Powolne rozgrzewanie silnika.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 lis 2014, 0:30
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J 1,4 140KM LPG
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 1 raz
Powolne rozgrzewanie silnika.
Hej,
Czy moglibyście się podzielić ile mniej więcej czasu lub kilometrów potrzebujecie żeby zagrzał się silnik do temp. Ok 110 stopni?
U mnie wygląda i tak że po dojechaniu do pracy ok 15km osiągam max temp ok 90 stopni. Potrzebuje ok 20km zeby osiągnął 110.
Inny przykład. Po 40min w korkach i przejechaniu ok 8km temp lekko poniżej 90stopni.
Proszę o odpowiedź osoby, które mają doświadczenie lub dysponują wskazaniem temperatury z komputera pokładowego. Dane ze wskazówki na konsoli nie są precyzyjne.
Silnik 1.4 turbo z gazem.
Z góry dzięki!
Czy moglibyście się podzielić ile mniej więcej czasu lub kilometrów potrzebujecie żeby zagrzał się silnik do temp. Ok 110 stopni?
U mnie wygląda i tak że po dojechaniu do pracy ok 15km osiągam max temp ok 90 stopni. Potrzebuje ok 20km zeby osiągnął 110.
Inny przykład. Po 40min w korkach i przejechaniu ok 8km temp lekko poniżej 90stopni.
Proszę o odpowiedź osoby, które mają doświadczenie lub dysponują wskazaniem temperatury z komputera pokładowego. Dane ze wskazówki na konsoli nie są precyzyjne.
Silnik 1.4 turbo z gazem.
Z góry dzięki!
-
- Posty: 6107
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
Hmmm, ja bym potrzebował chyba równik objechać, a i to by nie pomogło.
Max 98 widziałem u mnie.
I to przy dobrym pałowaniu latem.
|zajmij sie tym, żeby silnik właśnie tak miał, bo przy 110 to niedługo będziesz szukał używanego silnika.
Max 98 widziałem u mnie.
I to przy dobrym pałowaniu latem.
|zajmij sie tym, żeby silnik właśnie tak miał, bo przy 110 to niedługo będziesz szukał używanego silnika.
- heinrich12
- Posty: 5089
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 191 razy
- Pomocny: 306 razy
- bolobol
- Posty: 856
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 97 razy
Wszystko co trzeba, zostało powiedziane a ja do odpowiedzi kol. "ja37" dodam, że istnieje tu na forum cały, długi wątek zatytułowany "Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja", poświęcony zagadnieniu które poruszył...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 6107
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
Panie Rocznik: 2015
Nie mam zamiaru siedzieć i szukać komuś tematu, bo mu sie nie kce.
ja mam co robić.
One też ma szukajkę na górze chyba - nie?
Więc proszę się ode mnie odfastrygować.
Nie mam zamiaru siedzieć i szukać komuś tematu, bo mu sie nie kce.
ja mam co robić.
One też ma szukajkę na górze chyba - nie?
Więc proszę się ode mnie odfastrygować.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 lis 2014, 0:30
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J 1,4 140KM LPG
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 1 raz
Dzięki za szybkie odpowiedzi. Szczególnie ta odnośnie anomalii nawiązuje do mojego tematu, jednak go nie wyczerpuje
Pytałem o czas lub odcinek, który pokonujecie żeby silnik zagrzał się do temp. roboczej? Chodzi mi o rzeczywista, przewidziana przez producenta temperaturę bez uwzględniania przeróbek w układzie.
Wg mnie 40min w korkach lub 20km trasy to trochę za dużo. Podejrzewałem zacięty termostat, ale próba temp węża wykluczyła tę możliwość.
Stąd pytam na forum, może zwyczajnie ten typ tak ma?
Pytałem o czas lub odcinek, który pokonujecie żeby silnik zagrzał się do temp. roboczej? Chodzi mi o rzeczywista, przewidziana przez producenta temperaturę bez uwzględniania przeróbek w układzie.
Wg mnie 40min w korkach lub 20km trasy to trochę za dużo. Podejrzewałem zacięty termostat, ale próba temp węża wykluczyła tę możliwość.
Stąd pytam na forum, może zwyczajnie ten typ tak ma?
- bolobol
- Posty: 856
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 97 razy
Nie ma na to reguły. Wszystko zależy od temperatury zewnętrznej. O ile mi wiadomo, producent też żadnej tabelki zależności nie udostępnił. Natomiast dziś sprawdziłem i tak:
wyjeżdżając przed południem z garażu (nieogrzewany blaszak) temperatura zewnętrzna i silnika wynosiła + 4 stopnie. Po przejechaniu ok. 2 km. temperatura zewnętrzna wzrosła do +6 a po chwilo do 8. Temperatura płynu osiągnęła 90 stopni, po przejechaniu ok. 12 km. - czyli trochę mniej jak u ciebie, ale nie wiem przy jakiej temperaturze zewnętrznej ty testowałeś swój silnik.
Reasumując; skłaniam się do stwierdzenia, że "ten typ, tak ma"...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 lis 2014, 0:30
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J 1,4 140KM LPG
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 1 raz
@bolobol Dzisiaj rano także wykonałem obserwacje. Warunki drogowe były podobne. Do pracy jechałem 19km i na końcu temp wynosiła ok 110. Temperatura 90 stopni została osiągnięta po ok. 14-15km.
Wygląda na to, że ten silnik faktycznie nagrzewa się dosyć długo i nie jest to niepokojący objaw.
Dzięki za obserwacje i pomoc!
Wygląda na to, że ten silnik faktycznie nagrzewa się dosyć długo i nie jest to niepokojący objaw.
Dzięki za obserwacje i pomoc!
- bolobol
- Posty: 856
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 97 razy
Za to niepokojące i to bardzo, jest owe 110 stopni. Mój silnik w porywach osiągał max. 108 a średnia temperatura pracy, wahała się na poziomie 102 - 106 stopni. Teraz mam założony układ elektroniczny i dzięki niemu max. temperatura to 96 stopni...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]