termostat uszkodzony ?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 05 maja 2019, 15:32
- Imię: Marek
- Auto: astra j
- Silnik: A14NET
- Województwo: lubuskie
termostat uszkodzony ?
Dzień dobry ,
Problem dotyczy astry 1.4 T
Więc zagotował mi się płyn chłodzący wywaliło przez korek ( na zegarach ciągle było 90 stopni )
Podłączyłem interfejs OBD-2 i sprawdzałem temperatury, oraz termostat od 0 stopni
Od 0-65 stopni temperatury się zgadzały na obd-2 i konsoli, później już nie bo na konsoli miałem 90 ( stał już w miejscu ) a na odb-2 70 stopni i rosło
wąż od termostatu trochę ciepły ( górna część) zaś wylotowy od chłodnicy na górze ciepły zaś na dole zimny
zastanawiam się czy to wina czujnika temperatury czy termostatu
Problem dotyczy astry 1.4 T
Więc zagotował mi się płyn chłodzący wywaliło przez korek ( na zegarach ciągle było 90 stopni )
Podłączyłem interfejs OBD-2 i sprawdzałem temperatury, oraz termostat od 0 stopni
Od 0-65 stopni temperatury się zgadzały na obd-2 i konsoli, później już nie bo na konsoli miałem 90 ( stał już w miejscu ) a na odb-2 70 stopni i rosło
wąż od termostatu trochę ciepły ( górna część) zaś wylotowy od chłodnicy na górze ciepły zaś na dole zimny
zastanawiam się czy to wina czujnika temperatury czy termostatu
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Wszystko prawidlowo. Na zegarach wskazowka zatrzymuje sie przy 70-75 stopniach i pozostaje juz w tej pozycji nawet do 110 stopni. Na zegarach masz na tym poziomie 90 stopni napisane? Temperatura robocza tego silnika to 104 stopnie a nie 90.
Wywalenie plynu ze zbiorniczka wynika z nieszczelnosci ukladu np z powodu uszkodzonego korka zbiorniczka lub pekniecia zbiorniczka itp.
Wywalenie plynu ze zbiorniczka wynika z nieszczelnosci ukladu np z powodu uszkodzonego korka zbiorniczka lub pekniecia zbiorniczka itp.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 05 maja 2019, 15:32
- Imię: Marek
- Auto: astra j
- Silnik: A14NET
- Województwo: lubuskie
Tak mam 90 stopni. Czy rozumem że termostatem steruje komputer czyli przy 104 powinien otworzyć duży obieg? Bo wspomniałem że węż był letni po osiągnięciu 90
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 40 razy
Teoretyczne otwarcie termostatu następuje przy 103 stopniach.
Na forum już poematy na temat temperatur w silniku A14NET były pisane. Poszukaj, poczytaj.
Na forum już poematy na temat temperatur w silniku A14NET były pisane. Poszukaj, poczytaj.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Trudno ocenic czy letnia rura to wynik przepuszczania termostatu czy po prostu plyn sie ogrzal bo po drugiej stronie termostatu jest goracy. Komputer steruje termostatem za pomoca grzalki, ale sam termostat moim zdaniem dziala tradycyjnie. Komputer oszukuje termostat podgrzewajac go by otworzyl sie wczesniej. W ten sposob obniza temperature plynu do 95stopni, kiedy silnik pracuje pod wiekszym obciazeniem.
Jesli Ci wywalilo plyn ze zbiorniczka to wg mnie w pierwszej kolejnosci do sprawdzenia/wymiany to co pisalem wczesniej. W 90% przypadkow to wlasnie korek lub zbiorniczek jest za to odpowiedzialny.
Jesli Ci wywalilo plyn ze zbiorniczka to wg mnie w pierwszej kolejnosci do sprawdzenia/wymiany to co pisalem wczesniej. W 90% przypadkow to wlasnie korek lub zbiorniczek jest za to odpowiedzialny.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2019, 11:40 przez pawelwaw84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 05 maja 2019, 15:32
- Imię: Marek
- Auto: astra j
- Silnik: A14NET
- Województwo: lubuskie
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 05 maja 2019, 15:32
- Imię: Marek
- Auto: astra j
- Silnik: A14NET
- Województwo: lubuskie
Panowie a mam jeszcze jedno pytanie w temacie :
Trochę auto podpiłowałem na postoju ok 3-4 tys obrotów termostat się otworzył
węzę zrobiły się twarde czy tak ma być? oraz zastanawia mnie powrót do zbiorniczka wyrównawczego bo nie widziałem żeby tam coś leciało ( chodzi o cienki przewód na górze )
Trochę auto podpiłowałem na postoju ok 3-4 tys obrotów termostat się otworzył
węzę zrobiły się twarde czy tak ma być? oraz zastanawia mnie powrót do zbiorniczka wyrównawczego bo nie widziałem żeby tam coś leciało ( chodzi o cienki przewód na górze )