[A14NET] – Wymiana uszczelki chłodniczki oleju – kompendium wiedzy
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
[A14NET] – Wymiana uszczelki chłodniczki oleju – kompendium wiedzy
Postanowiłem zebrać wszystkie informacje na temat tego problemu w jednym miejscu.
Cieknący olej spod chłodniczki oleju jest dość częstą przypadłością w silniku A14NET.
Niestety przebieg ma tu niewielkie znaczenie. Zdarza się to już przy przebiegach 60 000 km. U mnie zaczęło się to przy 110 000.
Typowe objawy cieknących uszczelek to:
- ubytek oleju (to chyba zbyt oczywiste , ale powinno dać do myślenia),
- gromadzący się olej na śrubach od chłodniczki (widoczny raczej od spodu auta),
- zapocone/zaolejone połączenie katalizatora z wydechem,
- olej w zbiorniczku wyrównawczym (podobne objawy do uszkodzonej UPG). I. Wstęp
Są dwie szkoły. Jedna ze zdjęciem kolektora wydechowego, a druga bez jego zdjęcia. Z tego co czytam na naszym forum to chyba pierwsza opcja jest w dużej większości. Nie wiem z czego to wynika. Może z umiejętności, a może z oszczędności bo wiadomo, że mechanik zawsze pójdzie na skróty. Za jego poświęcony czas i tak zapłaci klient. Jest kilka wpisów w necie osób, którym jednak udało się to zrobić bez demontażu kolektora. Szacun, bo to ponoć mission impossible.
II. Wykaz części
Do wymiany uszczelek potrzebny jest zakup zestawu uszczelek o numerach:
1. GM 55565385 – uszczelka obudowy chłodnicy oleju
2. GM 55568539 – uszczelka obudowy filtra oleju
3. GM 55568536 – pierścień uszczelniający obudowy chłodnicy oleju
Powyższy zestaw jest bezwarunkowo-obowiązkowy.
A to czy kupicie oryginały o wartości ~300zł, czy też zamienniki o wartości ~70zł to już pozostawiam wam.
Pojawiły się w sieci zamienniki firmy Erling o porównywalnej jakości do oryginałów ale w zdecydowanie niższej cenie.
Numer tych uszczelek to 876.570
Części, które przy wymianie mogą ale nie muszą być wymienione:
4. GM 55558112 - uszczelka przewodu oleju turbosprężarki
5. GM 55568540 - uszczelka przewodu chłodnicy oleju
6. GM 13252501 – uszczelka rura wydechowa/katalizator
7. GM 55570704 – uszczelka katalizator/turbo
8. GM 55565351 – klamra łącząca katalizator z turbo
9. GM 55565348 – uszczelka kolektora wydechowego
Części, które mogą zostać uszkodzone podczas samej wymiany i trzeba je niestety wymienić:
10. GM 55592600 – przewód zasilania olejem turbosprężarki (raczej trudno go uszkodzić)
11. GM 55587854 – przewód olejowy zwrotny turbiny (zdarzały się przypadki jego uszkodzenia)
III. Powiązane z tematem linki
Z sieci globalnej
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Z naszego forum
viewtopic.php?f=163&t=844718
viewtopic.php?f=163&t=844838
viewtopic.php?f=163&t=844811&hilit=ch%C ... czki+oleju
viewtopic.php?f=163&t=840613&p=1283331& ... u#p1283331
viewtopic.php?f=163&t=837803&hilit=ch%C ... czki+oleju
Jak znajdę jakieś linki lub dodatkowe informacje to będę na bieżąco wstawał. A na razie to wszystko.
Jak macie coś w temacie to proszę wrzucajcie. Każdy kto ma A14NET wcześniej czy później się z tym zmierzy.
Cieknący olej spod chłodniczki oleju jest dość częstą przypadłością w silniku A14NET.
Niestety przebieg ma tu niewielkie znaczenie. Zdarza się to już przy przebiegach 60 000 km. U mnie zaczęło się to przy 110 000.
Typowe objawy cieknących uszczelek to:
- ubytek oleju (to chyba zbyt oczywiste , ale powinno dać do myślenia),
- gromadzący się olej na śrubach od chłodniczki (widoczny raczej od spodu auta),
- zapocone/zaolejone połączenie katalizatora z wydechem,
- olej w zbiorniczku wyrównawczym (podobne objawy do uszkodzonej UPG). I. Wstęp
Są dwie szkoły. Jedna ze zdjęciem kolektora wydechowego, a druga bez jego zdjęcia. Z tego co czytam na naszym forum to chyba pierwsza opcja jest w dużej większości. Nie wiem z czego to wynika. Może z umiejętności, a może z oszczędności bo wiadomo, że mechanik zawsze pójdzie na skróty. Za jego poświęcony czas i tak zapłaci klient. Jest kilka wpisów w necie osób, którym jednak udało się to zrobić bez demontażu kolektora. Szacun, bo to ponoć mission impossible.
II. Wykaz części
Do wymiany uszczelek potrzebny jest zakup zestawu uszczelek o numerach:
1. GM 55565385 – uszczelka obudowy chłodnicy oleju
2. GM 55568539 – uszczelka obudowy filtra oleju
3. GM 55568536 – pierścień uszczelniający obudowy chłodnicy oleju
Powyższy zestaw jest bezwarunkowo-obowiązkowy.
A to czy kupicie oryginały o wartości ~300zł, czy też zamienniki o wartości ~70zł to już pozostawiam wam.
Pojawiły się w sieci zamienniki firmy Erling o porównywalnej jakości do oryginałów ale w zdecydowanie niższej cenie.
Numer tych uszczelek to 876.570
Części, które przy wymianie mogą ale nie muszą być wymienione:
4. GM 55558112 - uszczelka przewodu oleju turbosprężarki
5. GM 55568540 - uszczelka przewodu chłodnicy oleju
6. GM 13252501 – uszczelka rura wydechowa/katalizator
7. GM 55570704 – uszczelka katalizator/turbo
8. GM 55565351 – klamra łącząca katalizator z turbo
9. GM 55565348 – uszczelka kolektora wydechowego
Części, które mogą zostać uszkodzone podczas samej wymiany i trzeba je niestety wymienić:
10. GM 55592600 – przewód zasilania olejem turbosprężarki (raczej trudno go uszkodzić)
11. GM 55587854 – przewód olejowy zwrotny turbiny (zdarzały się przypadki jego uszkodzenia)
III. Powiązane z tematem linki
Z sieci globalnej
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Z naszego forum
viewtopic.php?f=163&t=844718
viewtopic.php?f=163&t=844838
viewtopic.php?f=163&t=844811&hilit=ch%C ... czki+oleju
viewtopic.php?f=163&t=840613&p=1283331& ... u#p1283331
viewtopic.php?f=163&t=837803&hilit=ch%C ... czki+oleju
Jak znajdę jakieś linki lub dodatkowe informacje to będę na bieżąco wstawał. A na razie to wszystko.
Jak macie coś w temacie to proszę wrzucajcie. Każdy kto ma A14NET wcześniej czy później się z tym zmierzy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 121 razy
Cześć,
Podepnę się pod temat. U mnie akurat był wyciek, lecz płynu chłodzącego z przewodu powrotnego chłodzenia turbo. Jako że przy okazji wymieniłem wszystkie pozostałe rurki, uszczelki, przewody itp, poniżej podaję numery części:
- rurka chłodzenia turbo - powrót: GM 55567067
- rurka chłodzenia turbo - zasilanie: GM 55568031
- szybkozłączka do w/w rurek (BARDZO WAŻNE, jest kłopot z wypięciem starych rurek, najlepiej kupić nowe, zmodernizowane złączki) : GM 55572127 / GM 25199813 (zmodernizowany, dwa oringi uszczelniające zamiast jednego) - kupujemy dwie sztuki.
- Rurka powrotu oleju z turbiny - GM 55587854 (łatwo pęka, lepiej zawczasu kupić)
Dodatkowo weszły:
- pompa wody Dolz
- termostat Behr / Mahle
Pozdr
Podepnę się pod temat. U mnie akurat był wyciek, lecz płynu chłodzącego z przewodu powrotnego chłodzenia turbo. Jako że przy okazji wymieniłem wszystkie pozostałe rurki, uszczelki, przewody itp, poniżej podaję numery części:
- rurka chłodzenia turbo - powrót: GM 55567067
- rurka chłodzenia turbo - zasilanie: GM 55568031
- szybkozłączka do w/w rurek (BARDZO WAŻNE, jest kłopot z wypięciem starych rurek, najlepiej kupić nowe, zmodernizowane złączki) : GM 55572127 / GM 25199813 (zmodernizowany, dwa oringi uszczelniające zamiast jednego) - kupujemy dwie sztuki.
- Rurka powrotu oleju z turbiny - GM 55587854 (łatwo pęka, lepiej zawczasu kupić)
Dodatkowo weszły:
- pompa wody Dolz
- termostat Behr / Mahle
Pozdr
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 sie 2019, 8:58
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra j
- Silnik: A14 NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: świętokrzyskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 5 razy
Potwierdzam da się wymienic uszczelki chlodniczki oleju bez sciagania kolektora robiłem to samodzielnie a nie jestem mechanikiem tylko przeciętnym użytkownikiem auta
- damianovsky
- Posty: 686
- Rejestracja: 08 paź 2020, 10:07
- Imię: Damian
- Auto: Scenic 3 FL
- Silnik: K4M
- Rocznik: 2012
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Wdzięczny: 8 razy
- Pomocny: 37 razy
Podłącze się do tematu, bo chyba mam podobny problem z tą uszczelka... U mnie zaczęło się od tego że było czuć spalony olej w kabinie zawsze jak zatrzymałem się na światłach lub jak już parkowałem pod blokiem. Oddałem auto do mechanika, faktycznie były wycieki oleju na wydech, wymienione zostały uszczelki (numery w załączniku) ale dalej ten olej czuć. W zbiorniczku wyrównawczym jest trochę brązowego brudu, pod wlewem oleju czysto. Dodatkowo miska olejowa jest zapocona, przy odpalaniu jest dziwny dźwięk jakby coś przez chwilę pracowało na sucho.
Czy przy wymianie tych uszczelek zmieniał ktoś płyn chłodniczy? Ja się zastanawiam też nad wymiana pompy wody.
W sklepie dixi car koszt tych ośmiu uszczelek opisanych w pierwszym poście to około 600 zł więc rozważam jednak kupno erlinga
Czy przy wymianie tych uszczelek zmieniał ktoś płyn chłodniczy? Ja się zastanawiam też nad wymiana pompy wody.
W sklepie dixi car koszt tych ośmiu uszczelek opisanych w pierwszym poście to około 600 zł więc rozważam jednak kupno erlinga
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 244
- Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
- Imię: Zbigniew
- Auto: Astra J ST Cosmo
- Silnik: 14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 23 razy
Ktoś podpowie, czy smarować czy nie? Będę wymieniał na dniach uszczelki.
Astra F /Astra G / Astra H / Astra J
Omega V6/ Zafira C
Omega V6/ Zafira C