Ujemna korekta długoterminowa -13.7

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

Ujemna korekta długoterminowa -13.7

#1

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Mam taki przypadek że swoją astrą:
Korekta długoterminowa na benzynie -13.7 ( na wolnych obrotach bez żadnego obciązenia, silnik rozgrzany )

 Podczas jazdy  -3/-1.5

Po zatrzymaniu i przejściu na wolne obroty korekta startuje z wartości -5 i powoli przechodzi w wiekszy minus zeby po kilkunastu sekundach osiągnąć -13.7

 Żadnych błędów nie wywala.

Sprawdziłem odmę: Grzybek w kolektorze na swoim miejscu, Zdemontowałem pokrywę test grzybka ok. Drożny w jedną stronę.
 Przewód odmy z kolektora do Turbosprężarki drożny w jedną stronę - zaworek w przewodzie działa )

W silniku jest podciśnienie ale korek da się podnieść z delikatnym oporem.

 

Membrana w pokrywie nie wciąga ale bardxo delikatnie pompuje. Po otwarciu korka wlewu oleju dmucha.Na filmie widać to około 1.07 sęk. Może tak ma być?

[External Link Removed for Guests]

Evap - zawór oparów paliwa głośno cyka jak pracuje. Zaślepienie nie wpływa  na korekty. Chyba że źle to zrobiłem bo zająłem przewód od strony baku i zaślepiłem króciec dolotowy do zaworka. 

Przemyta przepustnica, MAF i MAP.

Ogólnie to silnik nim się zagrzeje to pracuje jakby delikatnie drżał.

Wrzucam zdjęcie parametrów jakie na ciepłym i bez żadnego obciążenia czyta program Piston.

Proszę o poradę co przyczynia się do takiej korekty.
Mam w tym aucie LPG z korektą -25 w identycznych warunkach. Zakręcilem gaz i jezdzilem ponad 100 km na benzynie. Korekty benzyny nie poprawiły się.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

mam takie pytanie, a w czym Ci to przeszkadza?
Czy to negatywnie wpływa na auto?

Skoro program sterownika silnika nie generuje błędu, w czasie jazdy korekty są bliskie 0, to w czym problem?

Z benzyną to sobie daj spokój, ta korekta na gazie -25 świadczy o tym, że wtryski gazowe zaczynają lać. Z czasem zejdzie poniżej -30 wejdzie błąd P0172, wówczas już na pewno trzeba będzie wymienić listwę wtryskową.

Na marginesie, błędy od korekty kumputer generuje jeśli przekraczają wartości poniżej -30, do tej wartości uznaje, że jest w stanie sam wyregulować parametry, aby skład mieszanki i emisja spalin były w normie.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Problem, przez który zauważyłem że korekty są takie niskie to szarpanie na LPG przy przyspieszeniu i wypadanie zapłonów. Wymieniłem cewkę i szarpanie się skończyło. Korekty ujemne zostały i myślałem że to tylko na LPG. Więc chciałem wymienic wtryski. Zaskoczyło mnie że benzyna też ma niskie wartości co mnie zaniepokoiło.
To co mi przeszkadza to świadomość i niepewność czy coś jest nie tak. Błędami nie sypie ale nie chciałbym żeby mnie coś zaskoczyło w trasie. Często jeżdżę dłuższe dystanse.
A co na temat membrany z filmu można powiedzieć?

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: damrades »

KaMYk pisze:
18 lis 2021, 6:33
Skoro program sterownika silnika nie generuje błędu, w czasie jazdy korekty są bliskie 0, to w czym problem?
Z jazdą na LPG dałem sobie spokój. Jeżdżę na benzynie.
Dziś podczas jazdy zrobiłem zapis parametrów.
Ewidentnie z niego wynika że podczas jazdy korekty nie są cały czas bliskie 0.
Podczas gdy obciążenie silnika się zmniejsza korekta szybko spada na - 12. Zarówno przy zmianie biegu jak i podczas puszczenia pedały gazu i hamowania silnikiem.
Podobnie jesst na postoju bez obciążenia. Z tym ze zaczyna od -5 i po kilkunastu sekundach powoli spada do -14.

To w czym widzę problem to coś się dzieje jak silnik nie ma obciążenia .
A do tego niedawno było -8 teraz nawet -14.
Co do jazdy na LPG to jak benzynę zrobię to korekta na LPG też się zmieni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Temat cześciowo ogarniety.
Wymieniłem zawór EVAP i korekty na Pb już nie szaleją w trakcie jazdy.
Po wciśnięciu sprzegła lub jazdy na luzie korekta trzyma sie okolo -3.5 / -5.
Zaślepienie zaworu nie dało nic. Dopiero wymiana na nowy pomogła.
Stary zawór caly czas przepuszczał powietrze.
Niestety na postoju korekta nadal powolutku spada i po około minucie dochodzi do -12.
Nie jest jeszcze najlepiej ale chociaż w czasie jazdy nie szaleje zmieniając się dynamicznie.
Teraz mogę zabrać się za wtryski LPG których korekta LTFT dochodzi do -25
Dzięki za zaangażowanie.

Awatar użytkownika
Mistific

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 08 lis 2019, 7:03
Imię: Mateusz
Auto: Astra J 1.4T
Silnik: A14net
Rocznik: 2010
Województwo: podkarpackie

#6

Nieprzeczytany post autor: Mistific »

Udało ci się damrades wyprowadzić te minusowe korekty ? , Co było powodem ?

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Oprócz evap nic nie robiłem. Korekta na benzynie jest na -8 do -12 A na LPG -18 do -22
Myślę że powodem są wtryski LPG które rozwalają mapę Pb. Miałem założone przez jeden dzień nowe wtryski MED i korekty na Pb i LPG były na -2.
Po zmianie na moje stare znów mapa się rozjechała. Póki nie wywala błędu bogatej mieszanki to tak jeżdżę na minusowych korektach.

jasiu99

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 17 maja 2020, 14:45
Imię: Jasiu
Auto: Zafira C 1.4NET
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: warmińsko-mazurskie
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: jasiu99 »

damrades pisze:
17 lis 2021, 22:35

Membrana w pokrywie nie wciąga ale bardxo delikatnie pompuje. Po otwarciu korka wlewu oleju dmucha.Na filmie widać to około 1.07 sęk. Może tak ma być?
u mnie jest bardzo podobnie - tzn. na wolnych obrotach, na postoju korekty zmierzają w kierunku na minus. Nie mam LPG.

Podobnie jak u Ciebie lekko dmucha z membrany odmy - myślę, że to może być przyczyna ...

.. ale czy świadczy o uszkodzeniu membrany?

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Z tą membraną to podobno ma tak być. Jak nie wciąga to jest dobrze.

jasiu99

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 17 maja 2020, 14:45
Imię: Jasiu
Auto: Zafira C 1.4NET
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: warmińsko-mazurskie
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: jasiu99 »

damrades pisze:
25 maja 2022, 11:57
Z tą membraną to podobno ma tak być. Jak nie wciąga to jest dobrze.
Może ktoś nam jeszcze potwierdzi - czy dmuchanie z membrany jest ok??

Zgodnie z publikowanymi schematami zasady działania pokrywy zaworów oraz odmy w naszych silnikach, powietrze ze skrzyni korbowej jest przesyłane do kolektora, czyli obieg powinien być całkowicie zamknięty - skąd zatem dmuchanie z odmy?
idąc dalej tym tropem - skoro komputer silnika kalkuluje ilość powietrza, które dostaje się do silnika, a obieg jest zamknięty to powietrze, którego ubywa przez odmę powinno wpływać właśnie na ujemne korekty (mniej powietrza niż komputer przewidywał - za bogata mieszanka).

ODPOWIEDZ