[A14NET] – Wymiana uszczelki chłodniczki oleju – kompendium wiedzy

Awatar użytkownika
panukracy

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 14 mar 2022, 19:45
Imię: Tomek
Auto: Astra J
Silnik: 1.4T
Rocznik: 2013
Województwo: Zagranica - Azja
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 2 razy

Re: [A14NET] – Wymiana uszczelki chłodniczki oleju – kompendium wiedzy

#41

Nieprzeczytany post autor: panukracy »

andzej pisze:
16 lis 2023, 1:08
Wymieniał ktoś może rurki chłodzenia turbo powrót (55567067) i zasilanie: (55568031)? Da się to jakimś cudem zrobić bez demontażu kolektora i turbiny?
Podbiję. Da się to zrobić bez demontażu turbiny?

Krysztek92

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 03 paź 2021, 17:03
Imię: Marcel
Auto: Astra J Sport Tourer
Silnik: A16LET
Rocznik: 2011
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#42

Nieprzeczytany post autor: Krysztek92 »

Przerabiałem ostatnio, niestety nie da się bez demontażu kolektora wydech.

Waflo

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 18 lut 2017, 19:07
Auto: Astra J 1.6 BezTurbo
Silnik: A16XER
Województwo: małopolskie

#43

Nieprzeczytany post autor: Waflo »

Obrazek
[External Link Removed for Guests]
Panowie chłodniczka ma dwie rurki wody. Podajecie numer jednej 55568540
A jaki jest numer dla drugiej rurki? Ze zdjęcia widzę że dają inny rozmiar. Ja chce oryginał.

Awatar użytkownika
Thomas87

Przyjaciel forum
Posty: 1987
Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 3 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: Thomas87 »

Krysztek92 pisze:
19 lut 2024, 20:25
Przerabiałem ostatnio, niestety nie da się bez demontażu kolektora wydech.
Da się.
Przeczytaj wątek od początku.

juzeff6

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 05 lis 2017, 16:43
Imię: Mateusz
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: 14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#45

Nieprzeczytany post autor: juzeff6 »

Wczoraj zauważyłem olej na jednym elemencie silnika. Rozumiem, że to właśnie chłodniczka oleju, o której mowa w wątku?

[External Link Removed for Guests]

Co radzicie, wymieniać na nową (460 zł), czy bawić się w uszczelki (130 zł)? Przebieg 240 tys. km.

Awatar użytkownika
bartas87poz

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 10 kwie 2023, 21:53
Imię: Bartłomiej
Auto: Astra J
Silnik: 1,4T A14NET
Rocznik: 2015
Województwo: wielkopolskie

#46

Nieprzeczytany post autor: bartas87poz »

Załączam przetłumaczone opis wymiany uszczelnienia chłodniczki oleju.
Może komuś się jeszcze przyda. Ja już jestem po wymianie.
[External Link Removed for Guests]

Mam wersje z automatyczną skrzynią biegów, próbowałem wymiany bez demontażu turbosprężarki, ale się nie udało (konieczny był demontaż - nie szło wyciągnąć odkręconej podstawy z chłodniczką)

Awatar użytkownika
anarchoman

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 25 maja 2023, 21:55
Auto: Mokka
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 2 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: anarchoman »

juzeff6 pisze:
07 mar 2024, 11:11
Wczoraj zauważyłem olej na jednym elemencie silnika. Rozumiem, że to właśnie chłodniczka oleju, o której mowa w wątku?

[External Link Removed for Guests]

Co radzicie, wymieniać na nową (460 zł), czy bawić się w uszczelki (130 zł)? Przebieg 240 tys. km.
Hej wydaje mi się, że to ta rurka na głównym planie doprowadzająca olej do turbo. Tam wystarczy wymienić 1/2 oringi i sprawa załatwiona. Zdjąć osłonę katalizatora, wykręcić z turbo i z obudowy filtra oleju wymiana i z powrotem. Albo wymiana całej rurki - zamiennik ok. 75zł

Awatar użytkownika
MarKsi0

Rekrut
Posty: 115
Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: MarKsi0 »

anarchoman pisze:
11 mar 2024, 20:01
Hej wydaje mi się, że to ta rurka na głównym planie doprowadzająca olej do turbo. Tam wystarczy wymienić 1/2 oringi i sprawa załatwiona. Zdjąć osłonę katalizatora, wykręcić z turbo i z obudowy filtra oleju wymiana i z powrotem. Albo wymiana całej rurki - zamiennik ok. 75zł
Tak jak kolega sugeruje. Jeśli wymiana samego oringu to najlepiej na oryginał bo on nie jest standardowy

juzeff6

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 05 lis 2017, 16:43
Imię: Mateusz
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: 14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#49

Nieprzeczytany post autor: juzeff6 »

anarchoman pisze:
11 mar 2024, 20:01
Hej wydaje mi się, że to ta rurka na głównym planie doprowadzająca olej do turbo. Tam wystarczy wymienić 1/2 oringi i sprawa załatwiona. Zdjąć osłonę katalizatora, wykręcić z turbo i z obudowy filtra oleju wymiana i z powrotem. Albo wymiana całej rurki - zamiennik ok. 75zł
Mówisz o tej rurce, którą zaznaczyłem na czerwono?
[External Link Removed for Guests]

To by było coś akiego?
[External Link Removed for Guests]

Dzięki serdeczne za wskazówkę.
MarKsi0 pisze:
12 mar 2024, 11:52
Tak jak kolega sugeruje. Jeśli wymiana samego oringu to najlepiej na oryginał bo on nie jest standardowy
Tobie również wielkie dzięki. :)

Awatar użytkownika
anarchoman

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 25 maja 2023, 21:55
Auto: Mokka
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 2 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: anarchoman »

juzeff6 pisze:
28 mar 2024, 13:44
Mówisz o tej rurce, którą zaznaczyłem na czerwono?
[External Link Removed for Guests]

To by było coś akiego?
[External Link Removed for Guests]

Dzięki serdeczne za wskazówkę.


Tobie również wielkie dzięki. :)
Wszystko się zgadza. Tak to wygląda :)

ODPOWIEDZ