A14NET Oil Catch Tank (Fault code P1101)

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

A14NET Oil Catch Tank (Fault code P1101)

#1

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

Cześć,

zdecydowałem się na zamontowanie oil catch tanka w moim Opel Astra J 1.4 Turbo 140km, z racji przygód z brakiem grzybka upustowego w kolektorze, i uszkodzoną membraną (obie już zregenerowane) i obawą dostania się oleju do dolotu oraz sprawdzeniem w sumie ile tego oleju odmą ucieka.

Po zamontowaniu pojawia mi się błąd P1101, po powrocie na stary przewód odmy błędu nie ma.
Jest może ktoś kto ma zamontowane OCT i wypowie się czy pojawia mu się błąd? Czym może to być spowodowane?
Zastanawiam się czy warto się tym przejmować, sprawdziłem szczelność układu OCT, nigdzie nic nie ucieka, jest lux montaż.

Odczułem również znaczną różnice w pracy auta, na pewno ciszej pracuje, po wyciągnieciu bagnetu, czy korka nie zasysa go i silnik sie nie dusi, auto podczas jazdy również zachowuje się lepiej, i wydaje mi się że mniej szarpie, np na OCT po puszczeniu gazu na biegu 1-2 jest wszystko ok, natomiast na starym przewodzie odmy auto szarpie.

Na ostatnich zdjęciach konstrukcja OCT ale z podłączonym starem przewodem odmy.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Video po montażu OCT -
[External Link Removed for Guests]

Przed montażem praca silnika była znacznie głośniejsza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: melon »

Jak dmuchasz w ten filtr, to powietrze przelatuje lekko, czy jest wyczuwalny opór?

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

Sprawdzę to dzisiaj jak podejdę do auta, dodatkowo co zauważyłem to -

że po odpięciu przewodu odmowego od strony kolektora ssącego, odma ZASYSA powietrze do kolektora (na postoju, na lekko rozgrzanym silniku) to normalne? Wydawało mi się że odma powinna tylko wypychać powietrze.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: melon »

To jest silnik z turbo, więc jak chodzi na wolnych obrotach to w kolektorze ssącym będzie podciśnienie, jak w każdym aucie, a jak turbina ładuje to będzie nadciśnienie. Przynajmniej ja to tak rozumiem :)

Zresztą tu masz opisane co i jak.
1.4 turbo - budowa układu odpowietrzenia skrzyni korbowej i odmy

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

melon pisze:
06 maja 2019, 11:05
Jak dmuchasz w ten filtr, to powietrze przelatuje lekko, czy jest wyczuwalny opór?
Sprawdziłem to, przelatuje lekko normalnie, i jak zatkam końcówkę rurki która już wchodzi do dolotu to elegancko nie idzie dmuchnąć, wszystko szczelne lux. Natomiast kiedy zrobie to samo w originalnej rurce od odmy to powietrze i tak ucieka gdzieś po drodze, prawie nic na koniec węża nie dochodzi...

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: melon »

W oryginalnej rurce przy turbinie powinien być zawór zwrotny. Czy w tej od OCT tez masz zawór?

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

hmm nic takiego nie robiłem przy nich, wszystkie rurki były osobno robione przeze mnie z racji że w oryginale OCT są węże ogrodowe :D
Masz może jakieś zdjęcie czy na internecie gdzieś tego zaworka zwrotnego? Sprawdzałem ten wąż od odmy, w sumie nie ma w nim nic specjalnego, normalny wąż, z tym że na końcu przy wejściu do dolotu ma taki jakby wiatraczek, ale z tego co widziałem on jest nieruchomy i raczej robi za sitko aby nic do dolotu nie wpadło.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: melon »

Obejrzyj ten materiał co Ci podesłałem.
Próbowałeś dmuchać w tą oryginalną rurkę?

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

Już sprawdzam ten materiał.
Tak, wspomniałem we wcześniejszym poście, dmuchając w oryginalną rurkę również bez oporu powietrze przechodzi.

Dodano po 13 minutach 13 sekundach:
Dzięki melon! To prawdopodobnie dobry trop, dmuchałem w tą ori rurke ale zasysać to nie próbowałem, nie chciałem oleju do ust nabrać :D
Sprawdze to jutro z rana, ale raczej masz racje, problem musi być w tym że w moim OCT nie ma tego zaworu i kolektor zasysa powietrze z rurki odmowej. O zgrozo, a szkoda bo silnik duzo lepiej pracował w tym przypadku.

Plan jest taki aby uciąć końcówki ori przewodu i dodać je do OCT.
Chciałem tego za wszelką cene uniknąć aby nie niszczyć rurki i mieć ją zawsze ze soba, ale chyba jestem zmuszony.
Lipa, to mi psuje cały montaż OCT, kupiona rurka 90stopni za 100zł teraz będzie do wymiany bo nie będzie się dało wtedy założyć tej końcówki z ori rurki ;x

Dodano po 48 minutach 51 sekundach:
@@melon , sprawdziłem teraz bo nie mogłem czekać do jutra, rzeczywiscie w ori rurze jest jakiś zaworek który uniemożliwia zaciągnięcie powietrza. Z moich obserwacji wynika że nie trzyma on jakoś bardzo mocno, rzeczywiscie cięzko zaciągnąć ale nadal jest to możliwe.

Czy byłbyś może w stanie, lub ktoś z forum sprawdzic u siebie ten przewód odmowy czy zaciągnięcie przez niego powietrza jest możliwe (z lekką trudnością), czy w ogóle nie da rady?

Chodzi o to że chce sprawdzić czy mam kupić nowy przewód i wyciągnąć z niego końcówki czy mogę już ewentualnie użyć ten co mam.
@@melon, sądzisz że jakikolwiek zawór zwrotny kupiony osobno byłby w tym przypadku w porządku? Czy lepiej aby to był ten ori?
wstawiająć ten ori zaburzy to budowę mojego całego OCT prawie.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: melon »

Zawory zwrotne to nie majątek. Kup jakiś i zobacz.

ODPOWIEDZ