Witam. żeby opisać troche problem miałem wyciek płynu chłodniczego z okolic chłodniczki oleju, uszczelka która sie tam znajdowała dosłownie została "usmażona" według mechanika stało sie tak ponieważ wentylator raz działał raz nie. mogłem zrobić 150 KM i wentylator normalnie załączał się lub poprostu jechać do pracy 8km i mimo złapania temperatury 110stopni wentylator nie reagował.
zostały wymienione u mnie kolejno czujnik w chłodnicy, termostat, 2 przekaźniki. wentylatory zaczęły działać ale...
Dla przykładu samochód odpalony na zimnym silniku łapie temperature 108 stopni załącza wentylator, studzi płyn do 103-104 stopni i go wyłącza. po zatrzymaniu się na 10min i ponownym odpaleniu wszystko sie zmienia. wentylator działa cały czas na 1 biegu trzyma temperaturę 102-98 stopni, przy złapaniu temperatury powyzej 104 załącza drugi bieg i studzi momentalnie do ok 96-97 stopni. powinienem się czyms takim martwić? co może być przycyzną takiej sytuacji? może jest jeszcze jakiś czujnik który za to odpowiada?
pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź
Opel Astra J 1.4T 140KM