A14NET kolektor ssący, rurka zamiast zaworka

Awatar użytkownika
BogdanTracz

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 20 lip 2020, 8:11
Imię: Bogdan
Auto: Zacina C
Silnik: A14net
Rocznik: 2012
Województwo: lubelskie
Pomocny: 1 raz

Re: A14NET kolektor ssący, rurka zamiast zaworka

#371

Nieprzeczytany post autor: BogdanTracz »

I mam to samo pytanie. Co tam w środku jest i źre olej 😉.

Dodano po 19 minutach 34 sekundach:
scottero pisze:
01 lut 2023, 19:37
U mnie to samo, z tym ze u mnie zamontowany mam zamiennik klasy "premium"- jak to okreslil moj mechanik. Firma Vaico.
Ale tez gwizdze na zimnym, zwlaszcza rano, po nocy :D
Wina zamienika. Oryginał z uszczelką w krztalcie t. Też oryginał uszczelką . Miałem sytuację że poszła mi membrana na trasie. W lokalnym mieli tani zamienił i drogi, nie oryginał. Ten tani wziąłem, wymieniam- pękł przy przykładaniu śruba nad rozrządem, uznali reklamacje, bo pod sklepem montowałem, klucze schemat etc, wziąłem drugi tani, niby odlew lepiej pod tą sroba, klucz dynamo i pękła ta sama śruba przy dokręcaniu. No chusteczka, reklamuje i pokazuje, uznali dopłaciłem wziąłem droższy skrecilem, o 2 oczka dynamo luzniej. Ok trzyma. Dojechałem 400 km do domu. Dokrecilem do normalnych warosci. Kolejne -2-3 jazdy wszystko mokre. Z pod czapki. Jadę do mechanika bo też na trasie a on że to by sylikonu napakowal i by dało radę. Zdejmuje pokrywę a tu fale większe niż na Dunaju. Znalazłem nowy oryginał.made in pl..powagą w cenie że bajo ok 450 zl sam oczom nie wierzyłem z oryginalna uszczelką wszystko zapakowane. Przykrecone, trzyma jak należy. Sztywno. Tylko oryginał.
To moje doświadczenie.

Awatar użytkownika
DarekPrzbysz

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2023, 20:27
Imię: Darek
Auto: astra j
Silnik: A14NET
Rocznik: 2010
Województwo: kujawsko-pomorskie

#372

Nieprzeczytany post autor: DarekPrzbysz »

I mnie też dopadł nieszczęsny błąd P0299 przeczytałem wszystkie 38 stron i chce tutaj podziękować koledze Oxi za wskazówkę odnośnie grzybka od stihla 11103531600. Do wymiany a raczej do montażu grzybka nie trzeba nic rozbierać wystarczy endoskop i dużo cierpliwość (u mnie trwało to dwie godziny). Dziękuje Oxi.

Maciej1983

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2022, 21:52
Imię: Maciej
Auto: Astra j
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: dolnośląskie

#373

Nieprzeczytany post autor: Maciej1983 »

Zdradź tajemnice
Bo rozbierałem i wymieniałem jakoś bez żadnego rozbierania :D

Mariusz19845

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 08 kwie 2020, 9:26
Imię: Mariusz
Auto: Astra j
Silnik: 14 net
Rocznik: 2012
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 3 razy

#374

Nieprzeczytany post autor: Mariusz19845 »

Wymieniłeś ten z Piły Stihl? Można to zrobić bez jego wyciągania?

Maciej1983

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2022, 21:52
Imię: Maciej
Auto: Astra j
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: dolnośląskie

#375

Nieprzeczytany post autor: Maciej1983 »

Zdradź tajemnice
Bo rozbierałem i wymieniałem jakoś bez żadnego rozbierania nie widzę tego :D
A jak ściągniesz to chociaż wyczyścić pożądanie można

Awatar użytkownika
DarekPrzbysz

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2023, 20:27
Imię: Darek
Auto: astra j
Silnik: A14NET
Rocznik: 2010
Województwo: kujawsko-pomorskie

#376

Nieprzeczytany post autor: DarekPrzbysz »

Mariusz19845 pisze:
20 lis 2023, 7:33
Wymieniłeś ten z Piły Stihl? Można to zrobić bez jego wyciągania?
Grzybek od stihla 11103531600 {zawór par paliwa czy jakoś tak}. Do wymiany a raczej do montażu grzybka nie trzeba nic rozbierać wystarczy endoskop i cierpliwość

Awatar użytkownika
crozet

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2023, 15:22
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: dolnośląskie

#377

Nieprzeczytany post autor: crozet »

Mogę potwierdzić jest możliwość aplikacji sławetnego grzybka Stihl bez demontażu, tylko potrzeba wiele cierpliwości i nieco sprawności manualnej (mój mechanik przy pomocy kamerki wykonał to po 3 próbach oraz kilkunastu brzydkich słowach na temat kto na to wpadł;). Dla uniknięcia stresowej dla wszystkich obecnych przy naprawie w Asterce córki zdemontowaliśmy kolektor - jest łatwiej, a i czyszczenie na pewno mu nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
gerfas

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 01 gru 2023, 8:28
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Województwo: podlaskie

#378

Nieprzeczytany post autor: gerfas »

Cześć

Pozwolę sobie podpiąć się po wątek.
Mechanik zdiagnozował u mnie problem z kolektorem ssącym. Z silnika dochodzi piszczący dźwięk i wzmaga się przy oddawaniu gazu. Ja bym osobiście powiedział, że to jakieś łożysko ale specjalista nie jestem.
Nie mniej jednak pytanie pierwsze czy zamienniki są ok czy lepiej regenerować?
Póki co zajrzałem jeszcze do tego słynnego zaworka żeby sprawdzić czy faktycznie go nie ma, zgodnie z instrukcją stąd:
[External Link Removed for Guests]
Wygląda na to że zaworek jest. Może się przyciął tak jak piszą na powyższej stronie?
Wątpliwości budzi jeszcze ten dźwięk dobiegający silnika. Czy problemach z kolektorem faktycznie coś piszczy?
Zalinkuje zaraz filmik z nagraniem tego dźwięku.
Będę wdzięczny za uwagi.

Pozdrawiam

Piotr

Dodano po 9 minutach 11 sekundach:
[External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
adamoo

Przyjaciel forum
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2019, 0:05
Imię: Adam
Auto: Ceed
Silnik: 1.6 GDI
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 28 razy

#379

Nieprzeczytany post autor: adamoo »

Sprawdź jescze membranę odmy w pokrywie zaworów czy nie jest uszkodzona i czy nie zaciąga powietrza.
Jeśli jest uszkodzony zaworek to ciśnienie często rozwala membranę. Wtedy tworzy się podciśnienie w silniku i zaciąga powietrze przez uszczelniacze np.wału korbowego powodując takie piski.
Spróbuj odkręcić korek wlewu oleju lub wyciągnij bagnet na pracującym silniku i zobacz czy wtedy piski ustają
Nie moc silnika, a technika zrobi z ciebie zawodnika.

Awatar użytkownika
gerfas

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 01 gru 2023, 8:28
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Województwo: podlaskie

#380

Nieprzeczytany post autor: gerfas »

adamoo pisze:
03 gru 2023, 13:43
Spróbuj odkręcić korek wlewu oleju lub wyciągnij bagnet na pracującym silniku i zobacz czy wtedy piski ustają
Piszczy cały czas. Z wlewu oleju dmucha powietrze, nie wiem czy tak powinno być.

Dodano po 4 godzinach 12 minutach 41 sekundach:
adamoo pisze:
03 gru 2023, 13:43
Sprawdź jescze membranę odmy w pokrywie zaworów czy nie jest uszkodzona i czy nie zaciąga powietrza.
A jak to najszybciej sprawdzić? Ta membrana jest w pokrywie zaworowej? Trzeba ją ściągać?

Dodano po 1 godzinie 33 minutach 37 sekundach:
Znalazłem
[External Link Removed for Guests]

Cicho jest przy otworze wentylacyjnym odmy. Nic nie zasysa.
Ssanie natomiast jest jak odkręce korek wlewu oleju. Korek lekko przysysa i jak przyłożę dłoń to również odczuwalne jest zasysanie powietrza.

ODPOWIEDZ