P0172, wymiana MAF 1.4T bez gazu.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 26 lip 2021, 10:41
- Auto: Astra J
- Województwo: łódzkie
Re: P0172, wymiana MAF 1.4T bez gazu.
Żadnych błędów, auto jest zamulone w czym może być problem? Wcześniej miałem błąd P0172 korekta długoterminowa była -35 wymiana przepływomierza pomogła, ale i tak korekta długoterminowa na biegu jałowym jest -12.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
U mnie korekta na LPG jest -22 a na benzynie -9 i nie wpływa to na zamulenie. Komputer przy-30 wywali ci błąd. Do -30 sobie radzi.
Mozesz przeczyscic przepustnicę, MAP I czujnik temperatury ale nie wiem czy to ci cis da. U mnie nie pomogło.
Ogólnie to tu ci raczej nikt nie doradzi co zrobić.
Chyba pozostanie ci warsztat i podłączenie do kompa.
Mozesz przeczyscic przepustnicę, MAP I czujnik temperatury ale nie wiem czy to ci cis da. U mnie nie pomogło.
Ogólnie to tu ci raczej nikt nie doradzi co zrobić.
Chyba pozostanie ci warsztat i podłączenie do kompa.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 26 lip 2021, 10:41
- Auto: Astra J
- Województwo: łódzkie
Tylko dziwne że po odłączeniu akumulatora moc jest przyspiesza tak jak powinno być przejadę kilka km i jest zamulony. Zauważyłem też jedną rzecz np. dojeżdżam do świateł wrzucam na luz i zaczynam hamować obroty opadają do 1tys nawet jak już stoję na światłach to opadają po 2-3 sekundach to jest normalne? Też mnie to zastanawia dlaczego auto jest w close loop nie zależnie czy to na biegu jałowym, czy podczas jazdy, czy podczas przyspieszenia jedynie kiedy jest open loop gdy podczas jazdy puszcze pedał gazu tak powinno być?
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 26 lip 2021, 10:41
- Auto: Astra J
- Województwo: łódzkie
Panowie ponawiam pytanie, może ktoś coś podpowie w czym może być problem, mechanika mam dopiero za kilka dni. Miałem błąd P0172 zbyt bogata mieszanka paliwa korekta długoterminowa była -35, spróbowałem odłączyć MAF korekta długoterminowa była idealna -1/+1, więc pomyślałem i zakupiłem używany, błędu nie ma na tym używanym przepływomierzu już choć korekta długoterminowa jest na -14, obecnie auto jest strasznie zamulone nawet nie wiem czy nie bardziej niż była korekta długoterminowa na -35 nie ma żadnych błędów, sprawdzone car scanner, opcom, mid żadnych błędów nie pokazuje. Po odłączeniu akumulatora na 30min moc wróciła zupełnie inne auto po przejechaniu 10km auto jest dalej zamulone, co za tym idzie przy przyspieszeniu jest większe spalanie, podczas jazdy ze stałą prędkością spalanie jest optymalne, na postoju spalanie jest 0.5 czasem zejdzie do 0.4 na chwilę i wraca na 0.5 dam screena przed i po odłączeniu akumulatora. Nie wiem może któryś z czujnikow niby działa, ale podaje nieprawidłowe dane do ECU tak jak z przepływomierzem 0 błędów korekta długoterminowa była -35 a po wymianie -14, mówię po odłączeniu akumulatora jest moc przez jakieś 10km no może 15km.
Dodano po 5 godzinach 48 minutach 18 sekundach: Panowie mam takie głupie pytanie ale mnie to ciekawi czy mogę odrazu sprawdzić po jeździe dłuższej gdy auto jest ciepłe czy w kolektorze jest grzybek z tego względu że nie chciałem urwać tego plastiku wiadomo jakie są temperatury? A drugie pytanie jeżeli nie ma tego grzybka w kolektorze to może to działać w ten sposób że nie ma żadnego błędu lecz auto nie ma mocy jednym słowem jest zamulony, a także korekta długoterminowa na postoju jest na minusie podczas jazdy oscyluje w granicach -1/+1
Dodano po 5 godzinach 48 minutach 18 sekundach: Panowie mam takie głupie pytanie ale mnie to ciekawi czy mogę odrazu sprawdzić po jeździe dłuższej gdy auto jest ciepłe czy w kolektorze jest grzybek z tego względu że nie chciałem urwać tego plastiku wiadomo jakie są temperatury? A drugie pytanie jeżeli nie ma tego grzybka w kolektorze to może to działać w ten sposób że nie ma żadnego błędu lecz auto nie ma mocy jednym słowem jest zamulony, a także korekta długoterminowa na postoju jest na minusie podczas jazdy oscyluje w granicach -1/+1
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Torcida99
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 maja 2020, 10:13
- Auto: Astra J GTC 1.4T
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
Mam identycznie, MAF na jalowym 1.8g/s. Korekty dlugoterminowe dochodzą do -20% co najważniejsze tylko bez klimy i obroty wtedy spadaja do 670-680 (Trzesie silnikiem i ta rura od IC), może to jest jakis zabieg Eko?. Załączenie klimy powoduje wzrost obrotów i korekta jest praktycznie 0%. Sprawdzone wszystko co się dało, chyba ten typ tak ma. Tez pod odpieciu akuma przez jakis czas mam twardy pedał gazu i czuc moc, po jakims czasie efekt ten odchodzi i wydaje sie troszke zamulony.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 sie 2021, 2:00
- Imię: Jarosław
- Auto: Zafira C
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
Znalazłeś przyczynę?
Co było powodem??Torcida99 pisze: ↑27 cze 2022, 11:38Mam identycznie, MAF na jalowym 1.8g/s. Korekty dlugoterminowe dochodzą do -20% co najważniejsze tylko bez klimy i obroty wtedy spadaja do 670-680 (Trzesie silnikiem i ta rura od IC), może to jest jakis zabieg Eko?. Załączenie klimy powoduje wzrost obrotów i korekta jest praktycznie 0%...
Co było przyczyną tego dziwnego zachowania???
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
- Imię: Jacek
- Auto: Astra j
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Trochę po czaie ale widzę że na zdjęciu masz zdjętą złączkę od PAR paliwa, a grzybek jest pod złączką odmy, taki karbowany przewód który idzie od centralnej części silnika do lewej strony przez cały lewy bok i łączy się w okolicy turbiny ( uwaga bo po czasie potrafi się złamać w palcach)