Powolne rozgrzewanie silnika.

krzmac

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2014, 0:30
Imię: Krzysiek
Auto: Astra J 1,4 140KM LPG
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

Powolne rozgrzewanie silnika.

#1

Nieprzeczytany post autor: krzmac »

Hej,

Czy moglibyście się podzielić ile mniej więcej czasu lub kilometrów potrzebujecie żeby zagrzał się silnik do temp. Ok 110 stopni?

U mnie wygląda i tak że po dojechaniu do pracy ok 15km osiągam max temp ok 90 stopni. Potrzebuje ok 20km zeby osiągnął 110.

Inny przykład. Po 40min w korkach i przejechaniu ok 8km temp lekko poniżej 90stopni.

Proszę o odpowiedź osoby, które mają doświadczenie lub dysponują wskazaniem temperatury z komputera pokładowego. Dane ze wskazówki na konsoli nie są precyzyjne.

Silnik 1.4 turbo z gazem.

Z góry dzięki!

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Hmmm, ja bym potrzebował chyba równik objechać, a i to by nie pomogło.
Max 98 widziałem u mnie.
I to przy dobrym pałowaniu latem.

|zajmij sie tym, żeby silnik właśnie tak miał, bo przy 110 to niedługo będziesz szukał używanego silnika.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Ta nie jest AH tylko AJ: Anomalie w temperaturze płynu chlodniczego Pozdrawiam.

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Wiem, że jotka.
Dlatego napisałem, żeby dmuchał na zimne, póki jeszcze działa.

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 856
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 97 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Wszystko co trzeba, zostało powiedziane a ja do odpowiedzi kol. "ja37" dodam, że istnieje tu na forum cały, długi wątek zatytułowany "Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja", poświęcony zagadnieniu które poruszył...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Panie Rocznik: 2015
Nie mam zamiaru siedzieć i szukać komuś tematu, bo mu sie nie kce.
ja mam co robić.
One też ma szukajkę na górze chyba - nie?
Więc proszę się ode mnie odfastrygować.

krzmac

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2014, 0:30
Imię: Krzysiek
Auto: Astra J 1,4 140KM LPG
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: krzmac »

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Szczególnie ta odnośnie anomalii nawiązuje do mojego tematu, jednak go nie wyczerpuje

Pytałem o czas lub odcinek, który pokonujecie żeby silnik zagrzał się do temp. roboczej? Chodzi mi o rzeczywista, przewidziana przez producenta temperaturę bez uwzględniania przeróbek w układzie.

Wg mnie 40min w korkach lub 20km trasy to trochę za dużo. Podejrzewałem zacięty termostat, ale próba temp węża wykluczyła tę możliwość.

Stąd pytam na forum, może zwyczajnie ten typ tak ma?

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 856
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 97 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

krzmac pisze:
18 gru 2023, 0:22
Pytałem o czas lub odcinek, który pokonujecie żeby silnik zagrzał się do temp. roboczej?
Nie ma na to reguły. Wszystko zależy od temperatury zewnętrznej. O ile mi wiadomo, producent też żadnej tabelki zależności nie udostępnił. Natomiast dziś sprawdziłem i tak:
wyjeżdżając przed południem z garażu (nieogrzewany blaszak) temperatura zewnętrzna i silnika wynosiła + 4 stopnie. Po przejechaniu ok. 2 km. temperatura zewnętrzna wzrosła do +6 a po chwilo do 8. Temperatura płynu osiągnęła 90 stopni, po przejechaniu ok. 12 km. - czyli trochę mniej jak u ciebie, ale nie wiem przy jakiej temperaturze zewnętrznej ty testowałeś swój silnik.
Reasumując; skłaniam się do stwierdzenia, że "ten typ, tak ma"...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

krzmac

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2014, 0:30
Imię: Krzysiek
Auto: Astra J 1,4 140KM LPG
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: krzmac »

@bolobol Dzisiaj rano także wykonałem obserwacje. Warunki drogowe były podobne. Do pracy jechałem 19km i na końcu temp wynosiła ok 110. Temperatura 90 stopni została osiągnięta po ok. 14-15km.

Wygląda na to, że ten silnik faktycznie nagrzewa się dosyć długo i nie jest to niepokojący objaw.

Dzięki za obserwacje i pomoc! 🍻 🙂

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 856
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 97 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Za to niepokojące i to bardzo, jest owe 110 stopni. Mój silnik w porywach osiągał max. 108 a średnia temperatura pracy, wahała się na poziomie 102 - 106 stopni. Teraz mam założony układ elektroniczny i dzięki niemu max. temperatura to 96 stopni...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ