A14NET 1.4T gaśnie podczas jazdy, kręci ale nie odpala
- legendpl
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 lis 2021, 15:50
- Imię: Gabriel
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
A14NET 1.4T gaśnie podczas jazdy, kręci ale nie odpala
Witam,
Mam problem z moją astrą 1.4t + lpg KME a mianowicie podczas jazdy samochód gaśnie po czym kręci i nie chce odpalić, jak podłączałem zwykła wtyczne bluetooth pod obd to nie ma żadnych błędów. Dziś jak samochód zgasł odpiąłem wtyczkę z cewki zapłonowej po czym podlączyłem ją ponownie i samochód odpalił od razu. Będzie to wina cewek czy raczej jakiś większy problem ?
Pozdrawiam
Mam problem z moją astrą 1.4t + lpg KME a mianowicie podczas jazdy samochód gaśnie po czym kręci i nie chce odpalić, jak podłączałem zwykła wtyczne bluetooth pod obd to nie ma żadnych błędów. Dziś jak samochód zgasł odpiąłem wtyczkę z cewki zapłonowej po czym podlączyłem ją ponownie i samochód odpalił od razu. Będzie to wina cewek czy raczej jakiś większy problem ?
Pozdrawiam
- nismo
- Posty: 3688
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Czy zabezpieczenie na wtyczce elektrycznej do cewki jest sprawne?
Sama cewkę i jej stan można łatwo sprawdzić [External Link Removed for Guests]
Sama cewkę i jej stan można łatwo sprawdzić [External Link Removed for Guests]
- legendpl
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 lis 2021, 15:50
- Imię: Gabriel
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
Sprawdziłem cewki jak na filmiku i u mnie są czyściutkie
- bolobol
- Posty: 878
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 98 razy
Rozumiem, że piszesz o ELM 327? Jakim porgramem sprawdzasz? Bywa tak, że jeden program nie wykrywa błędu a inny da radę.
Ja na androidzie używam alternatywnie OPL TDC Reader, Torque, Car Scanner. Oczywiście tych programów jest więcej, ale te trzy mi wystarczają.
Czy wcześniej już tak robiłeś, czy to pierwszy raz? Sprawdź dobrze podłączenie wtyczki do cewki i przewody przy tej wtyczce. Lubią pękać.Dziś jak samochód zgasł odpiąłem wtyczkę z cewki zapłonowej po czym podlączyłem ją ponownie i samochód odpalił od razu.
Może, ale nie musi a to że "fajki" i oporniki są czyste nie świadczy, że cewka jest sprawna elektrycznie.Będzie to wina cewek czy raczej jakiś większy problem ?
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
- legendpl
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 lis 2021, 15:50
- Imię: Gabriel
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
Byłem dziś u znajomego mechanika i jemu również komputer nie wykazał żadnych błędów. Ja sprawdzałem Car Scannerem. z odłączeniem wtyczki zacząłem od początku bo pomyśłałem że skoro kręci a nie potrafi odpalić to może coś z cewkami. a problem występuje zarówno na gazie jak i benzynie. Zapomniałem dodać że świece nowe wymieniłem jako pierwszą rzecz jak zaczęły się problemy.bolobol pisze: ↑26 paź 2022, 22:01Rozumiem, że piszesz o ELM 327? Jakim porgramem sprawdzasz? Bywa tak, że jeden program nie wykrywa błędu a inny da radę.
Ja na androidzie używam alternatywnie OPL TDC Reader, Torque, Car Scanner. Oczywiście tych programów jest więcej, ale te trzy mi wystarczają.
Czy wcześniej już tak robiłeś, czy to pierwszy raz? Sprawdź dobrze podłączenie wtyczki do cewki i przewody przy tej wtyczce. Lubią pękać.
Może, ale nie musi a to że "fajki" i oporniki są czyste nie świadczy, że cewka jest sprawna elektrycznie.
- comeone
- Posty: 9
- Rejestracja: 07 mar 2023, 9:33
- Imię: Kacper
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 T
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
I jakie rozwiązanie kolego??? Mam podobny problem. Serdeczne dzięki za odpowiedź!
- legendpl
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 lis 2021, 15:50
- Imię: Gabriel
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
U mnie pomogła wtedy wymiana cewek zapłonowych.
Dodano po 1 godzinie 16 minutach 18 sekundach:
Witam,
Mam problem z moją astrą A14NET z LPG. W piątek wracając z pracy przy osiągnięciu temperatury ok 70 stopni silnik zgasł po czym był problem z odpaleniem, cały czas kręcił ale nie odpalał, odczekałem chwilę i po ok 15 minutach odpalił i po jakiś 15km powtórka. W sobote rano przy 70 stopniach znów zgasł i nie odpalał jakieś 20 minut. Po konsultacji z mechanikiem wymieniłem czujnik połozenia wału i przez 110km nie było żadnych problemów lecz dzisiaj po ok 5km i osiągnieciu maksymalnej temperatury silnik znów zgasł i nie odpalał ok 15-20 minut. Błędy jakie udało mi się zczytać to: P0420, U0073, U0100. Przy jeździe na benzynie jest dokładnie tak samo jak i na LPG. Miał ktos moze podobne objawy i udało mu się rozwiązać problem ? Z góry dziękuję za pomoc. Cewki zapłonowe również są nowe.
- jolka1979
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 wrz 2021, 19:10
- Imię: Jolanta
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Dzień dobry
Mam podobny problem z Astrą 1,4T 120 KM. Zaczeło się ok. 2 tygodnie temu. Jechałam na rezerwie na stację i dwa razy mi szarpnął, po zatankowaniu zgasł mi na skrzyżowaniu, ale po chwili odpalił. Potem gasł mi od czasu do czasu i nawet w trakcie postoju, ale po ok. 5 minutach odpalał. Znajomy mechanik podłączył komputer, ale nie było błędów tylko wyskoczył Code 68 (wspomaganie układu kierowniczego wymaga serwisowania). Wczoraj zgasł mi, po czym znowu wyskoczył Code 68, zapaliły się inne kontrolki po czym już nie odpalił tylko kręcił. Panie Gabrielu udało się rozwiązać problem z Astrą?
Mam podobny problem z Astrą 1,4T 120 KM. Zaczeło się ok. 2 tygodnie temu. Jechałam na rezerwie na stację i dwa razy mi szarpnął, po zatankowaniu zgasł mi na skrzyżowaniu, ale po chwili odpalił. Potem gasł mi od czasu do czasu i nawet w trakcie postoju, ale po ok. 5 minutach odpalał. Znajomy mechanik podłączył komputer, ale nie było błędów tylko wyskoczył Code 68 (wspomaganie układu kierowniczego wymaga serwisowania). Wczoraj zgasł mi, po czym znowu wyskoczył Code 68, zapaliły się inne kontrolki po czym już nie odpalił tylko kręcił. Panie Gabrielu udało się rozwiązać problem z Astrą?
-
- Posty: 4866
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
Akumulator do sprawdzenia pod obciazeniem
- jolka1979
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 wrz 2021, 19:10
- Imię: Jolanta
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Dzięki za odpowiedź, akumulator był sprawdzony miernikiem i miał 12,48. Chociaż mam Vartę 420 A, ponoć nie jest odpowiedni pod tego Opla. Przekażę podpowiedź mechanikowi.