Brak mocy na wysokich obrotach Astra J 1.6
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 cze 2019, 11:21
- Imię: marek
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6 XER
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 3 razy
Brak mocy na wysokich obrotach Astra J 1.6
Witam,
Pozdrawiam wszystkich.
Proszę o pomoc dotyczącą mojej Astry J silnik 1.6 XER
Kupiłem Astrę z 2015 i jest bardzo słaba po przekroczeniu 2000 obrotów.Rusza rewelacyjnie ,ale pózniej już nie ma ducha.
Nie wyświetla żadnych błędów.Spalanie na poziomie 10-11l/100 po mieście (wydaje mi się że za dużo).
Sprawdziłem ustawienie rozrządu (wydaje się OK).Linka od TWINPORTU chodzi lekko.Świece wyczyszczone.Filtr powietrza wymieniony.Nie wiem gdzie jest filtr paliwa.
Gdzie szukać przyczyny ?
Pozdrawiam wszystkich.
Proszę o pomoc dotyczącą mojej Astry J silnik 1.6 XER
Kupiłem Astrę z 2015 i jest bardzo słaba po przekroczeniu 2000 obrotów.Rusza rewelacyjnie ,ale pózniej już nie ma ducha.
Nie wyświetla żadnych błędów.Spalanie na poziomie 10-11l/100 po mieście (wydaje mi się że za dużo).
Sprawdziłem ustawienie rozrządu (wydaje się OK).Linka od TWINPORTU chodzi lekko.Świece wyczyszczone.Filtr powietrza wymieniony.Nie wiem gdzie jest filtr paliwa.
Gdzie szukać przyczyny ?
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Nie ma filtra paliwa. Sprawdz korekty paliwowe? Bledy historyczne?
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- grzessiekk
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 lut 2019, 21:12
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J 1.6, 115 KM, 2015
- Silnik: B16XER
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
Cześć!
Proszę napisz jak będziesz po wizycie u mechanika.
Pozdrawiam
Grzesiek
Proszę napisz jak będziesz po wizycie u mechanika.
Pozdrawiam
Grzesiek
- prozor
- Posty: 309
- Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 49 razy
- Pomocny: 11 razy
Może głupie pytanie pomocnicze, ale ten brak ducha >2 tys obr to w stosunku do Twoich oczekiwań, czy porównując do identycznego samochodu z identycznym silnikiem? Bo może się okazać, że masz wyolbrzymione oczekiwania w stosunku do tego dość słabego silnika, zwłaszcza w połączeniu z ciężkim samochodem.
Sprawdź chociażby przyspieszenie do 100 km/h i jeśli będzie w okolicach 12s to pogódź się z losem i przyjmij, że większego ducha mieć nie będzie.
Popatrz na wykres mocy i momentu obrotowego tego silnika:
[External Link Removed for Guests]
No i ten tytuł "brak mocy na wysokich obrotach", a piszesz o obrotach od 2 tys. w górę. Przy 2 tys. obr/min 40 KM to wszystko co można z tego silnika wykrzesać. A co to jest 40 KM dla samochodu ważącego 1,5 tony? 2 tys. obr/min dla tego silnika to nie są wysokie obroty. 5 - 6 tys. obr/min i owszem, a i dopiero wtedy jako taka moc jest osiągalna.
Rusza dobrze, bo na początku moment wyraźnie rośnie, później jest raczej płaski (choć do 4 tys. lekko wzrasta), oczywiście moc wzrasta dość liniowo (z uwagi na płaską charakterystykę momentu), jednak żeby wyszedł ten "duch" to trzeba go dość mocno kręcić, nawet w pobliże 6 tys. obr. a i wtedy będzie to marne 115 KM. Przy 2 tys obr wykrzesze się marne 40 KM, 2,5 tys obr dodatkowe 10KM, żeby dojść w okolicę 100KM trzeba dokręcić do 4,5 tys. obr.
Rozpędzanie ciężkiego samochodu wiąże się ze sporym apetytem na paliwo, zwłaszcza jeśli chce się jeździć nieco dynamiczniej. Ten silnik może być w miarę ekonomiczny, ale raczej w ruchu jednostajnym poza miastem i to raczej nie przekraczając dozwolonej prędkości poza terenem zabudowanym (z wyłączeniem dróg szybkiego ruchu).
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 cze 2019, 11:21
- Imię: marek
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6 XER
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 3 razy
Witam. Dziękuję za odzew.
Tak jak pisałem powyżej 2000 obrotów w ogóle się nie rozpędzał (nie są to moje odczucia po prostu dusił się)
Do mechanika jeszcze nie dotarłem.
Dużo czytałem o korektach paliwowych i myślę, że czarnypiotrek ma rację.
Zrobiłem tak: Odłączyłem akumulator na 1 godzinę.Nic się nie poprawiło przez dwa dni.Jeździłem na wysokich obrotach powyżej 3000.
I teraz auto już chodzi w miarę normalnie.
Przypadek czy faktycznie coś jest nie tak ?
Mam jeszcze pytanie pomocnicze Opcom china łączy się z ECU ale w blokach pomiarowych nie może nic odczytać.
Program VAUX-COM 120309a+160115a.Kabel v1.59
Może być uszkodzony sterownik ,kabel ,czy program ?
Tak jak pisałem powyżej 2000 obrotów w ogóle się nie rozpędzał (nie są to moje odczucia po prostu dusił się)
Do mechanika jeszcze nie dotarłem.
Dużo czytałem o korektach paliwowych i myślę, że czarnypiotrek ma rację.
Zrobiłem tak: Odłączyłem akumulator na 1 godzinę.Nic się nie poprawiło przez dwa dni.Jeździłem na wysokich obrotach powyżej 3000.
I teraz auto już chodzi w miarę normalnie.
Przypadek czy faktycznie coś jest nie tak ?
Mam jeszcze pytanie pomocnicze Opcom china łączy się z ECU ale w blokach pomiarowych nie może nic odczytać.
Program VAUX-COM 120309a+160115a.Kabel v1.59
Może być uszkodzony sterownik ,kabel ,czy program ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Świece ok? Cewka ?
Kup jakiś adapter OBD2 Bluetooth i połącz Torque Pro.
Kup jakiś adapter OBD2 Bluetooth i połącz Torque Pro.
- prozor
- Posty: 309
- Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 49 razy
- Pomocny: 11 razy
Bloków pomiarowych chiński klon nie odczyta. Szczegóły masz w wątku o Op-com.
Op-com poradnik, uruchomienie, rozszerzenie komputera, błędy
Op-com poradnik, uruchomienie, rozszerzenie komputera, błędy