A14NET Oil Catch Tank (Fault code P1101)

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4866
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 100 razy

Re: A14NET Oil Catch Tank (Fault code P1101)

#11

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Brak zaworu zwronego. Bledy, spadek mocy, pozniej wypalenie zaworow itd..

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

Cześć chłopaki,

już wszystko na miejscu :)
Narazie błąd się nie pojawia, więc chyba można powiedzieć że się udało.
Dzięki bardzo @melon za naprowadzenie! oraz koledze Gregowi za pomysł z zaworkiem z odmy od passata która kosztuje grosze :D

Wstawiam kilka zdjęć może komuś się przyda.
Ale to by było na tyle dobrych wiadomości, bo zauważyłem coś niepokojącego w aucie, mianowicie pierwszy raz słuchałem swojego auta stojąc przy masce, moim zamiarem było sprawdzic i upewnic się że zawór się poprawnie otwiera i nie zasysa powietrza (te testy wyszły ok), natomiast usłyszałem i zauważyłem coś dziwnego w pracy silnika... W momencie kiedy spadają obroty po dodaniu gazu słychać dziwny dzwięk, takie jakby prykanie oraz widać jakby silnik się dusił. (Sprawdzałem to również z oryginalnym przewodem od odmy - efekt ten sam, więc to nie wina OCT). Nie jestem w stanie totalnie namierzyć skąd ten dzwięk się wydobywa, ale wyglada jakby spod pokrywy zaworów.

Jakieś pomysły? Załączam nagrania video + montaż zaworu OCT -

Chciałem dodać w spoilerze ale niestety coś nie działa :D
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
Spalanie na postoju spadło z 1l do 0.4l
Minusem jest to że powrócił problem że po wyciągnięciu bagnetu silnik się dusi - (Chociaż to może być normalne)
Jak na video poniżej:
[External Link Removed for Guests]


A teraz problem z prykaniem -

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Nie mam już sił do tego auta, ciesze się bo się dużo nauczyłem już, ale ta astra nigdy nie ma końca :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

Nie było tematu, o dziwo dzisiaj problem już nie występuje.
Wszystko wygląda ok.

Awatar użytkownika
artura14net

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:09
Imię: Artur
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Wdzięczny: 2 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: artura14net »

Cześć wszystkim,
też przymierzam się do montażu oil catch tanka. Stąd pytanie do kolegi hapvlz , jaką masz średnicę króćców w tym oct. Chodzi mi o to czy jest zbliżona do tych które są w odmie ??

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

Cześć @artura14net ,

15,5mm - średnica zewnętrzna gwintu króćca wychodzącego z OCT.
Wejście do dolotu jest dużo szersze niż wyjście z odmy (25mm średnicy wąż pasował idealnie + opaska zaciskowa)
Natomiast na wyjście z odmy pasuje idealnie wąż o średnicy 15mm, więc połączenie Wyjście z kolektora -> OCT możesz załatwić jednym wężem o średnicy wew. 15mm.

Natomiast połączenie OCT -> Dolot będziesz potrzebował zrobić przejście tak jak u mnie, z węża 15mm -> 25mm.
Jeżdze już ponad tydzien, narazie wygląda lux, błędu dalej nie ma, czy coś w pojemniku jest - jeszcze nie sprawdzałem :)

Łączne koszty jakie poniosłem to około 120zł za OCT + dodatkowe węże 100zł + zaworek zwrotny z Audi 30zł + przejsciówki i kolanka które zastosowałem 60zł + bardzo drogi wąż kolankowy który nie był konieczny ale mi sie bardzo podobał z OCT -> Dolot 100zł.

Kosztowna sprawa, pewnie można się zamknąć w dużo mniejszej kwocie jak ktos ma asortyment i fach w ręku. Chyba że chcesz zrobić fuszerke i użyć węży ogrodowych załączonych w zestawie :D

Awatar użytkownika
artura14net

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:09
Imię: Artur
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Wdzięczny: 2 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: artura14net »

Dzięki @hapvlz . Daj znać jak to dalej się sprawuje :)

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

Cześć,

rezultat po przejechaniu około 500km, jestem zadowolony, nie chciałbym aby ten syf trafił do dolotu.
WhatsApp Image 2019-05-18 at 20.16.35(2).jpeg
WhatsApp Image 2019-05-18 at 20.16.35.jpeg
+ Bonus, pierwsze 150000 :-)
WhatsApp Image 2019-05-18 at 20.16.35(3).jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
artura14net

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:09
Imię: Artur
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Wdzięczny: 2 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: artura14net »

Cześć @hapvlz , dzięki za info. No niezły syf wydobywa się z tej odmy. Coraz bardziej przekonuje się do tego oil catch tanka. Jaki przebieg zrobiłeś już swoją asterką? Moja ma 88500 km i już mam wyciek z chodniczki oleju i delikatne zapocenie z pokrywy zaworów i zaworków faz rozrządu, masakra jak uszczelniony jest ten silnik :(

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

150 000km, mój udział w tym to dopiero 8k km
Niestety to auto to jeżdżąca skarbonka.

Awatar użytkownika
Ciupa88

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2021, 17:08
Imię: Janusz
Auto: Zafira
Silnik: A14NET
Rocznik: 2015
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#20

Nieprzeczytany post autor: Ciupa88 »

Hej, czy możecie potwierdzić, takie połączenie jak na filmiku w linku: [External Link Removed for Guests]
Czy to jest ok?

Na zdjęciach Hpvflz nie widać końcowego ustawienia, gdzie dokładnie przewody gumowe powinny być połączone.

Dzięki

ODPOWIEDZ