wypalanie DPF w AJ

Awatar użytkownika
creative04

Astro-maniak
Posty: 176
Rejestracja: 14 lip 2017, 9:30
Imię: Bartłomiej
Auto: Astra J 1.3 CDTI 95KM
Silnik: A13DTE
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 1 raz

Re: wypalanie DPF w AJ

#1951

Nieprzeczytany post autor: creative04 »

Czy icar2 już współpracuje dobrze z silnikiem A13DTE? Czy jest tam pokazany tylko poziom zapełnienia DPF czy jest jeszcze kiedy się wypala?

Awatar użytkownika
PeetteerrB

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 22 cze 2019, 20:27
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST Ecoflex
Silnik: A17DTF
Województwo: wielkopolskie

#1952

Nieprzeczytany post autor: PeetteerrB »

Witam. Czy w astrze 1.7 CDTI filtr DPF podczas jazdy autostradowej wypala się biernie, czy w ogóle coś takiego zachodzi w tych filtrach? Pytam ponieważ wcześniej posiadałem auto z silnikiem 2.0 dCi, który był wyposażony w owy filtr. Przez dwa lata eksploatacji (przejechałem ponad 40 tys km)
zauważyłem, iż filtr wypalał się może trzy razy. Astrę posiadam niespełna pół roku a już miałem co najmniej 4 sytuacje kiedy przymusowo siedziałem w aucie i czekałem, aż proces wypalania się zakończy. Oczywiście sposób eksploatacji oby pojazdów jest z goła podobny. Nie za bardzo się znam na tym dlatego pytam czy to normalne, że mimo iż większą część przebiegu jeżdżę drogami poza miastem filtr i tak się dopala. Widząc ile stron ma ten temat rozumiem, że nie tylko ja odczuwam pewną niedogodność z tym związaną.

alohaproceente

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 25 wrz 2018, 9:31
Imię: Michał
Auto: Astra J 1.6 CDTI
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#1953

Nieprzeczytany post autor: alohaproceente »

@PeetteerrB z tego co zgłebilem temat i prześledziłem go w swojej astrze jeźdźąc z apką obserwując zapełnienie filtraitp, nie istnieje coś takiego jak bierne wypalanie. Jazda po trasie ze stałą prędkościa w granicy 2,5 tys obrotów nie sprawia że filtr sie dopala, a jedynie zapełnia w mniejszym tempie niz podczas cyklu miejskiego itp. Po dodaniu jakiegoś środka do czeszczenia DPF jak Xeramix cz STP jezdząc długie trasy zapełnienie filtra spada, bo wówczas filtr do oczyszczenia potrzebuje mniejszej temperatury, jednak nie spada do całkowitego [16%] oczyszczenia a np, procentowo spada 5% potem znów sie lekko zapełni i znów oczyści co w efekcie sprawia że zapełnia sie w jeszcze wolnejszym tempie.

Wszystkie wiec złoty rady, w stylu, jeśli jeździsz po miescie to powinno sie raz na tydzien/2 tygodnie wypaść w dłuższą trase by oczyścic DPF to zwykłe głupoty nie mające pokrycia w rzeczywistości. Dlatego w twoim przypadku może tak być [zresztą napewno było nie raz ze wypalał sie tylko tego nie zaobserwowałeś bo było to w trasie] a te kilka razy akurat pech chciał że proces wypadł gdy kończyłeś trase. Taka "złośliwość" że filtr sie zapełnił w 90% w najmniej odpowiednim momencie a nie 15 km wcześniej

Awatar użytkownika
PeetteerrB

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 22 cze 2019, 20:27
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST Ecoflex
Silnik: A17DTF
Województwo: wielkopolskie

#1954

Nieprzeczytany post autor: PeetteerrB »

Bardzo dziękuje, za rzeczową i kompletną odpowiedź.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 2997
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#1955

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Może komuś się przyda...

Dziś, po przejechaniu ok. 5500 km od momentu kupienia samochodu i ostatnio częstej jeździe po mieście na krótkich dystansach (wcześniej robiłem długie trasy, autostrady, DK, itp.), pojawia się kontrolka. Auto nie jedzie (mrowienie), na światłach utrzymujące się obroty w okolicy 1000. Dziwny zapach przy otwartym oknie. Najlepsze jest to, że spieszę się do pracy i za chwilę muszę szybko wyjść z auta, a tu "kontynuować jazdę" i świeci cały czas. Po przejechaniu kilku km, na parkingu depnięcie do 3000, trzymam przez chwilę. Powtarzam czynność dwa razy. Kontrolka gaśnie.

Też tak macie, że DPF zapchał się aż po takiej liczbie km? Myślałem, że procedura wypalania przebiega częściej. Widocznie sposób jazdy (częsta trasa na początku) ma wpływ na czas wypalania.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#1956

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Adler pisze:
02 paź 2019, 21:45
Może komuś się przyda...
a co z tego opisu ma się przydać? Ktoś, kto napisał ten opis nie ma kompletnie pojęcia o DPF i procesie jego wypalania.
Jak to ma się komuś przydać?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#1957

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

KaMYk pisze:
03 paź 2019, 6:55
a co z tego opisu ma się przydać? Ktoś, kto napisał ten opis nie ma kompletnie pojęcia o DPF i procesie jego wypalania.
Jak to ma się komuś przydać?
Zgadzam sie z kamykiem. Mnie kontrolka od DPF zapalila sie raz w ciagu 3lat i 70tyskm a wypalan troche bylo

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#1958

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

No mnie to się jeszcze nie zdarzyło :) a 106 tys, km zrobione i 5 lat mam auto.

alohaproceente

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 25 wrz 2018, 9:31
Imię: Michał
Auto: Astra J 1.6 CDTI
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#1959

Nieprzeczytany post autor: alohaproceente »

Taka sytuacja zdarzyła mi sie gdy kupiłem astre i nie wiedziałem nic o owym DPFie. Jeździłem wówczas nie zwracając uwagi na wypalanie, itp, więc bylo przerywane zapewne, aż zapełnienie jest 100% czy nawet ponad 100 i wówczas pojawia sie ten komunikat, gdy wcześniejsze próby wypalenia nie powiodły się. Czytając instrukcje Oplowską można dojść do wniosku że należy jeździć nic nie kontrolować a wypalanie DPFa ma miejsce właśnie gdy pojawi się ten komunikat. Przeglądając nawet ten wątek można zgłębić też sporo bzdur odnośnie DPFa, mitów jak to raz na jakis czas trzeba wyskoczyć na trasę, palować auto itp.

Sporo czasu panikowałem w temacie DPFa jak pewnie większośc osób które coś tam wiedzą, gdzies cos usłyszeli, ktoś ich nastraszył ale nie bardzo kumają o co z tym filtrem chodzi. Prześledziłem kilka wątków odnośnie filtra i jego wypalania, przeczytałem wiele bzdur i głupich artykułów na portalach motoryzacyjnych, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, obserwowałem jak ten filtr funkcjonuje, kiedy sie wypala jakie są objawy, jakie spalanie, że nie zawsze musi być silnik rozgrzany by komputer sygnalizował proces wypalania, korzystam tez z apki Torque i monitoruje zapełnienie filtra. Dla własnego czystego sumienia zafundowałem filtrowi "mycie" i co najważnejsze przestałem stresować się tym filtrem. Jest to może czasem uciążliwe gdy wypalanie wypadnie w chwili gdy nie ma sie czasu na dodatkowe kilka km jazdy, ale sam proces nie trwa [przynajmniej u mnie] dłuzej jak 10 minut. Nawet obserwując zapełnienie filtra gdy widze że zbliża się do 90% kiedy to komputer uruchamia proces, planuje wyjazd, lub robie te kilka km dłuższą drogę gdy mam na to czas.
Pozostał jedynie jeden problem, przekazania tej wiedzy i wytłumaczenia tego wszystkiemu drugiemu użytkownikowi Astry, żonie :D

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#1960

Nieprzeczytany post autor: qtom »

salewiak pisze:Może komuś się przyda....
Myślę że dobrze by bo byś zmieniał olej co 3 tys km jak już zapchales filtr ma maksa 5 tys od zakupu . Myślę że nie żądne wypalenie nie było do końca . Miłego zarzynania Obrazek

Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

ODPOWIEDZ