termostat uszkodzony ?

MarekH

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2019, 15:32
Imię: Marek
Auto: astra j
Silnik: A14NET
Województwo: lubuskie

termostat uszkodzony ?

#1

Nieprzeczytany post autor: MarekH »

Dzień dobry ,

Problem dotyczy astry 1.4 T

Więc zagotował mi się płyn chłodzący wywaliło przez korek ( na zegarach ciągle było 90 stopni )

Podłączyłem interfejs OBD-2 i sprawdzałem temperatury, oraz termostat od 0 stopni

Od 0-65 stopni temperatury się zgadzały na obd-2 i konsoli, później już nie bo na konsoli miałem 90 ( stał już w miejscu ) a na odb-2 70 stopni i rosło

wąż od termostatu trochę ciepły ( górna część) zaś wylotowy od chłodnicy na górze ciepły zaś na dole zimny

zastanawiam się czy to wina czujnika temperatury czy termostatu

pawelwaw84

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
Imię: Paweł
Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: pawelwaw84 »

Wszystko prawidlowo. Na zegarach wskazowka zatrzymuje sie przy 70-75 stopniach i pozostaje juz w tej pozycji nawet do 110 stopni. Na zegarach masz na tym poziomie 90 stopni napisane? Temperatura robocza tego silnika to 104 stopnie a nie 90.
Wywalenie plynu ze zbiorniczka wynika z nieszczelnosci ukladu np z powodu uszkodzonego korka zbiorniczka lub pekniecia zbiorniczka itp.

MarekH

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2019, 15:32
Imię: Marek
Auto: astra j
Silnik: A14NET
Województwo: lubuskie

#3

Nieprzeczytany post autor: MarekH »

Tak mam 90 stopni. Czy rozumem że termostatem steruje komputer czyli przy 104 powinien otworzyć duży obieg? Bo wspomniałem że węż był letni po osiągnięciu 90

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: melon »

Teoretyczne otwarcie termostatu następuje przy 103 stopniach.
Na forum już poematy na temat temperatur w silniku A14NET były pisane. Poszukaj, poczytaj.

pawelwaw84

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
Imię: Paweł
Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: pawelwaw84 »

Trudno ocenic czy letnia rura to wynik przepuszczania termostatu czy po prostu plyn sie ogrzal bo po drugiej stronie termostatu jest goracy. Komputer steruje termostatem za pomoca grzalki, ale sam termostat moim zdaniem dziala tradycyjnie. Komputer oszukuje termostat podgrzewajac go by otworzyl sie wczesniej. W ten sposob obniza temperature plynu do 95stopni, kiedy silnik pracuje pod wiekszym obciazeniem.
Jesli Ci wywalilo plyn ze zbiorniczka to wg mnie w pierwszej kolejnosci do sprawdzenia/wymiany to co pisalem wczesniej. W 90% przypadkow to wlasnie korek lub zbiorniczek jest za to odpowiedzialny.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2019, 11:40 przez pawelwaw84, łącznie zmieniany 1 raz.

MarekH

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2019, 15:32
Imię: Marek
Auto: astra j
Silnik: A14NET
Województwo: lubuskie

#6

Nieprzeczytany post autor: MarekH »

Kupię korek i sprawdzę wielkie dzięki

MarekH

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 05 maja 2019, 15:32
Imię: Marek
Auto: astra j
Silnik: A14NET
Województwo: lubuskie

#7

Nieprzeczytany post autor: MarekH »

Panowie a mam jeszcze jedno pytanie w temacie :

Trochę auto podpiłowałem na postoju ok 3-4 tys obrotów termostat się otworzył

węzę zrobiły się twarde czy tak ma być? oraz zastanawia mnie powrót do zbiorniczka wyrównawczego bo nie widziałem żeby tam coś leciało ( chodzi o cienki przewód na górze )

ODPOWIEDZ