A14NET kolektor ssący, rurka zamiast zaworka
- Konraadek
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NET + LPG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 23 razy
- Kontakt:
Re: A14NET kolektor ssący, rurka zamiast zaworka
i gitara nawet jeśli rurka bezpośrednio nie wpływa na poprawę wcześniej występujących negatywnych zjawisk, to ważne że nie widać nowych niepokojących historii oraz jest szansa, że membrana pokrywy zaworów nie jest narażona na wydmuchanie
Ja wczoraj przeleciałem 300km, pała pała pała do 180km/h i bez zastrzeżeń, zero zamulenia, zero komunikatów. Moim zdaniem zupełnie inne auto.
Testujmy dalej!!!
Ja wczoraj przeleciałem 300km, pała pała pała do 180km/h i bez zastrzeżeń, zero zamulenia, zero komunikatów. Moim zdaniem zupełnie inne auto.
Testujmy dalej!!!
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Jakies inne bardziej fizyczne parametry? Poza usmiechem i brakiem check engine?
- Konraadek
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NET + LPG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 23 razy
- Kontakt:
Widzę, że nie odpuścisz w umie to masz rację Mam Torque i vgate II podłączone na stałe, które parametry Cię interesują, jakie wskaźniki dodać i zrobić screen'a. Rurki nie będę wyjmował, bo mi się nie chce w tym już grzebać jeśli nie muszę, ale z rurką coś mogę posprawdzać i wrzucę do podyskutowania. Skoro niema checków, błędów to znaczy że ECU i podzespoły sobie radzą. Ważny jest uśmiech, ważne jest wrażenie (być może mylące) że wywalało błąd a nie wywala, że nie chciało auto jechać, a jedzie.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 13 lip 2012, 10:50
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 2 razy
Brak potrzeby wymiany kolektora...czarnypiotrek pisze: ↑13 paź 2019, 10:30Jakies inne bardziej fizyczne parametry? Poza usmiechem i brakiem check engine?
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Widze dyskusja na forum osiagnela poziom gimbazy i usmieszkow z facebooka.
Fizyczne, czyli np. korekty paliwowe, cisnienia, roznice cisnien, podcisnienie...
Fizyczne, czyli np. korekty paliwowe, cisnienia, roznice cisnien, podcisnienie...
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 12 mar 2017, 15:50
- Auto: Astra J
- Silnik: a14net
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 3 razy
W innym wątku pisałem, że nie widzę u siebie w kolektorze żadnego czerwonego łebka ale też nie wywala mi żadnych błędów.
W chwili wolnej zrobiłem sobie taką rurkę i auto przestało poszarpywać podczas przyspieszania z 2 i 3 na zimnym oraz ewidentnie auto lepiej reaguje na pedał gazu. ot takie subiektywne wrażenia
W chwili wolnej zrobiłem sobie taką rurkę i auto przestało poszarpywać podczas przyspieszania z 2 i 3 na zimnym oraz ewidentnie auto lepiej reaguje na pedał gazu. ot takie subiektywne wrażenia
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
A bardziej mierzalne, fizyczne wrazenia ?Bing pisze: ↑21 paź 2019, 9:41W innym wątku pisałem, że nie widzę u siebie w kolektorze żadnego czerwonego łebka ale też nie wywala mi żadnych błędów.
W chwili wolnej zrobiłem sobie taką rurkę i auto przestało poszarpywać podczas przyspieszania z 2 i 3 na zimnym oraz ewidentnie auto lepiej reaguje na pedał gazu. ot takie subiektywne wrażenia
A tak dla przypomnienia: Jazda z dziurawym kolektorem to jazda na dodatnich korektach paliwowych, czyli uboga mieszanka. Jazda na ubogiej mieszance prowadzi do degradacji silnika. W skrajnych wypadach wypalenie gniazd zaworowych, stopienie tlokow, pekanie kolektorow wydechowych i turbin, spalone katalizatory, uszkodzone sondy ...
- Konraadek
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:18
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NET + LPG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 23 razy
- Kontakt:
Mam trochę wyników z CarScanner'a. Ale musicie mi podpowiedzieć w jakich warunkach przeprowadzić pomiary, bo nie mam pojęcia. Wykresy są z jazdy, te wysokie wartości korekty krótkoterminowej to ruszanie po zatrzymaniu samochodu Nie wiedziałem czy mam jeździć po mieście, czy stać, czy jechać z jednostajną prędkością po trasie i coś mierzyć Jak podpowiecie, to ogarnę. Warunki, w których przeprowadziłem pomiary, których wykresy znajdują się poniżej: auto na gazie, bez klimy, w ruchu miejskim, z rurką w kolektorze. Jak ktoś umie ocenić, to poproszę
Reszta screenshot'ów na postoju, parametry auta niezmienione (czyli gaz, klima off, rurka)
Reszta screenshot'ów na postoju, parametry auta niezmienione (czyli gaz, klima off, rurka)
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 gru 2019, 10:38
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 2 razy
Witam tak sobie czytam ten post i oglądam ten film i widać że zaworki są 2.
1 w kolektorze a 2 w wężyku jedno strony więc teoretycznie zatkanie tego w kolektorze nie ma znaczenia bo jest 2 w węrzyku i może dlatego nie ma złych skutków zatkania grzybka zwiększa się tylko odległość o długość wężyka.
chyba że źle myślę to niech mnie ktoś poprawi.
Ja mam astrę od nie dawna na przejechane 23KKm i odma już była wymieniana przez poprzedniego właściciela jak poleci mi grzybek to rurka i szlifowanie albo papier scierny pójdzie w ruch. A jak ktoś lubi schlódność i porządek oda kolektor do spawania plastikiem i będzie git. Czasami trzeba poprawiać fabrykę.
[External Link Removed for Guests]
1 w kolektorze a 2 w wężyku jedno strony więc teoretycznie zatkanie tego w kolektorze nie ma znaczenia bo jest 2 w węrzyku i może dlatego nie ma złych skutków zatkania grzybka zwiększa się tylko odległość o długość wężyka.
chyba że źle myślę to niech mnie ktoś poprawi.
Ja mam astrę od nie dawna na przejechane 23KKm i odma już była wymieniana przez poprzedniego właściciela jak poleci mi grzybek to rurka i szlifowanie albo papier scierny pójdzie w ruch. A jak ktoś lubi schlódność i porządek oda kolektor do spawania plastikiem i będzie git. Czasami trzeba poprawiać fabrykę.
[External Link Removed for Guests]