Kasowanie wyuczonych korekt długoterminowych

Vagers10

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 22 sty 2023, 16:22
Auto: Astra J
Województwo: lubelskie

Re: Kasowanie wyuczonych korekt długoterminowych

#31

Nieprzeczytany post autor: Vagers10 »

Gaz fabryczny

Dodano po 5 minutach 23 sekundach:
Nie mogę go zapiąć

Vagers10

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 22 sty 2023, 16:22
Auto: Astra J
Województwo: lubelskie

#32

Nieprzeczytany post autor: Vagers10 »

Korekty na razie minusowe sporo na lpg
Wywala P0172
Zapewne któryś z Medow podlewa gazem.
Ciśnienie na jalowych zmierzone manometrem 0.6bar to raczej ok.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4856
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Vagers10 pisze:
06 lut 2023, 5:52
Korekty na razie minusowe sporo na lpg
Wywala P0172
Zapewne któryś z Medow podlewa gazem.
Ciśnienie na jalowych zmierzone manometrem 0.6bar to raczej ok.
Mierzone bezwlednie ? Jesli tak to za duzo...

Vagers10

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 22 sty 2023, 16:22
Auto: Astra J
Województwo: lubelskie

#34

Nieprzeczytany post autor: Vagers10 »

Tzn? Co

Vagers10

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 22 sty 2023, 16:22
Auto: Astra J
Województwo: lubelskie

#35

Nieprzeczytany post autor: Vagers10 »

Co znaczy bezwlednie?

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#36

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Względem ciśnienia atmosferycznego czy bezwzględnie od 0. Różnica około 1bar.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Vagers10

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 22 sty 2023, 16:22
Auto: Astra J
Województwo: lubelskie

#37

Nieprzeczytany post autor: Vagers10 »

Zero manometru przy ciśnienie atmosferycznymi 1 bar

Awatar użytkownika
DonkeySpirit

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 03 lut 2023, 9:42
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14Net
Rocznik: 2013
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#38

Nieprzeczytany post autor: DonkeySpirit »

Witam, pozwolę podczepić się pod temat gdyż zmagam się z podobnymi problemami. Mam nadzieję, że ktoś z Was coś podpowie.

Pacjent: A14NET 2013r. 172 tyś. km z fabrycznym gazem

Problem: sporadyczne pokazywanie się błędu P0172 (mieszanka zbyt bogata), po za tym duży minus korekt długoterminowych głównie na gazie

Dotychczasowa próba rozwiązania problemu:
- przy przebiegu 110 tyś wymiana pierwszego wtryskiwacza gazu (całkowicie padł),
- przy 158 tyś wymiana zaworu par paliwa,
- przy 159 tyś wymiana drugiego wtryskiwacza gazu,
- przy 164 tyś wymiana pozostałych dwóch wtryskiwaczy gazu,
- parę dni temu wykonanie regeneracji reduktora gazu.

Poniżej wrzucam screeny z aplikacji car scanner. Przy pracy na benzynie i biegu jałowych korekty długoterminowe oscylują w granicach -5% do -10%, przy pracy na gazie natomiast korekty długoterminowe na biegu jałowym są w granicach -25% do -35%. Przy zasilaniu gazem ciśnienie w kolektorze dolotowym jest dużo wyższe jak i ilość powietrza z MAF. Sonda Lambda 1 widać pracuję prawidłowo, zastanawia mnie jednak praca sondy Lambda 2, na jej wykresie widać stałe napięcie w okolicach 0,7V zarówno na gazie jak i benzynie, czy to normalne?
Po regeneracji reduktora, którą sam wykonałem, przy jeździe na gazie czasami teraz silnik potrafi szarpnąć przy przyspieszaniu i ciut jakby zaczął pracować nierówno. Piszecie tu w temacie, że powinno się wyregulować ciśnienie gazu śrubą na reduktorze po regeneracji, byłbym w stanie sam to ustawić odpowiednio?
Co może być uszkodzone lub co i jak jeszcze mógłbym zweryfikować?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kaziu0901

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 10 mar 2024, 5:33
Imię: kazimierz
Auto: astra j
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: warmińsko-mazurskie
Wdzięczny: 6 razy

#39

Nieprzeczytany post autor: kaziu0901 »

DonkeySpirit pisze:
11 kwie 2023, 18:22
Witam, pozwolę podczepić się pod temat gdyż zmagam się z podobnymi problemami. Mam nadzieję, że ktoś z Was coś podpowie.

Pacjent: A14NET 2013r. 172 tyś. km z fabrycznym gazem

Problem: sporadyczne pokazywanie się błędu P0172 (mieszanka zbyt bogata), po za tym duży minus korekt długoterminowych głównie na gazie

Dotychczasowa próba rozwiązania problemu:
- przy przebiegu 110 tyś wymiana pierwszego wtryskiwacza gazu (całkowicie padł),
- przy 158 tyś wymiana zaworu par paliwa,
- przy 159 tyś wymiana drugiego wtryskiwacza gazu,
- przy 164 tyś wymiana pozostałych dwóch wtryskiwaczy gazu,
- parę dni temu wykonanie regeneracji reduktora gazu.

Poniżej wrzucam screeny z aplikacji car scanner. Przy pracy na benzynie i biegu jałowych korekty długoterminowe oscylują w granicach -5% do -10%, przy pracy na gazie natomiast korekty długoterminowe na biegu jałowym są w granicach -25% do -35%. Przy zasilaniu gazem ciśnienie w kolektorze dolotowym jest dużo wyższe jak i ilość powietrza z MAF. Sonda Lambda 1 widać pracuję prawidłowo, zastanawia mnie jednak praca sondy Lambda 2, na jej wykresie widać stałe napięcie w okolicach 0,7V zarówno na gazie jak i benzynie, czy to normalne?
Po regeneracji reduktora, którą sam wykonałem, przy jeździe na gazie czasami teraz silnik potrafi szarpnąć przy przyspieszaniu i ciut jakby zaczął pracować nierówno. Piszecie tu w temacie, że powinno się wyregulować ciśnienie gazu śrubą na reduktorze po regeneracji, byłbym w stanie sam to ustawić odpowiednio?
Co może być uszkodzone lub co i jak jeszcze mógłbym zweryfikować?
I rozwiązałeś problem?

ODPOWIEDZ