Ujemna korekta długoterminowa -13.7
-
- Posty: 798
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 14:46
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 37 razy
- Pomocny: 33 razy
Re: Ujemna korekta długoterminowa -13.7
Wyłącz wszystkie obciązenia klime światła i sprawdz wartość podcisnienia.
Korekty mogę leciec na minus np. przez przepływomierz u mnie tak było, najlepiej podmienic z auta które nie ma takich problemów na chwile i zobaczyć
Korekty mogę leciec na minus np. przez przepływomierz u mnie tak było, najlepiej podmienic z auta które nie ma takich problemów na chwile i zobaczyć
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 maja 2020, 14:45
- Imię: Jasiu
- Auto: Zafira C 1.4NET
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Pomocny: 1 raz
zmierzone na jałowym, silnik rozgrzany: korekta LTF= -10, MAF=1.9, ciśnienie w kolektorze 34kpa
... ale pytanie cały czas brzmi, czy to prawidłowe, że dmucha z odmy w pokrywie?????
... ale pytanie cały czas brzmi, czy to prawidłowe, że dmucha z odmy w pokrywie?????
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 maja 2020, 14:45
- Imię: Jasiu
- Auto: Zafira C 1.4NET
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Pomocny: 1 raz
to nie jest wiatr, ale po "nałożeniu" wody z płynem, czy śliny zawsze pojawia się bąbel.
Tak jak na filmikach z uszkodzoną membraną tylko w drugą stronę.
Tak jak na filmikach z uszkodzoną membraną tylko w drugą stronę.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 24 sie 2020, 0:07
- Imię: Paweł
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2013
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 2 razy
Cześć ja też mam korekty ujemne w podobnych okolicach. Natomiast wystarczy że włączę klimę i światła i wraca do normy. Ja to tłumaczę sobie ze silnik się nudzi i komputer daje mniej paliwa. Korekty powoli schodzą z 0 do np -12.
Jeśli chodzi o dmuchanie z membrany to tak ma być. Nie powinien zaciągnąć bo wtedy membran do wymiany i błędami będzie sypał.
Pozdrawiam Paweł
Jeśli chodzi o dmuchanie z membrany to tak ma być. Nie powinien zaciągnąć bo wtedy membran do wymiany i błędami będzie sypał.
Pozdrawiam Paweł
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 maja 2020, 14:45
- Imię: Jasiu
- Auto: Zafira C 1.4NET
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Pomocny: 1 raz
... ostatnio zauważyłem w dolocie do turbiny ślady mgły olejowej, której źródłem jest przewód karbowany łączący z kolektorem, zatem..
Czy pomimo, że membrana wykazuje normalne działanie (lekko dmucha, nie zaciąga) to pokrywa zaworów wspólnie z membraną może działać nieprawidłowo i nie separować oleju z odpowietrzenia skrzyni korbowej??
Czy pomimo, że membrana wykazuje normalne działanie (lekko dmucha, nie zaciąga) to pokrywa zaworów wspólnie z membraną może działać nieprawidłowo i nie separować oleju z odpowietrzenia skrzyni korbowej??
- Torcida99
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 maja 2020, 10:13
- Auto: Astra J GTC 1.4T
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
Czesc,
Mam dokladnie ten sam problem. Korekty dlugoterminowe dochodza do -20 na jałowym. Gdy włącze klime oscylują w granicach 0%. Ogólnie bym tego nie sprawdzał i nie przejmował sie, jednak zaczal mi mocniej drzec na jałowym i telepac co jakis czas. Dajcie znac czy znalezliscie rozwiazanie
Mam dokladnie ten sam problem. Korekty dlugoterminowe dochodza do -20 na jałowym. Gdy włącze klime oscylują w granicach 0%. Ogólnie bym tego nie sprawdzał i nie przejmował sie, jednak zaczal mi mocniej drzec na jałowym i telepac co jakis czas. Dajcie znac czy znalezliscie rozwiazanie
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 sie 2021, 2:00
- Imię: Jarosław
- Auto: Zafira C
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
Hej,
Ktoś rozwiązał problem!?
Mam podobnie. Chcę jechac do gazownika na strojenie. Zrobiłem z 60km na samej benzynie z odpiętym bezpiecznikiem LPG i zauważyłem to samo, tylko że korekty bez obciążenia (bez klimy, świateł i wiatraczka nawet) wskazuje od -6,5% do -8%, wystarczy wyłączyć klimę i od razu korekty długoterminowe wchodzą na max -5%.
Gaz na pewno do regulacji, bo na gazie korekty gorsze.
Czy to za mało te 60km żeby mapy się na nowo pod pb zresetowały?
Poza tym przy zmianie biegu lun z hamowania silnikiem jak daje gazu, to na ułamek sekundy krótkoterminowa szybuje do +50%. Dziwne to.
Ktoś rozwiązał problem!?
Mam podobnie. Chcę jechac do gazownika na strojenie. Zrobiłem z 60km na samej benzynie z odpiętym bezpiecznikiem LPG i zauważyłem to samo, tylko że korekty bez obciążenia (bez klimy, świateł i wiatraczka nawet) wskazuje od -6,5% do -8%, wystarczy wyłączyć klimę i od razu korekty długoterminowe wchodzą na max -5%.
Gaz na pewno do regulacji, bo na gazie korekty gorsze.
Czy to za mało te 60km żeby mapy się na nowo pod pb zresetowały?
Poza tym przy zmianie biegu lun z hamowania silnikiem jak daje gazu, to na ułamek sekundy krótkoterminowa szybuje do +50%. Dziwne to.