[A14NET] – Wymiana uszczelki chłodniczki oleju – kompendium wiedzy

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

[A14NET] – Wymiana uszczelki chłodniczki oleju – kompendium wiedzy

#1

Nieprzeczytany post autor: hoses »

Postanowiłem zebrać wszystkie informacje na temat tego problemu w jednym miejscu.
Cieknący olej spod chłodniczki oleju jest dość częstą przypadłością w silniku A14NET.
Niestety przebieg ma tu niewielkie znaczenie. Zdarza się to już przy przebiegach 60 000 km. U mnie zaczęło się to przy 110 000.
Typowe objawy cieknących uszczelek to:
- ubytek oleju (to chyba zbyt oczywiste ;), ale powinno dać do myślenia),
- gromadzący się olej na śrubach od chłodniczki (widoczny raczej od spodu auta),
- zapocone/zaolejone połączenie katalizatora z wydechem,
- olej w zbiorniczku wyrównawczym (podobne objawy do uszkodzonej UPG).
uszczelka chlodniczki.jpg
I. Wstęp

Są dwie szkoły. Jedna ze zdjęciem kolektora wydechowego, a druga bez jego zdjęcia. Z tego co czytam na naszym forum to chyba pierwsza opcja jest w dużej większości. Nie wiem z czego to wynika. Może z umiejętności, a może z oszczędności bo wiadomo, że mechanik zawsze pójdzie na skróty. Za jego poświęcony czas i tak zapłaci klient. Jest kilka wpisów w necie osób, którym jednak udało się to zrobić bez demontażu kolektora. Szacun, bo to ponoć mission impossible.

II. Wykaz części

Do wymiany uszczelek potrzebny jest zakup zestawu uszczelek o numerach:
1. GM 55565385 – uszczelka obudowy chłodnicy oleju
2. GM 55568539 – uszczelka obudowy filtra oleju
3. GM 55568536 – pierścień uszczelniający obudowy chłodnicy oleju
Powyższy zestaw jest bezwarunkowo-obowiązkowy.
A to czy kupicie oryginały o wartości ~300zł, czy też zamienniki o wartości ~70zł to już pozostawiam wam.

Pojawiły się w sieci zamienniki firmy Erling o porównywalnej jakości do oryginałów ale w zdecydowanie niższej cenie.
Numer tych uszczelek to 876.570


Części, które przy wymianie mogą ale nie muszą być wymienione:
4. GM 55558112 - uszczelka przewodu oleju turbosprężarki
5. GM 55568540 - uszczelka przewodu chłodnicy oleju
6. GM 13252501 – uszczelka rura wydechowa/katalizator
7. GM 55570704 – uszczelka katalizator/turbo
8. GM 55565351 – klamra łącząca katalizator z turbo
9. GM 55565348 – uszczelka kolektora wydechowego

Części, które mogą zostać uszkodzone podczas samej wymiany i trzeba je niestety wymienić:
10. GM 55592600 – przewód zasilania olejem turbosprężarki (raczej trudno go uszkodzić)
11. GM 55587854 – przewód olejowy zwrotny turbiny (zdarzały się przypadki jego uszkodzenia)

III. Powiązane z tematem linki
Z sieci globalnej
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Z naszego forum
viewtopic.php?f=163&t=844718
viewtopic.php?f=163&t=844838
viewtopic.php?f=163&t=844811&hilit=ch%C ... czki+oleju
viewtopic.php?f=163&t=840613&p=1283331& ... u#p1283331
viewtopic.php?f=163&t=837803&hilit=ch%C ... czki+oleju

Jak znajdę jakieś linki lub dodatkowe informacje to będę na bieżąco wstawał. A na razie to wszystko.
Jak macie coś w temacie to proszę wrzucajcie. Każdy kto ma A14NET wcześniej czy później się z tym zmierzy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Sylwo28

Astro-maniak
Posty: 318
Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
Imię: Sylwek
Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
Silnik: A14NET
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 29 razy
Pomocny: 121 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Sylwo28 »

Cześć,

Podepnę się pod temat. U mnie akurat był wyciek, lecz płynu chłodzącego z przewodu powrotnego chłodzenia turbo. Jako że przy okazji wymieniłem wszystkie pozostałe rurki, uszczelki, przewody itp, poniżej podaję numery części:

- rurka chłodzenia turbo - powrót: GM 55567067
- rurka chłodzenia turbo - zasilanie: GM 55568031
- szybkozłączka do w/w rurek (BARDZO WAŻNE, jest kłopot z wypięciem starych rurek, najlepiej kupić nowe, zmodernizowane złączki) : GM 55572127 / GM 25199813 (zmodernizowany, dwa oringi uszczelniające zamiast jednego) - kupujemy dwie sztuki.
- Rurka powrotu oleju z turbiny - GM 55587854 (łatwo pęka, lepiej zawczasu kupić)

Dodatkowo weszły:
- pompa wody Dolz
- termostat Behr / Mahle

Pozdr

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: melon »

Stosowaliście dodatkowo masę uszczelniającą, jak kamrat sugeruje?

Matek0

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 23 sie 2019, 8:58
Imię: Mateusz
Auto: Astra j
Silnik: A14 NET
Rocznik: 2010
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 5 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Matek0 »

Potwierdzam da się wymienic uszczelki chlodniczki oleju bez sciagania kolektora robiłem to samodzielnie a nie jestem mechanikiem tylko przeciętnym użytkownikiem auta

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: melon »

A macie jakieś opinie na temat zestawu uszczelek od Elringa? Warto? Czy tylko oryginał? Jakieś doświadczenia?

Asterix08

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 10 sie 2019, 6:49
Auto: Astra j sport tourer
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 9 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Asterix08 »

Elring to górna półka jeżeli chodzi o uszczelki. wymieniłem te pod chłodniczką oleju 10000 km temu, jest OK.

Awatar użytkownika
damianovsky

ex-Staff
Posty: 686
Rejestracja: 08 paź 2020, 10:07
Imię: Damian
Auto: Scenic 3 FL
Silnik: K4M
Rocznik: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Wdzięczny: 8 razy
Pomocny: 37 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: damianovsky »

Podłącze się do tematu, bo chyba mam podobny problem z tą uszczelka... U mnie zaczęło się od tego że było czuć spalony olej w kabinie zawsze jak zatrzymałem się na światłach lub jak już parkowałem pod blokiem. Oddałem auto do mechanika, faktycznie były wycieki oleju na wydech, wymienione zostały uszczelki (numery w załączniku) ale dalej ten olej czuć. W zbiorniczku wyrównawczym jest trochę brązowego brudu, pod wlewem oleju czysto. Dodatkowo miska olejowa jest zapocona, przy odpalaniu jest dziwny dźwięk jakby coś przez chwilę pracowało na sucho.
Czy przy wymianie tych uszczelek zmieniał ktoś płyn chłodniczy? Ja się zastanawiam też nad wymiana pompy wody.
W sklepie dixi car koszt tych ośmiu uszczelek opisanych w pierwszym poście to około 600 zł więc rozważam jednak kupno erlinga
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Zicobi

Astro-maniak
Posty: 244
Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
Imię: Zbigniew
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 14NET
Rocznik: 2011
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 23 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Zicobi »

melon pisze:
24 gru 2020, 12:12
Stosowaliście dodatkowo masę uszczelniającą, jak kamrat sugeruje?
Ktoś podpowie, czy smarować czy nie? Będę wymieniał na dniach uszczelki.
Astra F /Astra G / Astra H / Astra J
Omega V6/ Zafira C

Wi1974

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 18 sie 2019, 14:37
Auto: Astra
Silnik: A14net
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 13 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Wi1974 »

Zicobi pisze:
01 sty 2021, 20:43
melon pisze:
24 gru 2020, 12:12
Stosowaliście dodatkowo masę uszczelniającą, jak kamrat sugeruje?
Ktoś podpowie, czy smarować czy nie? Będę wymieniał na dniach uszczelki.
Jak nowe uszczelki nić nie smaruj tylko dobrze oczyść.

Zicobi

Astro-maniak
Posty: 244
Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
Imię: Zbigniew
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 14NET
Rocznik: 2011
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 23 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Zicobi »

Ok, dzięki ;)
Astra F /Astra G / Astra H / Astra J
Omega V6/ Zafira C

ODPOWIEDZ