P0172, wymiana MAF 1.4T bez gazu.

Kafarr

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2021, 10:41
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie

P0172, wymiana MAF 1.4T bez gazu.

#1

Nieprzeczytany post autor: Kafarr »

Panowie przychodzę z takim zapytaniem bo mechanik sam do końca nie wiem o co chodzi może ktoś tutaj dysponuje taką widzą bądź doświadczeniem. P0172 jedyne co było nie tak jeśli chodzi o objawy to zamulony był, czasem na jedynce od 2tys obrotów było delikatne szarpnięcie i trochę wyższe spalanie, po podłączeniu komputera korekta długoterminowa szła na -35 i wtedy Check się pojawiał na biegu jałowym. Kupiłem używany przepływomierz wymieniony korekta poszła na -7/+4 moc wróciła, nie było tego szarpnięcia na jedynce, spalanie przyzwoite było inne auto. Choć w ostatnim czasie zauważyłem że jest delikatne zamulony podłączyłem komputer korekta idzie na -21 na biegun jałowym i po chwili stoi na -19. Przepływomierz kupiłem o takich samych numerach, diagnozę postawiłem na MAF z tego względu że po odłączeniu przepływomierza korekta poszła w okolice 0. Ktoś coś podpowie? Nie wiem może dlatego że używany przepływomierz? Przed wymianą miałem parametry MAF 2.6 g/s a teraz 1.8 g/s na ciepłym aucie jak zarówno wszystko było wyłączone.

Wi1974

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 18 sie 2019, 14:37
Auto: Astra
Silnik: A14net
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 13 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Wi1974 »

Ja mogę powiedzieć ze swojego doświadczenia skoro już masz dwa przepływomierze to weź jeden przemyj najlepiej było by izopropanol ale ja i benzyna ekstrakcyjną robiłem i przedmuchać powietrzem mnie zawsze pomaga.
Słyszałem że te urządzenia nie psują się tylko delikatne zanieczyszczenie wprowadza w błąd komputer.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4865
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 100 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Moim zdaniem to nie przeplywomierz jest winny. Sprawdz podcisnienie kolektora na wolnych obrotach, a potem zestaw obowiazkowy w tym silniku czyli grzybek, membrana, zawor par paliwa....

Kafarr

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2021, 10:41
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie

#4

Nieprzeczytany post autor: Kafarr »

czarnypiotrek pisze:
22 lut 2022, 11:47
Moim zdaniem to nie przeplywomierz jest winny. Sprawdz podcisnienie kolektora na wolnych obrotach, a potem zestaw obowiazkowy w tym silniku czyli grzybek, membrana, zawor par paliwa....
Jeśli na starym przepływomierzu na biegu jałowym korekta długoterminowa szła na -35 i check się pokazał, a po odłączeniu MAF korekta poszła na -1/+1 to raczej może mieć jakiś wpływ tak mnie się wydaje, nawet biorąc pod uwagę to że kupiłem używany przepływomierz i przez dłuższy czas było ok, korekty były -7/+4 choć ostatnio zaczął delikatnie być zamulony dlatego podłączyłem komputer i okazało się że jest na minusie ale nie tak jak wcześniej że aż check się pokazywał. Zawór par paliwa wymieniony bo zasysał powietrze od wlewu paliwa, membrana ok, a grzybka nie sprawdziłem jeszcze.

Dodano po 3 minutach 46 sekundach:
Kafarr pisze:
22 lut 2022, 11:56
Jeśli na starym przepływomierzu na biegu jałowym korekta długoterminowa szła na -35 i check się pokazał, a po odłączeniu MAF korekta poszła na -1/+1 to raczej może mieć jakiś wpływ tak mnie się wydaje, nawet biorąc pod uwagę to że kupiłem używany przepływomierz i przez dłuższy czas było ok, korekty były -7/+4 choć ostatnio zaczął delikatnie być zamulony dlatego podłączyłem komputer i okazało się że jest na minusie ale nie tak jak wcześniej że aż check się pokazywał. Zawór par paliwa wymieniony bo zasysał powietrze od wlewu paliwa, membrana ok, a grzybka nie sprawdziłem jeszcze.
Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Kafarr pisze:
22 lut 2022, 12:00
Jeśli na starym przepływomierzu na biegu jałowym korekta długoterminowa szła na -35 i check się pokazał, a po odłączeniu MAF korekta poszła na -1/+1 to raczej może mieć jakiś wpływ tak mnie się wydaje, nawet biorąc pod uwagę to że kupiłem używany przepływomierz i przez dłuższy czas było ok, korekty były -7/+4 choć ostatnio zaczął delikatnie być zamulony dlatego podłączyłem komputer i okazało się że jest na minusie ale nie tak jak wcześniej że aż check się pokazywał. Zawór par paliwa wymieniony bo zasysał powietrze od wlewu paliwa, membrana ok, a grzybka nie sprawdziłem jeszcze. Choć trochę ta pierwsza sonda mnie zastanawia.

Dodano po 3 minutach 46 sekundach:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kafarr

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2021, 10:41
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie

#5

Nieprzeczytany post autor: Kafarr »

Panowie jest ktoś wstanie to wytłumaczyć że na starym MAF korekta długoterminowa idzie na -35 na biegu jałowym i jest strasznie zamulony, a wymiana na używany MAF korekta idzie na -10 na biegu jałowym i jest wtedy delikatnie zamulony? Na starym MAF parametry 2.6 g/s na używanym 1.8 g/s. Po odłączeniu MAF korekty są -2/+2 1.4T bez gazu.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Jeżeli po wymianie widzisz różnicę to raczej masz odpowiedź.
U mnie MAF pokazuje 1.9 na wolnych obrotach, rozgrzanym silniku i bez obciążenia.

Kafarr

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2021, 10:41
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie

#7

Nieprzeczytany post autor: Kafarr »

damrades pisze:
26 lut 2022, 20:42
Jeżeli po wymianie widzisz różnicę to raczej masz odpowiedź.
U mnie MAF pokazuje 1.9 na wolnych obrotach, rozgrzanym silniku i bez obciążenia.
Widać różnicę bo na starym MAF korekta szła na -35 i Check po chwili, teraz na tym używanym idzie na -10 choć jest jeszcze delikatnie zamulony z pewnością mniej niż na starym MAF wtedy na starym MAF również było szarpnięcie podczas wyższych obrotów. Choć jak wymieniłem na ten używany MAF to przez parę dni wróciła moc, przyśpieszenie było i korekty były-2/+2 ostatnio zauważyłem że jest zamulony podłączyłem komputer niby wszystkie parametry ok tylko ta korekta długoterminowa, choć jeszcze mnie zastanawia jak jest w tym car scanner kontrol evap mam 10-12% a u kolegi jest 6% niby zawór wymieniłem.

uno0

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 02 sie 2020, 21:30
Auto: Meriva B
Rocznik: 2011
Województwo: wielkopolskie

#8

Nieprzeczytany post autor: uno0 »

czarnypiotrek pisze:
22 lut 2022, 11:47
Moim zdaniem to nie przeplywomierz jest winny. Sprawdz podcisnienie kolektora na wolnych obrotach, a potem zestaw obowiazkowy w tym silniku czyli grzybek, membrana, zawor par paliwa....
Ja po wymianie tych bajerów miałem jeszcze powracający błąd P0171 (opis w innym wątku). Po oczyszczeniu przepływomierza i uszczelnieniu jakiegoś karbonowego przewodu od 2 miesięcy nastała cisza. Ale fakt... lambda i kapa były też walnięte.

Kafarr

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2021, 10:41
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie

#9

Nieprzeczytany post autor: Kafarr »

Powiem tak, raz miałem tak że odpaliłem auto zaczął się trząść migający check i kontrolka ESP, przy kolejnym odpaleniu zgasły kontrolki odczytałem błędy P0300 ale to miałem tylko raz i to dawno temu, od jakiegoś czasu walczę z błędem P0172 korekta długoterminowa szła na -35 na biegu jałowym i check się pojawiał na następny dzień gasł check, jedyne objawy, szarpnięcie było na wyższych obrotach, zamulony był bardzo i delikatnie wyższe spalanie tak Mi się wydaje choć spalanie mam 8l. Wymieniłem zawór par paliwa bo zasysał powietrze. Cały czas te korekty, odpialem MAF korekta długoterminowa była w okolicy +1/-1 więc postanowiłem wymienić MAF, korekty teraz są na minusie lecz już -12 nie szarpie na wyższym biegu lepsze spalanie ale jest zamulony, dziś odłączyłem akumulator, reset korekt auto odzyskało moc pojeździłem trochę lecz na biegu jałowym ponownie korekta idzie na -12 po jakimś czasie tak w skrócie
Jeszcze mnie zastanawia czemu jak podłączyłem stary MAF korekta długoterminowa idzie na minus az -35 a na nowym MAF korekta długoterminowa jest na -12 i mówię ta korekta długoterminowa idzie minus jedynie gdy pętla jest zamknięta czyli na biegu jałowym. Dołączam wykres sondy na postoju i podczas jazdy zaznaczyłem co Mi nie zbyt pasuje z tego z wykresu, co myślicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kafarr

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2021, 10:41
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie

#10

Nieprzeczytany post autor: Kafarr »

Odłączyłem akumulator na 30min, moc wróciła, przejechałem z 20km i znowu jest delikatnie zamulony, korekta długoterminowa -14/-10 w tych okolicach jest na biegu jałowym, podczas jazdy korekta długoterminowa -2/0 w tych granicach, sprawdziłem filtr powietrza, przepływomierz, zawór par paliwa co jeszcze sprawdzić? MAP? Przepustnice? Czujnik temperatury powietrza? Sonda?

ODPOWIEDZ