wypalanie DPF w AJ
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 lut 2018, 22:37
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Astra J Sports Tourer
- Województwo: dolnośląskie
wypalanie DPF w AJ
Cześć,
Astra z 2011 1,7 CDTI.
DPF wypala mi się co około 140 km. Ostatnio polega to na tym, że poziom dpf osiąga 110 %, spalanie na biegu jałowym wzrasta do 2l i po jakimś czasie jak jest wysoka temperatura EGT dopiero zaczyna się regeneracja. Trwa około 8-10 min, w tym czasie spalanie wzrasta do około 2,5-2,8l. Zaznaczam, że spalanie wykonuje przy wyższych obrotach/prędkościach. Spalanie podaje tylko w momencie zatrzymania (testu). Po tej operacji DPF jest na poziomie około 35-40%.
Dzisiaj podczas wypalania zaczął kopcić, wcześniej żadnego dymu nie było widać podczas wypalania.
Nasuwa się pytanie, czy to normalne i czy już czas na regenerację filtra DPF?
Astra z 2011 1,7 CDTI.
DPF wypala mi się co około 140 km. Ostatnio polega to na tym, że poziom dpf osiąga 110 %, spalanie na biegu jałowym wzrasta do 2l i po jakimś czasie jak jest wysoka temperatura EGT dopiero zaczyna się regeneracja. Trwa około 8-10 min, w tym czasie spalanie wzrasta do około 2,5-2,8l. Zaznaczam, że spalanie wykonuje przy wyższych obrotach/prędkościach. Spalanie podaje tylko w momencie zatrzymania (testu). Po tej operacji DPF jest na poziomie około 35-40%.
Dzisiaj podczas wypalania zaczął kopcić, wcześniej żadnego dymu nie było widać podczas wypalania.
Nasuwa się pytanie, czy to normalne i czy już czas na regenerację filtra DPF?
- kecram
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
- Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie
- Pomocny: 6 razy
Testowałem tą aplikacje. Zapełnienia DPFa nie pokazuje. Pewnie tylko w pełnej wersji. Pokazuje błędy lecz nie mogłem ich usunąć też tylko w pełnej wersji. Jedyne co to po naciśnięciu nr błędu przenosi do Google i w wyszukiwarce wpisuje nr błędu i Opel. Wydaje mi się że Krzyśka jest lepsza
Ostatnio zmieniony 22 lis 2018, 9:05 przez kecram, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
Niestety u mnie tylko błędy pokazuje i to aż za dokładnie i jest możliwość wykasowania. Włączyłem okres testowy no ale u mnie nic ponad błędy
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
- kecram
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
- Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie
- Pomocny: 6 razy
No ja nie włączałem tego testowego. Błąd jeden miałem i mi go pokazał ale nie mogłem wykasować. Miałeś w tej wersji testowej zapełnienie DPF?
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
Ja mam B2.0 i u mnie się nie łączy pokazał tylko błędy z kierunków których nic wcześniej nie wykryło tylko raz miałem komunikat z my Opel by sprawdzić. Wysłałem logi a czy coś z tego będzie zobaczymy. Nie mam FB a tam najszybciej by się skontaktował muszę kogoś wykorzystać
Ostatnio zmieniony 22 lis 2018, 9:52 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 lut 2018, 22:37
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Astra J Sports Tourer
- Województwo: dolnośląskie
Ja mam OPL DPF Monitor i działa ok.
Przypominam mój post bo zaczyna uciekać Miał ktoś już taki problem z DPF?
Przypominam mój post bo zaczyna uciekać Miał ktoś już taki problem z DPF?
mateuszkz pisze:QR_BBPOST Cześć,
Astra z 2011 1,7 CDTI.
DPF wypala mi się co około 140 km. Ostatnio polega to na tym, że poziom dpf osiąga 110 %, spalanie na biegu jałowym wzrasta do 2l i po jakimś czasie jak jest wysoka temperatura EGT dopiero zaczyna się regeneracja. Trwa około 8-10 min, w tym czasie spalanie wzrasta do około 2,5-2,8l. Zaznaczam, że spalanie wykonuje przy wyższych obrotach/prędkościach. Spalanie podaje tylko w momencie zatrzymania (testu). Po tej operacji DPF jest na poziomie około 35-40%.
Dzisiaj podczas wypalania zaczął kopcić, wcześniej żadnego dymu nie było widać podczas wypalania.
Nasuwa się pytanie, czy to normalne i czy już czas na regenerację filtra DPF?
- bruno62bh
- Posty: 13
- Rejestracja: 13 kwie 2018, 8:36
- Imię: Bronisław
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTC
- Województwo: śląskie
Do mateuszkz.
Nie posiadam aplikacji do monitorawania dpf-a.
Z nastaniem zimniejszej pogody mój dpf wypala się co 150-170 km, mam zamontowaną diodę.
Może ten typ tak ma, niech wypowiedzą się inni jak mają.
silnik dtc 1,7 110 kucy, przebieg 110 tyś. rocznik 2014.
Nie posiadam aplikacji do monitorawania dpf-a.
Z nastaniem zimniejszej pogody mój dpf wypala się co 150-170 km, mam zamontowaną diodę.
Może ten typ tak ma, niech wypowiedzą się inni jak mają.
silnik dtc 1,7 110 kucy, przebieg 110 tyś. rocznik 2014.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 lut 2017, 19:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: opolskie
Mi w sobotę jak był rześki poranek też zaczął na początku wypalania kopcić. Jak duża przewaga miasta, to wypalanie co 140 km raczej normalne.mateuszkz pisze:QR_BBPOST Ja mam OPL DPF Monitor i działa ok.
Przypominam mój post bo zaczyna uciekać Miał ktoś już taki problem z DPF?
mateuszkz pisze:QR_BBPOST Cześć,
Astra z 2011 1,7 CDTI.
DPF wypala mi się co około 140 km. Ostatnio polega to na tym, że poziom dpf osiąga 110 %, spalanie na biegu jałowym wzrasta do 2l i po jakimś czasie jak jest wysoka temperatura EGT dopiero zaczyna się regeneracja. Trwa około 8-10 min, w tym czasie spalanie wzrasta do około 2,5-2,8l. Zaznaczam, że spalanie wykonuje przy wyższych obrotach/prędkościach. Spalanie podaje tylko w momencie zatrzymania (testu). Po tej operacji DPF jest na poziomie około 35-40%.
Dzisiaj podczas wypalania zaczął kopcić, wcześniej żadnego dymu nie było widać podczas wypalania.
Nasuwa się pytanie, czy to normalne i czy już czas na regenerację filtra DPF?
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 lis 2017, 20:52
- Imię: Michal
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Województwo: lubuskie
Moim zdaniem to kopcenie na początku wypalania to norma. Całe lato praktycznie zapomniałem o dpf'ie, wypalał rzadziej i praktycznie niezauważalnie (tylko po chwilowym można było zauważyć) a teraz jak jest zimno to kopci i śmierdzi na maxa.
Rano przy temperaturze ok. 0 widziałem Q7 co dymiła jak stary traktor więc przestałem się przejmować.
Rano przy temperaturze ok. 0 widziałem Q7 co dymiła jak stary traktor więc przestałem się przejmować.
- Sprinterpl
- Posty: 98
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:48
- Imię: Tomek
- Auto: ASTRA J SRI 2011
- Silnik: 1.7 cdti 125
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Ej jakbym mi wypalała aśka DPF co 140km to bym ją chyba sam spalił i wzioł ubezpiecznie, Ja mam 1.7 dtr 165k km przebiegu kupiłem ją z DPFem zasyfionym że aż mi się kontrolka zaświeciła pierwszego dnia.Pojechałem do mojego mechaniora próbował wypalić przez komputer ale na 2 próby dwa razy był fail jednak coś się trochę przetkało. Potem dzieki apce OPL DPF monitoruje co i jak, planowałem nawet wypalanie żeby trafiało się na autostradzie itp.
Powoli udało mi się odblokować/wypalić DPFa trwało to kilkanaście cykli i teraz mam regeneracje średnio co 350-400km a rekord do tej pory 670km ale to była 100% trasa. Na codzień jeżdzę tak 55% miasto 45% trasa . Ostatnio polecono mi jakiś specyfik był w litrowej butelce gość polecił olać instrukcje(która zalecała 1/4 butelki na bak paliwa) wyjeździć paliwo do rezerwy, wlać cały litr i zalać 15-20 litrów paliwa, tak zrobiłem i po wypaleniu tego paliwa ze specyfikiem, DPF wypalił mi się do 24% i jeżdzę już tydzień i wygląda że bedę miał znacznie powyżej średniego przebiegu miedzy regeneracją.Co więcej auto zaczeło mi jeżdzić znacznie płynniej, Myślę że regeneracja co140 km to jest zdecydowanie za często i filtr jest przytkany, warto się zainteresować bo zniszczysz silnik mieszając ciągle diesla z olejem co 140km + pewnie częste przerwane regeneracje itp.
Pozdro i życze powodzenia w walce z tym ustrojstwem.
Powoli udało mi się odblokować/wypalić DPFa trwało to kilkanaście cykli i teraz mam regeneracje średnio co 350-400km a rekord do tej pory 670km ale to była 100% trasa. Na codzień jeżdzę tak 55% miasto 45% trasa . Ostatnio polecono mi jakiś specyfik był w litrowej butelce gość polecił olać instrukcje(która zalecała 1/4 butelki na bak paliwa) wyjeździć paliwo do rezerwy, wlać cały litr i zalać 15-20 litrów paliwa, tak zrobiłem i po wypaleniu tego paliwa ze specyfikiem, DPF wypalił mi się do 24% i jeżdzę już tydzień i wygląda że bedę miał znacznie powyżej średniego przebiegu miedzy regeneracją.Co więcej auto zaczeło mi jeżdzić znacznie płynniej, Myślę że regeneracja co140 km to jest zdecydowanie za często i filtr jest przytkany, warto się zainteresować bo zniszczysz silnik mieszając ciągle diesla z olejem co 140km + pewnie częste przerwane regeneracje itp.
Pozdro i życze powodzenia w walce z tym ustrojstwem.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2018, 2:36 przez Sprinterpl, łącznie zmieniany 1 raz.