Brak mocy na wysokich obrotach Astra J 1.6
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 cze 2019, 11:21
- Imię: marek
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6 XER
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 3 razy
Re: Brak mocy na wysokich obrotach Astra J 1.6
Niestety Diesla nie chciałem ,mam 8 km do pracy.
Myślałem ,że Astra jako mniejsza o Zafiry weźmie mniej.
Chciałem najmniej bezawaryjną ,bez turbiny z większą pojemnością silnika.
A nie te wynalazki 1,0 1,2 i 150 KM.
Jednak się pomyliłem.Stąd moje rozgoryczenie.
Być może jest w moim modelu jakaś wada ,ale raczej sam sobie nie poradzę.
W starszych silnikach wystarczyło wymienić świece,filtry i było OK.
A teraz nawet ciężko sprawdzić co jest nie tak.
Myślałem ,że Astra jako mniejsza o Zafiry weźmie mniej.
Chciałem najmniej bezawaryjną ,bez turbiny z większą pojemnością silnika.
A nie te wynalazki 1,0 1,2 i 150 KM.
Jednak się pomyliłem.Stąd moje rozgoryczenie.
Być może jest w moim modelu jakaś wada ,ale raczej sam sobie nie poradzę.
W starszych silnikach wystarczyło wymienić świece,filtry i było OK.
A teraz nawet ciężko sprawdzić co jest nie tak.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Ale to jest własnie taki starszy silnik konstrukcja tego silnika ma przeszło 20 lat a ostatnio modyfikacja była w 2005 roku, od tamtej pory praktycznie nie zmieniony. Nic prostszego.
Tylko 155 Nm, które ma ten silnik cudów nie zdziała, a jeszcze ze skrzynią ecoflex (czyli wydłużone 3, 4 i 5 bieg) to w ogóle jest muł.
Nie sądzę, aby coś tam było nie tak
Tylko 155 Nm, które ma ten silnik cudów nie zdziała, a jeszcze ze skrzynią ecoflex (czyli wydłużone 3, 4 i 5 bieg) to w ogóle jest muł.
Nie sądzę, aby coś tam było nie tak
Zawsze warto zobaczyć filmiki 0-100 na YT
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
No demon prędkości to to nie jest i faktycznie słabo z momentem, trza kręcić.
Dodano po 3 minutach 4 sekundach:
Ciesz się że nie masz 1.4 a były i takie 87 kunia :O
To musi jechać jak F/G z X16SZR
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
No demon prędkości to to nie jest i faktycznie słabo z momentem, trza kręcić.
Dodano po 3 minutach 4 sekundach:
Ciesz się że nie masz 1.4 a były i takie 87 kunia :O
To musi jechać jak F/G z X16SZR
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 cze 2019, 11:21
- Imię: marek
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6 XER
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 3 razy
Witam.
Kolego "KaMYk" starszy silnik to ja mam w Vectrze B KOMBI 1.6 XEL 1998r i on ten z mojej astry bije na głowę: lepsze osiągi, zero problemów ,
spalanie 8l/100 oczywiście w mieście.
Niestety z racji wieku w tym miesiącu idzie na złom.
Ostatnio po odłączeniu akumulatora chodzi lepiej.
Zauważyłem ,że robi się totalny muł jak jest bardzo ciepło na dworze.Sterownik silnika jest tak gorący, że nie można się go dotknąć.
Dodatkowo włączają mi się samoistnie wycieraczki przednie i spryskiwacz.
Martwi mnie też spalanie.10-11l/100 to za dużo.Ale jak czytam takie posty Spalanie w benzynie to chyba tak musi być.
Jestem na etapie poszukiwań dobrego mechanika.
Kolego "KaMYk" starszy silnik to ja mam w Vectrze B KOMBI 1.6 XEL 1998r i on ten z mojej astry bije na głowę: lepsze osiągi, zero problemów ,
spalanie 8l/100 oczywiście w mieście.
Niestety z racji wieku w tym miesiącu idzie na złom.
Ostatnio po odłączeniu akumulatora chodzi lepiej.
Zauważyłem ,że robi się totalny muł jak jest bardzo ciepło na dworze.Sterownik silnika jest tak gorący, że nie można się go dotknąć.
Dodatkowo włączają mi się samoistnie wycieraczki przednie i spryskiwacz.
Martwi mnie też spalanie.10-11l/100 to za dużo.Ale jak czytam takie posty Spalanie w benzynie to chyba tak musi być.
Jestem na etapie poszukiwań dobrego mechanika.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Pechowo trafiłeś z tym egzemplarzem. Jednak nawet jeśli auto jest w 100% sprawne to cudów się nie spodziewaj.
Jak moja AK stała kilka dni w serwisie to dostałem zastępczą AJ w sedanie z silnikiem 115 KM.
Auto roczne czy półtora z przebiegiem 40.000 km. I to była masakra porostu. Po przesiadce z 1.4 turbo miałem wrażenie, że to auto wcale nie jedzie. Pedał w podłodze, silnik wyje i tyle. Pierwsze wyprzedzanie na autostradzie i spocony wracałem na prawy pas .
Także te silniki mają wady i zalety. Zaleta, że są proste i raczej nie zrujnują budżetu. Wada to brak mocy, który zwlaszcza w tym nadwoziu daje sie we znaki. Taki ich urok.
Ja z radością wróciłem do auta z turbo .
Jak moja AK stała kilka dni w serwisie to dostałem zastępczą AJ w sedanie z silnikiem 115 KM.
Auto roczne czy półtora z przebiegiem 40.000 km. I to była masakra porostu. Po przesiadce z 1.4 turbo miałem wrażenie, że to auto wcale nie jedzie. Pedał w podłodze, silnik wyje i tyle. Pierwsze wyprzedzanie na autostradzie i spocony wracałem na prawy pas .
Także te silniki mają wady i zalety. Zaleta, że są proste i raczej nie zrujnują budżetu. Wada to brak mocy, który zwlaszcza w tym nadwoziu daje sie we znaki. Taki ich urok.
Ja z radością wróciłem do auta z turbo .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]