jak na video poniżej:
[External Link Removed for Guests]
A teraz problem z prykaniem -
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Nie mam już sił do tego auta, ciesze się bo się dużo nauczyłem już, ale ta astra nigdy nie ma końca
już wszystko na miejscu
Narazie błąd się nie pojawia, więc chyba można powiedzieć że się udało.
Dzięki bardzo @melon za naprowadzenie! oraz koledze Gregowi za pomysł z zaworkiem z odmy od passata która kosztuje grosze
Wstawiam kilka zdjęć może komuś się przyda.
Ale to by było na tyle dobrych wiadomości, bo zauważyłem coś niepokojącego w aucie, mianowicie pierwszy raz słuchałem swojego auta stojąc przy masce, moim zamiarem było sprawdzic i upewnic się że zawór się poprawnie otwiera i nie zasysa powietrza (te testy wyszły ok), natomiast usłyszałem i zauważyłem coś dziwnego w pracy silnika... W momencie kiedy spadają obroty po dodaniu gazu słychać dziwny dzwięk, takie jakby prykanie oraz widać jakby silnik się dusił. (Sprawdzałem to również z oryginalnym przewodem od odmy - efekt ten sam, więc to nie wina OCT). Nie jestem w stanie totalnie namierzyć skąd ten dzwięk się wydobywa, ale wyglada jakby spod pokrywy zaworów.
Jakieś pomysły? Załączam nagrania video + montaż zaworu OCT -
Chciałem dodać w spoilerze ale niestety coś nie działa
Spalanie na postoju spadło z 1l do 0.4l
Minusem jest to że powrócił problem że po wyciągnięciu bagnetu silnik się dusi - (Chociaż to może być normalne)
Jak na video poniżej:
[External Link Removed for Guests]
A teraz problem z prykaniem -
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Nie mam już sił do tego auta, ciesze się bo się dużo nauczyłem już, ale ta astra nigdy nie ma końca
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- artura14net
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:09
- Imię: Artur
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Olsztyn
- Wdzięczny: 2 razy
Cześć wszystkim,
też przymierzam się do montażu oil catch tanka. Stąd pytanie do kolegi hapvlz , jaką masz średnicę króćców w tym oct. Chodzi mi o to czy jest zbliżona do tych które są w odmie ??
też przymierzam się do montażu oil catch tanka. Stąd pytanie do kolegi hapvlz , jaką masz średnicę króćców w tym oct. Chodzi mi o to czy jest zbliżona do tych które są w odmie ??
- hapvlz
- Posty: 220
- Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 45 razy
- Pomocny: 22 razy
Cześć @artura14net ,
15,5mm - średnica zewnętrzna gwintu króćca wychodzącego z OCT.
Wejście do dolotu jest dużo szersze niż wyjście z odmy (25mm średnicy wąż pasował idealnie + opaska zaciskowa)
Natomiast na wyjście z odmy pasuje idealnie wąż o średnicy 15mm, więc połączenie Wyjście z kolektora -> OCT możesz załatwić jednym wężem o średnicy wew. 15mm.
Natomiast połączenie OCT -> Dolot będziesz potrzebował zrobić przejście tak jak u mnie, z węża 15mm -> 25mm.
Jeżdze już ponad tydzien, narazie wygląda lux, błędu dalej nie ma, czy coś w pojemniku jest - jeszcze nie sprawdzałem
Łączne koszty jakie poniosłem to około 120zł za OCT + dodatkowe węże 100zł + zaworek zwrotny z Audi 30zł + przejsciówki i kolanka które zastosowałem 60zł + bardzo drogi wąż kolankowy który nie był konieczny ale mi sie bardzo podobał z OCT -> Dolot 100zł.
Kosztowna sprawa, pewnie można się zamknąć w dużo mniejszej kwocie jak ktos ma asortyment i fach w ręku. Chyba że chcesz zrobić fuszerke i użyć węży ogrodowych załączonych w zestawie
15,5mm - średnica zewnętrzna gwintu króćca wychodzącego z OCT.
Wejście do dolotu jest dużo szersze niż wyjście z odmy (25mm średnicy wąż pasował idealnie + opaska zaciskowa)
Natomiast na wyjście z odmy pasuje idealnie wąż o średnicy 15mm, więc połączenie Wyjście z kolektora -> OCT możesz załatwić jednym wężem o średnicy wew. 15mm.
Natomiast połączenie OCT -> Dolot będziesz potrzebował zrobić przejście tak jak u mnie, z węża 15mm -> 25mm.
Jeżdze już ponad tydzien, narazie wygląda lux, błędu dalej nie ma, czy coś w pojemniku jest - jeszcze nie sprawdzałem
Łączne koszty jakie poniosłem to około 120zł za OCT + dodatkowe węże 100zł + zaworek zwrotny z Audi 30zł + przejsciówki i kolanka które zastosowałem 60zł + bardzo drogi wąż kolankowy który nie był konieczny ale mi sie bardzo podobał z OCT -> Dolot 100zł.
Kosztowna sprawa, pewnie można się zamknąć w dużo mniejszej kwocie jak ktos ma asortyment i fach w ręku. Chyba że chcesz zrobić fuszerke i użyć węży ogrodowych załączonych w zestawie
- artura14net
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:09
- Imię: Artur
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Olsztyn
- Wdzięczny: 2 razy
- hapvlz
- Posty: 220
- Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 45 razy
- Pomocny: 22 razy
Cześć,
rezultat po przejechaniu około 500km, jestem zadowolony, nie chciałbym aby ten syf trafił do dolotu.
+ Bonus, pierwsze 150000
rezultat po przejechaniu około 500km, jestem zadowolony, nie chciałbym aby ten syf trafił do dolotu.
+ Bonus, pierwsze 150000
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- artura14net
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:09
- Imię: Artur
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Olsztyn
- Wdzięczny: 2 razy
Cześć @hapvlz , dzięki za info. No niezły syf wydobywa się z tej odmy. Coraz bardziej przekonuje się do tego oil catch tanka. Jaki przebieg zrobiłeś już swoją asterką? Moja ma 88500 km i już mam wyciek z chodniczki oleju i delikatne zapocenie z pokrywy zaworów i zaworków faz rozrządu, masakra jak uszczelniony jest ten silnik
- Ciupa88
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 mar 2021, 17:08
- Imię: Janusz
- Auto: Zafira
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
Hej, czy możecie potwierdzić, takie połączenie jak na filmiku w linku: [External Link Removed for Guests]
Czy to jest ok?
Na zdjęciach Hpvflz nie widać końcowego ustawienia, gdzie dokładnie przewody gumowe powinny być połączone.
Dzięki
Czy to jest ok?
Na zdjęciach Hpvflz nie widać końcowego ustawienia, gdzie dokładnie przewody gumowe powinny być połączone.
Dzięki