wypalanie DPF w AJ
- kecram
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
- Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie
- Pomocny: 6 razy
wypalanie DPF w AJ
1 cm to bardzo dużo. Proponuję najpierw sprawdzić przed wypalaniem i później w tych samych warunkach po (tą samą temperatura oleju np. 5-10 min po zgaszeniu samochodu sprawdzić stan) i tak jak napisali koledzy wyżej aplikacja do wypalania. Podstawa nie przerywać wypalania
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Trochę za wcześnie na wyciąganie wniosków Przy wymianie oleju serwisanci mają w dokumentacji do tego silnika 4 l. Ja już wiem, że to za dużo. Także mógł mieć po prostu za dużo wlane. Auto ma od miesiąca, a pierwszy raz sprawdza poziom oleju. Już po tym widać, że motoryzacja i wiedza o autach, to nie jest mocna strona. Poziom oleju, to ja sprawdzam już w czasie zakupu.
Kolejna sprawa, to wszystko, co powinien wiedzieć na temat diesla, DPF oraz obsługi auta, w tym aplikacji o DPF, jest już na tym forum napisane. A że czytać się nie chce ... to piszcie to jeszcze raz i kolejny i kolejny, za każdym razem, gdy ktoś sobie kupi diesla i zapyta się o dpf. Ten temat ma 1841 wpisów.
Kolejna sprawa, to wszystko, co powinien wiedzieć na temat diesla, DPF oraz obsługi auta, w tym aplikacji o DPF, jest już na tym forum napisane. A że czytać się nie chce ... to piszcie to jeszcze raz i kolejny i kolejny, za każdym razem, gdy ktoś sobie kupi diesla i zapyta się o dpf. Ten temat ma 1841 wpisów.
- ZGLublin64
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 sie 2018, 8:33
- Imię: Jacek
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: X17CDTI
- Województwo: lubelskie
prosze o pomoc co mam zrobic zapaliła mi sie informacja ''Sprawdz filtr czastek stałych_ inst. obsługi ale nic nie pisz co i jak zrobic prosze o pomoc Opel astra 1.7 cdti 2010r.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Nie miałem takiej sytuacji ale póki auto nie przeszło w tryb awaryjny wskazana byłaby wycieczka za miasto. Żółta kontrolka z dymkiem też się świeci czy mruga?
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 cze 2018, 16:55
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Problem rozwiązany. Wymieniłem przepływomierz powietrza i jest wszystko ok. Astra wypala się przy 90 %, błędu p2003 nie ma, trybu awaryjnego nie ma:)moose1982 pisze:QR_BBPOSTMam ten sam problem, tzn. ten sam błąd. Torque Lite pokazuje jako błąd prawdopodobny. Na początku przy tym błędzie wpadał w tryb awaryjny i odcinało moc. Teraz tylko komunikat ale nie odcina mocy. Na op-com sprawdzone i tez p2003. Byłem w ASO i do sprawdzenia kompresja + wtryski. Jak pokazałem mechanikowi kwity z diagnozy u mnie w mieście to był zdziwiony bo według niego współczynniki zrównoważenia cylindrów są bardzo dobre.czarnywtorek pisze:QR_BBPOST Witajcie
mialem ostatnio problem z wypalaniem mianowicie
astrunia wypalala nawet przy 40 % gdzie ostatnio 4 razy wypalala przy 92% do 30 %
ten scren nie jest z 40% wypalania ale niestety go nie zanotowalem lecz tu widac ze cos jest nie halo
Screenshot_2018-07-25-09-05-16.png
jadac dzis na a2 zaczelo sie wypalanie przy 83 % skonczylo 29% jadac 160 na tempomacie
Screenshot_2018-07-25-16-00-20.png
kupilem dzis opony i jak mi wymieniali z ciekawosci spojrzalem w opl
dtc reader i znalazlem ten kod bledu
Screenshot_2018-07-25-09-59-28.png
moze ktos cos podpowie czy to jest blad czujki dpf
P2003 Diesel Particulate Filter Soot Accumulation
1. - 0,026 ms
2. 0,020 ms
3. - 0,022 ms
4. 0,030 ms
Pytanie kto ma racje ??
Dodam tylko, że błąd "wywala" w momencie kiedy nie może wystartować regeneracja filtra tj. 80 % zapełnienia (sprawdzone na OPL Monitor Lite). Błąd wyskakuje do momentu 90 % i wtedy filtr wypala się do 30 % i jest spokój przez ok. 200-300 km.
Auto było 2 razy w autoryzowanym serwisie Opla. Diagnoza... oczywiście do sprawdzenia wtryski. Później jeszcze byłem u 3 mechaników i coraz ciekawsze diagnozy, oczywiście z wycięciem DPFu włącznie.
Podsumowując: regeneracja we Flash Cleaner Machine 700 zł + robocizna 200 zł + wymiana czujnika różnicy ciśnień ok 230 zł.... a mogło się skończy na podmienieniu używanego przepływomierza za 50 zł. Dodam, że parametry przepływomierza według fachowców były dobre.
- Wankej
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 kwie 2018, 13:23
- Auto: Astra J 2012
- Silnik: A13DTE
- Województwo: lubelskie
Witam!
Mam ogromny problem ze swoją Asteroidą. Uległa poważnej awarii. Pod maską zrobił się mały pożar, gaśnica poszła w ruch, niektóre części spłonęły. Do regeneracji będzie turbosprężarka, ale największy kłopot jest z dpf-em. Mechanik powiedział, że trzeba kupić cały filtr, bo z tego nic już nie będzie. Ostatnią godzinę próbuję coś znaleźć, ale w necie nie ma nic! Albo regeneracja albo inne silniki.
Jeżdzę modelem 1.3CDTI 95 KM.
Nowy filtr odpada bo OEM to koszt rzędu 3k.
Co w tej sytuacji powinienem zrobić? Wyciąć całkiem dpf-a czy szukać jakoś po szrotach? Może Wy jakieś znacie? Przyznam, że jestem trochę załamany, bo auta potrzebuję jak najszybciej
Mam ogromny problem ze swoją Asteroidą. Uległa poważnej awarii. Pod maską zrobił się mały pożar, gaśnica poszła w ruch, niektóre części spłonęły. Do regeneracji będzie turbosprężarka, ale największy kłopot jest z dpf-em. Mechanik powiedział, że trzeba kupić cały filtr, bo z tego nic już nie będzie. Ostatnią godzinę próbuję coś znaleźć, ale w necie nie ma nic! Albo regeneracja albo inne silniki.
Jeżdzę modelem 1.3CDTI 95 KM.
Nowy filtr odpada bo OEM to koszt rzędu 3k.
Co w tej sytuacji powinienem zrobić? Wyciąć całkiem dpf-a czy szukać jakoś po szrotach? Może Wy jakieś znacie? Przyznam, że jestem trochę załamany, bo auta potrzebuję jak najszybciej
- kecram
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
- Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie
- Pomocny: 6 razy
Ale co było przyczyną pożaru? Zwarcie? Poszukaj w necie (np. allegro) używki lub na jakiś szrotach tylko czy łatwo dostaniesz do 1.3 tego nie wiem
- Wankej
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 kwie 2018, 13:23
- Auto: Astra J 2012
- Silnik: A13DTE
- Województwo: lubelskie
@kecram
w tym właśnie problem, że nie widzę żadnej używki w necie. jedynie usługa regeneracji, co w moim przypadku odpada, bo filtr się spalił. przyczyny jeszcze nie znam, ale prawdopodobnie coś z turniną. auto straciło moc. gdy po paru km się zatrzymałem i otworzyłem maskę, to już się fajczyło.
w tym właśnie problem, że nie widzę żadnej używki w necie. jedynie usługa regeneracji, co w moim przypadku odpada, bo filtr się spalił. przyczyny jeszcze nie znam, ale prawdopodobnie coś z turniną. auto straciło moc. gdy po paru km się zatrzymałem i otworzyłem maskę, to już się fajczyło.
- jarek1984
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 lip 2018, 21:07
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTS
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie, nowodworski
Witam. Proszę o opinię ostatnio dwa razy wypalał mi się co 50-70 km. Fakt jest taki że robię krótkie trasy. Co będzie w zimę? Fajny samochodzik ale ten dpf to porażka. Co sądzicie? Na przyszłość czyszczenie dpf chemiczne czy wycięcie tego wynalazku?
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
Opelscaner Android ma jakąś aktualizację na DPF może,e ktoś oceni [External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 19 lis 2018, 17:38 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl