1.4 turbo, wymiana zaworu par paliwa

Awatar użytkownika
kumczak

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2022, 9:07
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

Re: 1.4 turbo, wymiana zaworu par paliwa

#11

Nieprzeczytany post autor: kumczak »

Zawór wymieniony, błędy usunięte (najpierw u mechanika, drugi raz samodzielnie przez interfejs BT), ale kontrolka CheckEngine nadal świeci. Czy macie pomysł, co mogłoby to być? Jedyny błąd, który mam po kasowaniu błędów,to B1517.

Czoks

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 27 sie 2021, 16:28
Imię: Paweł
Auto: Opel Meriva B 1.4T
Silnik: A14NEL
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie
Pomocny: 7 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: Czoks »

kumczak pisze:
14 kwie 2022, 17:14
Zawór wymieniony, błędy usunięte (najpierw u mechanika, drugi raz samodzielnie przez interfejs BT), ale kontrolka CheckEngine nadal świeci. Czy macie pomysł, co mogłoby to być? Jedyny błąd, który mam po kasowaniu błędów,to B1517.
a to nie jest czasami błąd umierającego akumulatora ?

Spróbuj może odłączyć akumulator na noc i sprawdź czy rano się pojawi

Awatar użytkownika
kumczak

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2022, 9:07
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#13

Nieprzeczytany post autor: kumczak »

Czoks pisze:
14 kwie 2022, 17:51
a to nie jest czasami błąd umierającego akumulatora ?

Spróbuj może odłączyć akumulator na noc i sprawdź czy rano się pojawi
kurde, to byłoby dziwne, bo akumulator ma niecałe 2 miesiące :(. Spróbuję mimo wszystko. A czy odłączenie akumulatora może spowodować rozregulowanie komputera etc?

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: damrades »

kumczak pisze:
14 kwie 2022, 18:05
kurde, to byłoby dziwne, bo akumulator ma niecałe 2 miesiące :(. Spróbuję mimo wszystko. A czy odłączenie akumulatora może spowodować rozregulowanie komputera etc?
Nie rozreguluje. Tylko radio zareaguje, stacje, data godzina.
Może być potem konieczne otwarcie i zamknięcie okien wg komunikatów na liczniku. U mnie akurat tak jest i w poprzedniej jotce też musiałem otwierać kolejno okna. Nie wiem dlaczego nie pytaj...😉

Dodano po 7 minutach 16 sekundach:
Obejrzyj ten filmik
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
kumczak

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2022, 9:07
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#15

Nieprzeczytany post autor: kumczak »

damrades pisze:
14 kwie 2022, 18:53
Nie rozreguluje. Tylko radio zareaguje, stacje, data godzina.
Może być potem konieczne otwarcie i zamknięcie okien wg komunikatów na liczniku. U mnie akurat tak jest i w poprzedniej jotce też musiałem otwierać kolejno okna. Nie wiem dlaczego nie pytaj...😉

Dodano po 7 minutach 16 sekundach:
Obejrzyj ten filmik
[External Link Removed for Guests]
spróbuję najpierw odpiąc akumulator, a później najwyżej wymienię ten czujnik z filmika. akurat też oglądałem go kilka minut temu :)

Mx123

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 26 mar 2022, 13:08
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Rocznik: 2010
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 7 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: Mx123 »

ja zdemontowalem zawor wraz z przewodami, mozna spokojnie dmuchac w niego w kazda strone wiec EVAP do wymiany?
ten zaworek zwrotny tez wymienic?

Dodano po 3 minutach 14 sekundach:
Dodatkowo wyskoczyl mi blad "check engin" a po demontazu evap i ponownym zalozeniu juz go nie ma.
Problemy z odpalaniem nadal zostaly.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Evap powinien być otwarty tylko jak dostanie napięcie a zawór zwrotny jest po to żeby powietrze leciało tylko w jedną stronę - ze zbiornika do kolektora. Znaczy że jeżeli powietrze leci w obie strony to oba zaworki nie działają. Ewentualnie jest nieszczelność na połączeniu tych gumowych elementów. Oryginalnie tam jest termokurczliwy przewód szczelnie zaciśnięty.

Mx123

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 26 mar 2022, 13:08
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Rocznik: 2010
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 7 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: Mx123 »

damrades pisze:
24 kwie 2022, 13:54
Evap powinien być otwarty tylko jak dostanie napięcie a zawór zwrotny jest po to żeby powietrze leciało tylko w jedną stronę - ze zbiornika do kolektora. Znaczy że jeżeli powietrze leci w obie strony to oba zaworki nie działają. Ewentualnie jest nieszczelność na połączeniu tych gumowych elementów. Oryginalnie tam jest termokurczliwy przewód szczelnie zaciśnięty.
Nieszczelnosci na przewodach raczej nie ma, sa mocno spasowane. Wiec musze wymienic oba.

Dodano po 51 sekundach:
Jak ten zaworek zwrotny wyszukac na necie?

Dodano po 1 godzinie 7 minutach 21 sekundach:
I jeszcze jedna sprawa, czy EVAP od 1.4 bedzie pasowal do 1.6 turbo?

Mx123

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 26 mar 2022, 13:08
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Rocznik: 2010
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 7 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: Mx123 »

[External Link Removed for Guests]
znalazlem cos takiego na allegro. Pytanie czy bedzie pasowac do mojej astry?

Piotr1903

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 22 maja 2021, 20:03
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: dolnośląskie
Pomocny: 6 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: Piotr1903 »

Mx123 pisze:
26 kwie 2022, 18:20
[External Link Removed for Guests]
znalazlem cos takiego na allegro. Pytanie czy bedzie pasowac do mojej astry?
Tak będzie pasowało.

ODPOWIEDZ