1.4 turbo, wymiana zaworu par paliwa
- kumczak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 mar 2022, 9:07
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
1.4 turbo, wymiana zaworu par paliwa
Cześć wszystkim,
Jestem od niedawna właścicielem Astry i po wizycie na diagnostyce okazało się, że należy wymenić zawór par paliwa. Niestety, w kwestiach motoryzacyjnych jestem całkiem zielony, dlatego chciałem zapytać Was o kilka rzeczy.
Po pierwsze, z czego wynika różnica cen w zakupie tej części? Tu na forum czytałem, że koszt wymiany tej części to 80-200zł, mechanik u mnie najpierw zawołał 250, a ostatecznie okazało się, ze ta część kosztuje prawie 700zł. O co chodzi? Czy byłby ktoś z was w stanie podpowiedzieć, gdzie dokładnie tą część kupić - podrzucić linka do sklepu?
Po drugie, czy kompletny laik poradzi sobie z wymianą tej części? Czytałem, że trzyma się ona na złączkach i brzmi to jak prosta operacja, ale chciałem się upewnić .
Z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość!
Jestem od niedawna właścicielem Astry i po wizycie na diagnostyce okazało się, że należy wymenić zawór par paliwa. Niestety, w kwestiach motoryzacyjnych jestem całkiem zielony, dlatego chciałem zapytać Was o kilka rzeczy.
Po pierwsze, z czego wynika różnica cen w zakupie tej części? Tu na forum czytałem, że koszt wymiany tej części to 80-200zł, mechanik u mnie najpierw zawołał 250, a ostatecznie okazało się, ze ta część kosztuje prawie 700zł. O co chodzi? Czy byłby ktoś z was w stanie podpowiedzieć, gdzie dokładnie tą część kupić - podrzucić linka do sklepu?
Po drugie, czy kompletny laik poradzi sobie z wymianą tej części? Czytałem, że trzyma się ona na złączkach i brzmi to jak prosta operacja, ale chciałem się upewnić .
Z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość!
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Cena 700 to cena kompletnego oryginału wraz z przewodem, zaworem zwrotnym i szybkozłączem.
Można kupić sam zaworek Bosch. Numer odczytasz że swojego ktory wymontujesz. Będzie trzeba połączyć to z resztą przewodu.
Wymiana banalnie prosta opisana w wielu wątkach tu na forum. Na pewno znajdziesz.
Wg mnie nie warto kupować za 700 tylko pokombinować i wydać 100.
Oprócz Boscha jest jeszcze NTY ale decyzja zależy od portfela.
Można kupić sam zaworek Bosch. Numer odczytasz że swojego ktory wymontujesz. Będzie trzeba połączyć to z resztą przewodu.
Wymiana banalnie prosta opisana w wielu wątkach tu na forum. Na pewno znajdziesz.
Wg mnie nie warto kupować za 700 tylko pokombinować i wydać 100.
Oprócz Boscha jest jeszcze NTY ale decyzja zależy od portfela.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 sty 2022, 17:51
- Imię: Artur
- Auto: Astra j
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 10 razy
- Pomocny: 10 razy
wymiana tego to prosta sprawa, kupiłem boscha za 82 zł .
[External Link Removed for Guests]
Co do wymiany odpina się wtyczkę, dwa wężyki i zakłada nowy. 15 min roboty jak ktoś pierwszy raz robi
najtrudniejsze dla mnie było zdjęcie wężyka z jednej strony, twardo siedzi i można go urwać co mi się przytrafiło.
Zamieniłem ten urwany kawałek wężykiem podobnej grubości po prostu.
Na zdjęciu pokazane w którym miejscu.
[External Link Removed for Guests]
Co do wymiany odpina się wtyczkę, dwa wężyki i zakłada nowy. 15 min roboty jak ktoś pierwszy raz robi
najtrudniejsze dla mnie było zdjęcie wężyka z jednej strony, twardo siedzi i można go urwać co mi się przytrafiło.
Zamieniłem ten urwany kawałek wężykiem podobnej grubości po prostu.
Na zdjęciu pokazane w którym miejscu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
W moim przypadku było tak samo.
Przewod się ukręcił i zastąpiłam to gumowym wężykiem docinając tak żeby długość po zamontowaniu była jednakowa.
Bosch 0 280 142 486 nie jest numerem dla 1.4 Turbo ale działa i nie robi problemów. Roznica jest tylko w króćcu, który w przypadku zastosowania wężyka nie ma znaczenia. Ja taki kupiłem i jeżdżę bez błędów.
Za to cena dużo niższa. Parametry cewki są identyczne i mocowanie też.
Przewod się ukręcił i zastąpiłam to gumowym wężykiem docinając tak żeby długość po zamontowaniu była jednakowa.
Bosch 0 280 142 486 nie jest numerem dla 1.4 Turbo ale działa i nie robi problemów. Roznica jest tylko w króćcu, który w przypadku zastosowania wężyka nie ma znaczenia. Ja taki kupiłem i jeżdżę bez błędów.
Za to cena dużo niższa. Parametry cewki są identyczne i mocowanie też.
- kumczak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 mar 2022, 9:07
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Dziękuję wam za odpowiedzi!
Zamówiłem część z allegro, dałem trochę więcej, niż kolega peepe, bo 251zł, ale niech będzie - i tak mniej, niż 700...
W moim przypadku numer części to 55566386 (EDIT: a nawet 55566387, ale nawet na ASO, po sprawdzeniu auta, podali mi numer części -386), przyszła część 55566514 - będzie pasowała, czy szukać dokładnie tego samego numeru?
Byłem też w międzyczasie u mechanika, żeby pomógł mi w wymianie tej części, bo jednak nigdy nie robiłem niczego przy aucie i pomyślałem, że on mi to wymieni. Mechanik stwierdził, że
1. część nie jest do Opla, bo na naklejce na woreczku jest "PSA groupe" (choć numer części jest dla OPLA...)
2. że tego wężyka, który zaznaczył peepe nie da się przełożyć do nowej części...
W związku z powyższym postanowiłem wymienić część sam. U mnie ten wężyk jest grubszy, niż na zdjęciu peppe. Czy jeśli będę uważał, to uda mi się go ściągnąć i założyć na nowy zawór?
Dzięki
Zamówiłem część z allegro, dałem trochę więcej, niż kolega peepe, bo 251zł, ale niech będzie - i tak mniej, niż 700...
W moim przypadku numer części to 55566386 (EDIT: a nawet 55566387, ale nawet na ASO, po sprawdzeniu auta, podali mi numer części -386), przyszła część 55566514 - będzie pasowała, czy szukać dokładnie tego samego numeru?
Byłem też w międzyczasie u mechanika, żeby pomógł mi w wymianie tej części, bo jednak nigdy nie robiłem niczego przy aucie i pomyślałem, że on mi to wymieni. Mechanik stwierdził, że
1. część nie jest do Opla, bo na naklejce na woreczku jest "PSA groupe" (choć numer części jest dla OPLA...)
2. że tego wężyka, który zaznaczył peepe nie da się przełożyć do nowej części...
W związku z powyższym postanowiłem wymienić część sam. U mnie ten wężyk jest grubszy, niż na zdjęciu peppe. Czy jeśli będę uważał, to uda mi się go ściągnąć i założyć na nowy zawór?
Dzięki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- DagixFire
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 sie 2015, 13:06
- Imię: Paweł
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 10 razy
Podgrzej sobie ten wężyk przed demontażem, opalarką albo nawet suszarką, powinno pójść łatwiej.kumczak pisze: ↑07 kwie 2022, 12:58Dziękuję wam za odpowiedzi!
Zamówiłem część z allegro, dałem trochę więcej, niż kolega peepe, bo 251zł, ale niech będzie - i tak mniej, niż 700...
W moim przypadku numer części to 55566386 (EDIT: a nawet 55566387, ale nawet na ASO, po sprawdzeniu auta, podali mi numer części -386), przyszła część 55566514 - będzie pasowała, czy szukać dokładnie tego samego numeru?
WeChat Image_20220407125614.jpg
Byłem też w międzyczasie u mechanika, żeby pomógł mi w wymianie tej części, bo jednak nigdy nie robiłem niczego przy aucie i pomyślałem, że on mi to wymieni. Mechanik stwierdził, że
1. część nie jest do Opla, bo na naklejce na woreczku jest "PSA groupe" (choć numer części jest dla OPLA...)
2. że tego wężyka, który zaznaczył peepe nie da się przełożyć do nowej części...
W związku z powyższym postanowiłem wymienić część sam. U mnie ten wężyk jest grubszy, niż na zdjęciu peppe. Czy jeśli będę uważał, to uda mi się go ściągnąć i założyć na nowy zawór?
Dzięki
- kumczak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 mar 2022, 9:07
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Próbowalem podgrzewać, niestety, nie ma bata, wężyk nie zejdzie.
Kupiłem takie wężyki + obejmy/izolację. Nadadzą się, czy szukać czegoś innego?
Patrząc na całą część zdaje się, jakby oryginalny wężyk był grubszy po jednej stronie, węższy po drugiej. Czy to będzie problemem przy zakładaniu nowego wężyka?
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Dodano po 6 godzinach 1 minucie 54 sekundach:
Update dla przyszłych majsterkowiczów:
Ukończyłem przeróbkę i w moim przypadku wygląda to finalnie tak: W oryginalnym zaworze ten trzpień z prawej był dużo grubszy, niz na części, którą kupiłem. Nie udało się ściągnąć oryginalnego wężyka nawet po podgrzaniu, dlatego postanowiłem go ściągnąć siłą. Ostatecznie ściągnięcie go za pomocą nożyka także nie było łatwe.
Jeszcze raz dzięki chłopakom za rady i pomoc
Kupiłem takie wężyki + obejmy/izolację. Nadadzą się, czy szukać czegoś innego?
Patrząc na całą część zdaje się, jakby oryginalny wężyk był grubszy po jednej stronie, węższy po drugiej. Czy to będzie problemem przy zakładaniu nowego wężyka?
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Dodano po 6 godzinach 1 minucie 54 sekundach:
Update dla przyszłych majsterkowiczów:
Ukończyłem przeróbkę i w moim przypadku wygląda to finalnie tak: W oryginalnym zaworze ten trzpień z prawej był dużo grubszy, niz na części, którą kupiłem. Nie udało się ściągnąć oryginalnego wężyka nawet po podgrzaniu, dlatego postanowiłem go ściągnąć siłą. Ostatecznie ściągnięcie go za pomocą nożyka także nie było łatwe.
Jeszcze raz dzięki chłopakom za rady i pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Ważne żeby wężyk był dopasowany na ciasno. Tak żeby nie ciągło lewego powietrza.
Ja zastosowałem opaskę zaciskową żeby uszczelnić.
Ja zastosowałem opaskę zaciskową żeby uszczelnić.