Astra J 1.7 cdti 110km - Turbosprężarka zasysa ale nie tłoczy dalej powietrza
- Pigmej1213
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2024, 3:33
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra J 1.7 cdti
- Silnik: DTJ
- Rocznik: 2010
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 1 raz
Astra J 1.7 cdti 110km - Turbosprężarka zasysa ale nie tłoczy dalej powietrza
Witam wszystkich
Mam problem z turbo które zasysa powietrze z filtra, ciągnie aż miło jak jest zdjęta rura od filtra to aż rękę zasysa ale jest problem z tłoczenie tego powietrza dalej. Wąż który idzie z turbo do interkoolera jest miękki nawet jak się przegazowuje, a na wężu który jest przed Przepustnica czuć jedynie lekkie dmuchanie jakby ktoś ustami dmuchał.
Astra dodatkowo wywala błąd "za niskie ciśnienie doładowania" co jest zrozumiałe.
W astrze po awari turbo została wstawiona druga regenerowana Turbosprężarka i zbiegło się to z oddanie do warsztatu na wycięcie i wyprogramowanie dpf i egr. Po tych zabiegach auto tak jak wyżej jedzie jakby nie było wcale turbo.
Najgorsze jest to, że wymiana odbyła się ponad rok temu po czym miałem stłuczkę i auto przestało rok u blacharza i użytkuje je drugi miesiąc męcząc się z takim autem.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
Próbowałem regulować sztangę od gruchy ale nic to nie dało.
Zamówiłem map sensor i zawór podciśnienia używane na podmiankę aby to sprawdzić więc w przyszłym tygodniu się za to zabiorę.
Ma ktoś jakieś pomysły w czym jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?
Może wymiana węży od podciśnienia? Tylko, że gruszka ładnie pracuje i wciąga ja po odpaleniu auta.
Może należy w jakiś sposób przyuczyć turbo ale nie znalazłem na ten temat info.
Pozdrawiam i dziękować z góry za pomoc
Dodano po 2 minutach 55 sekundach:
Dodam, że wymiana turbo i wycięcie wyprogramowanie dpf odbyło się przed stłuczka ponad rok temu więc gwarancja przepadła niestety więc zostaje mi dłubanie we własnym zakresie.
Jeśli to nie pomoże będę zmuszony oddać do jakiegoś fachowca ale z racji braku funduszy wolałbym najpierw na własną rękę podziałać.
Mam problem z turbo które zasysa powietrze z filtra, ciągnie aż miło jak jest zdjęta rura od filtra to aż rękę zasysa ale jest problem z tłoczenie tego powietrza dalej. Wąż który idzie z turbo do interkoolera jest miękki nawet jak się przegazowuje, a na wężu który jest przed Przepustnica czuć jedynie lekkie dmuchanie jakby ktoś ustami dmuchał.
Astra dodatkowo wywala błąd "za niskie ciśnienie doładowania" co jest zrozumiałe.
W astrze po awari turbo została wstawiona druga regenerowana Turbosprężarka i zbiegło się to z oddanie do warsztatu na wycięcie i wyprogramowanie dpf i egr. Po tych zabiegach auto tak jak wyżej jedzie jakby nie było wcale turbo.
Najgorsze jest to, że wymiana odbyła się ponad rok temu po czym miałem stłuczkę i auto przestało rok u blacharza i użytkuje je drugi miesiąc męcząc się z takim autem.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
Próbowałem regulować sztangę od gruchy ale nic to nie dało.
Zamówiłem map sensor i zawór podciśnienia używane na podmiankę aby to sprawdzić więc w przyszłym tygodniu się za to zabiorę.
Ma ktoś jakieś pomysły w czym jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?
Może wymiana węży od podciśnienia? Tylko, że gruszka ładnie pracuje i wciąga ja po odpaleniu auta.
Może należy w jakiś sposób przyuczyć turbo ale nie znalazłem na ten temat info.
Pozdrawiam i dziękować z góry za pomoc
Dodano po 2 minutach 55 sekundach:
Dodam, że wymiana turbo i wycięcie wyprogramowanie dpf odbyło się przed stłuczka ponad rok temu więc gwarancja przepadła niestety więc zostaje mi dłubanie we własnym zakresie.
Jeśli to nie pomoże będę zmuszony oddać do jakiegoś fachowca ale z racji braku funduszy wolałbym najpierw na własną rękę podziałać.
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
Zatkany intercooler?
- Pigmej1213
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2024, 3:33
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra J 1.7 cdti
- Silnik: DTJ
- Rocznik: 2010
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 1 raz
Jutro odepnę wąż przed intercoolerem i sprawdzę jak to wygląda chociaż oleju jest masa w wężu.
Sprawdziłem dzisiaj na Car Scanerze i na 4 biegu przy przyspieszaniu przy 2000 obrotów pokazuje, że dmucha 0,7bar a max jaki jest przy butów Aniu to 1,05bar. Poniżej 2000obrotow to prawie auto nie przyspiesza. Dramat
Przyszla mi paczka z wytwornicą dymu to postaram się sprawdzić też wszelkie nieszczelność. Niby to takie na imprezę ale myślę, że sobie poradzi. A jak nie to chociaż imprezowo będzie w niedzielę xd
Regulacja gruszki może tu coś dać?
Sprawdziłem dzisiaj na Car Scanerze i na 4 biegu przy przyspieszaniu przy 2000 obrotów pokazuje, że dmucha 0,7bar a max jaki jest przy butów Aniu to 1,05bar. Poniżej 2000obrotow to prawie auto nie przyspiesza. Dramat
Przyszla mi paczka z wytwornicą dymu to postaram się sprawdzić też wszelkie nieszczelność. Niby to takie na imprezę ale myślę, że sobie poradzi. A jak nie to chociaż imprezowo będzie w niedzielę xd
Regulacja gruszki może tu coś dać?
-
- Posty: 6141
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 133 razy
?????????????
Da, ale później, jak usuniesz usterkę. Niepotrzebnie kręciłeś.
Masz gdzieś problem pomiędzy turbiną, a czujnikiem doładowania, ten kawałek obadaj.
- Pigmej1213
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2024, 3:33
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra J 1.7 cdti
- Silnik: DTJ
- Rocznik: 2010
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 1 raz
Miało być max jaki dmucha turbo przy maksymalnych obrotach ile jedzie auto to około 1bar.Pigmej1213 pisze: ↑20 kwie 2024, 10:41Sprawdziłem dzisiaj na Car Scanerze i na 4 biegu przy przyspieszaniu przy 2000 obrotów pokazuje, że dmucha 0,7bar a max jaki jest przy butów Aniu to 1,05bar. Poniżej 2000obrotow to prawie auto nie przyspiesza. Dramat
Dziś podmieniłem map sensor i pokazuje na Car Scanerze te same wartości więc map sensor myślę, że mogę wykluczyć.
- Pigmej1213
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2024, 3:33
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra J 1.7 cdti
- Silnik: DTJ
- Rocznik: 2010
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 1 raz
Dzisiaj zdjąłem rurę przed intercoolerem i wszystko jasne. Turbo dmucha aż miło.
Zapchany jest intercooler. Do tego wszędzie masa czarnego oleju aż kapie.
Pytanie do was czy idzie to jakaś benzyna czy środkiem do mycia silników wymyć czy raczej nie ma to większego sensu?
Znalazłem na allegro najtańszy nowy intercoolerem za kwotę 280zl ale pewnie jakością nie zachwyca i nie dorówna wydajnością oryginałów.
Jakieś wskazówki jak skutecznie go wymyć czy może jednak odpuścić i iść w nowy?
Zapchany jest intercooler. Do tego wszędzie masa czarnego oleju aż kapie.
Pytanie do was czy idzie to jakaś benzyna czy środkiem do mycia silników wymyć czy raczej nie ma to większego sensu?
Znalazłem na allegro najtańszy nowy intercoolerem za kwotę 280zl ale pewnie jakością nie zachwyca i nie dorówna wydajnością oryginałów.
Jakieś wskazówki jak skutecznie go wymyć czy może jednak odpuścić i iść w nowy?
- KonstantinPol
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
Można próbować czyścić choćby naftą. Postawić w pionie, dół zatkać jakoś, zalać do pełna i niech się pomoczy z dobę. Operację powtórzyć...
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 112 razy
- Pomocny: 60 razy
Gruszkę sprawdź chodźby strzykawką - nie wiem jak u Ciebie pracuje ,czy na pod czy nadciśnienie , ale odpowiednio wtlocz lub wyciągnij z niej powietrze i obserwuj , czy po wciągnięciu / wypchaniu sztangi , ta pozostaje w tej pozycji , czy sama wraca . Jeśli wraca - gruszka do wymiany Pozdrawiam