Ujemna korekta długoterminowa -13.7
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Ujemna korekta długoterminowa -13.7
Mam taki przypadek że swoją astrą:
Korekta długoterminowa na benzynie -13.7 ( na wolnych obrotach bez żadnego obciązenia, silnik rozgrzany )
Podczas jazdy -3/-1.5
Po zatrzymaniu i przejściu na wolne obroty korekta startuje z wartości -5 i powoli przechodzi w wiekszy minus zeby po kilkunastu sekundach osiągnąć -13.7
Żadnych błędów nie wywala.
Sprawdziłem odmę: Grzybek w kolektorze na swoim miejscu, Zdemontowałem pokrywę test grzybka ok. Drożny w jedną stronę.
Przewód odmy z kolektora do Turbosprężarki drożny w jedną stronę - zaworek w przewodzie działa )
W silniku jest podciśnienie ale korek da się podnieść z delikatnym oporem.
Membrana w pokrywie nie wciąga ale bardxo delikatnie pompuje. Po otwarciu korka wlewu oleju dmucha.Na filmie widać to około 1.07 sęk. Może tak ma być?
[External Link Removed for Guests]
Evap - zawór oparów paliwa głośno cyka jak pracuje. Zaślepienie nie wpływa na korekty. Chyba że źle to zrobiłem bo zająłem przewód od strony baku i zaślepiłem króciec dolotowy do zaworka.
Przemyta przepustnica, MAF i MAP.
Ogólnie to silnik nim się zagrzeje to pracuje jakby delikatnie drżał.
Wrzucam zdjęcie parametrów jakie na ciepłym i bez żadnego obciążenia czyta program Piston.
Proszę o poradę co przyczynia się do takiej korekty.
Mam w tym aucie LPG z korektą -25 w identycznych warunkach. Zakręcilem gaz i jezdzilem ponad 100 km na benzynie. Korekty benzyny nie poprawiły się.
Korekta długoterminowa na benzynie -13.7 ( na wolnych obrotach bez żadnego obciązenia, silnik rozgrzany )
Podczas jazdy -3/-1.5
Po zatrzymaniu i przejściu na wolne obroty korekta startuje z wartości -5 i powoli przechodzi w wiekszy minus zeby po kilkunastu sekundach osiągnąć -13.7
Żadnych błędów nie wywala.
Sprawdziłem odmę: Grzybek w kolektorze na swoim miejscu, Zdemontowałem pokrywę test grzybka ok. Drożny w jedną stronę.
Przewód odmy z kolektora do Turbosprężarki drożny w jedną stronę - zaworek w przewodzie działa )
W silniku jest podciśnienie ale korek da się podnieść z delikatnym oporem.
Membrana w pokrywie nie wciąga ale bardxo delikatnie pompuje. Po otwarciu korka wlewu oleju dmucha.Na filmie widać to około 1.07 sęk. Może tak ma być?
[External Link Removed for Guests]
Evap - zawór oparów paliwa głośno cyka jak pracuje. Zaślepienie nie wpływa na korekty. Chyba że źle to zrobiłem bo zająłem przewód od strony baku i zaślepiłem króciec dolotowy do zaworka.
Przemyta przepustnica, MAF i MAP.
Ogólnie to silnik nim się zagrzeje to pracuje jakby delikatnie drżał.
Wrzucam zdjęcie parametrów jakie na ciepłym i bez żadnego obciążenia czyta program Piston.
Proszę o poradę co przyczynia się do takiej korekty.
Mam w tym aucie LPG z korektą -25 w identycznych warunkach. Zakręcilem gaz i jezdzilem ponad 100 km na benzynie. Korekty benzyny nie poprawiły się.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
mam takie pytanie, a w czym Ci to przeszkadza?
Czy to negatywnie wpływa na auto?
Skoro program sterownika silnika nie generuje błędu, w czasie jazdy korekty są bliskie 0, to w czym problem?
Z benzyną to sobie daj spokój, ta korekta na gazie -25 świadczy o tym, że wtryski gazowe zaczynają lać. Z czasem zejdzie poniżej -30 wejdzie błąd P0172, wówczas już na pewno trzeba będzie wymienić listwę wtryskową.
Na marginesie, błędy od korekty kumputer generuje jeśli przekraczają wartości poniżej -30, do tej wartości uznaje, że jest w stanie sam wyregulować parametry, aby skład mieszanki i emisja spalin były w normie.
Czy to negatywnie wpływa na auto?
Skoro program sterownika silnika nie generuje błędu, w czasie jazdy korekty są bliskie 0, to w czym problem?
Z benzyną to sobie daj spokój, ta korekta na gazie -25 świadczy o tym, że wtryski gazowe zaczynają lać. Z czasem zejdzie poniżej -30 wejdzie błąd P0172, wówczas już na pewno trzeba będzie wymienić listwę wtryskową.
Na marginesie, błędy od korekty kumputer generuje jeśli przekraczają wartości poniżej -30, do tej wartości uznaje, że jest w stanie sam wyregulować parametry, aby skład mieszanki i emisja spalin były w normie.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Problem, przez który zauważyłem że korekty są takie niskie to szarpanie na LPG przy przyspieszeniu i wypadanie zapłonów. Wymieniłem cewkę i szarpanie się skończyło. Korekty ujemne zostały i myślałem że to tylko na LPG. Więc chciałem wymienic wtryski. Zaskoczyło mnie że benzyna też ma niskie wartości co mnie zaniepokoiło.
To co mi przeszkadza to świadomość i niepewność czy coś jest nie tak. Błędami nie sypie ale nie chciałbym żeby mnie coś zaskoczyło w trasie. Często jeżdżę dłuższe dystanse.
A co na temat membrany z filmu można powiedzieć?
To co mi przeszkadza to świadomość i niepewność czy coś jest nie tak. Błędami nie sypie ale nie chciałbym żeby mnie coś zaskoczyło w trasie. Często jeżdżę dłuższe dystanse.
A co na temat membrany z filmu można powiedzieć?
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Z jazdą na LPG dałem sobie spokój. Jeżdżę na benzynie.
Dziś podczas jazdy zrobiłem zapis parametrów.
Ewidentnie z niego wynika że podczas jazdy korekty nie są cały czas bliskie 0.
Podczas gdy obciążenie silnika się zmniejsza korekta szybko spada na - 12. Zarówno przy zmianie biegu jak i podczas puszczenia pedały gazu i hamowania silnikiem.
Podobnie jesst na postoju bez obciążenia. Z tym ze zaczyna od -5 i po kilkunastu sekundach powoli spada do -14.
To w czym widzę problem to coś się dzieje jak silnik nie ma obciążenia .
A do tego niedawno było -8 teraz nawet -14.
Co do jazdy na LPG to jak benzynę zrobię to korekta na LPG też się zmieni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Temat cześciowo ogarniety.
Wymieniłem zawór EVAP i korekty na Pb już nie szaleją w trakcie jazdy.
Po wciśnięciu sprzegła lub jazdy na luzie korekta trzyma sie okolo -3.5 / -5.
Zaślepienie zaworu nie dało nic. Dopiero wymiana na nowy pomogła.
Stary zawór caly czas przepuszczał powietrze.
Niestety na postoju korekta nadal powolutku spada i po około minucie dochodzi do -12.
Nie jest jeszcze najlepiej ale chociaż w czasie jazdy nie szaleje zmieniając się dynamicznie.
Teraz mogę zabrać się za wtryski LPG których korekta LTFT dochodzi do -25
Dzięki za zaangażowanie.
Wymieniłem zawór EVAP i korekty na Pb już nie szaleją w trakcie jazdy.
Po wciśnięciu sprzegła lub jazdy na luzie korekta trzyma sie okolo -3.5 / -5.
Zaślepienie zaworu nie dało nic. Dopiero wymiana na nowy pomogła.
Stary zawór caly czas przepuszczał powietrze.
Niestety na postoju korekta nadal powolutku spada i po około minucie dochodzi do -12.
Nie jest jeszcze najlepiej ale chociaż w czasie jazdy nie szaleje zmieniając się dynamicznie.
Teraz mogę zabrać się za wtryski LPG których korekta LTFT dochodzi do -25
Dzięki za zaangażowanie.
- Mistific
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 lis 2019, 7:03
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J 1.4T
- Silnik: A14net
- Rocznik: 2010
- Województwo: podkarpackie
Udało ci się damrades wyprowadzić te minusowe korekty ? , Co było powodem ?
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Oprócz evap nic nie robiłem. Korekta na benzynie jest na -8 do -12 A na LPG -18 do -22
Myślę że powodem są wtryski LPG które rozwalają mapę Pb. Miałem założone przez jeden dzień nowe wtryski MED i korekty na Pb i LPG były na -2.
Po zmianie na moje stare znów mapa się rozjechała. Póki nie wywala błędu bogatej mieszanki to tak jeżdżę na minusowych korektach.
Myślę że powodem są wtryski LPG które rozwalają mapę Pb. Miałem założone przez jeden dzień nowe wtryski MED i korekty na Pb i LPG były na -2.
Po zmianie na moje stare znów mapa się rozjechała. Póki nie wywala błędu bogatej mieszanki to tak jeżdżę na minusowych korektach.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 maja 2020, 14:45
- Imię: Jasiu
- Auto: Zafira C 1.4NET
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Pomocny: 1 raz
u mnie jest bardzo podobnie - tzn. na wolnych obrotach, na postoju korekty zmierzają w kierunku na minus. Nie mam LPG.
Podobnie jak u Ciebie lekko dmucha z membrany odmy - myślę, że to może być przyczyna ...
.. ale czy świadczy o uszkodzeniu membrany?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 maja 2020, 14:45
- Imię: Jasiu
- Auto: Zafira C 1.4NET
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Pomocny: 1 raz
Może ktoś nam jeszcze potwierdzi - czy dmuchanie z membrany jest ok??
Zgodnie z publikowanymi schematami zasady działania pokrywy zaworów oraz odmy w naszych silnikach, powietrze ze skrzyni korbowej jest przesyłane do kolektora, czyli obieg powinien być całkowicie zamknięty - skąd zatem dmuchanie z odmy?
idąc dalej tym tropem - skoro komputer silnika kalkuluje ilość powietrza, które dostaje się do silnika, a obieg jest zamknięty to powietrze, którego ubywa przez odmę powinno wpływać właśnie na ujemne korekty (mniej powietrza niż komputer przewidywał - za bogata mieszanka).