wypalanie DPF w AJ

mateuszkz

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2018, 22:37
Imię: Mateusz
Auto: Opel Astra J Sports Tourer
Województwo: dolnośląskie

wypalanie DPF w AJ

#1851

Nieprzeczytany post autor: mateuszkz »

Cześć,
Astra z 2011 1,7 CDTI.
DPF wypala mi się co około 140 km. Ostatnio polega to na tym, że poziom dpf osiąga 110 %, spalanie na biegu jałowym wzrasta do 2l i po jakimś czasie jak jest wysoka temperatura EGT dopiero zaczyna się regeneracja. Trwa około 8-10 min, w tym czasie spalanie wzrasta do około 2,5-2,8l. Zaznaczam, że spalanie wykonuje przy wyższych obrotach/prędkościach. Spalanie podaje tylko w momencie zatrzymania (testu). Po tej operacji DPF jest na poziomie około 35-40%.
Dzisiaj podczas wypalania zaczął kopcić, wcześniej żadnego dymu nie było widać podczas wypalania.

Nasuwa się pytanie, czy to normalne i czy już czas na regenerację filtra DPF?

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#1852

Nieprzeczytany post autor: kecram »

Testowałem tą aplikacje. Zapełnienia DPFa nie pokazuje. Pewnie tylko w pełnej wersji. Pokazuje błędy lecz nie mogłem ich usunąć też tylko w pełnej wersji. Jedyne co to po naciśnięciu nr błędu przenosi do Google i w wyszukiwarce wpisuje nr błędu i Opel. Wydaje mi się że Krzyśka jest lepsza
Ostatnio zmieniony 22 lis 2018, 9:05 przez kecram, łącznie zmieniany 1 raz.

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#1853

Nieprzeczytany post autor: qtom »

Niestety u mnie tylko błędy pokazuje i to aż za dokładnie i jest możliwość wykasowania. Włączyłem okres testowy no ale u mnie nic ponad błędy
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#1854

Nieprzeczytany post autor: kecram »

No ja nie włączałem tego testowego. Błąd jeden miałem i mi go pokazał ale nie mogłem wykasować. Miałeś w tej wersji testowej zapełnienie DPF?

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#1855

Nieprzeczytany post autor: qtom »

Ja mam B2.0 i u mnie się nie łączy pokazał tylko błędy z kierunków których nic wcześniej nie wykryło tylko raz miałem komunikat z my Opel by sprawdzić. Wysłałem logi a czy coś z tego będzie zobaczymy. Nie mam FB a tam najszybciej by się skontaktował muszę kogoś wykorzystać
Ostatnio zmieniony 22 lis 2018, 9:52 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

mateuszkz

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2018, 22:37
Imię: Mateusz
Auto: Opel Astra J Sports Tourer
Województwo: dolnośląskie

#1856

Nieprzeczytany post autor: mateuszkz »

Ja mam OPL DPF Monitor i działa ok.

Przypominam mój post bo zaczyna uciekać :( Miał ktoś już taki problem z DPF?
mateuszkz pisze:QR_BBPOST Cześć,
Astra z 2011 1,7 CDTI.
DPF wypala mi się co około 140 km. Ostatnio polega to na tym, że poziom dpf osiąga 110 %, spalanie na biegu jałowym wzrasta do 2l i po jakimś czasie jak jest wysoka temperatura EGT dopiero zaczyna się regeneracja. Trwa około 8-10 min, w tym czasie spalanie wzrasta do około 2,5-2,8l. Zaznaczam, że spalanie wykonuje przy wyższych obrotach/prędkościach. Spalanie podaje tylko w momencie zatrzymania (testu). Po tej operacji DPF jest na poziomie około 35-40%.
Dzisiaj podczas wypalania zaczął kopcić, wcześniej żadnego dymu nie było widać podczas wypalania.

Nasuwa się pytanie, czy to normalne i czy już czas na regenerację filtra DPF?

Awatar użytkownika
bruno62bh

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2018, 8:36
Imię: Bronisław
Auto: Astra J
Silnik: A17DTC
Województwo: śląskie

#1857

Nieprzeczytany post autor: bruno62bh »

Do mateuszkz.
Nie posiadam aplikacji do monitorawania dpf-a.
Z nastaniem zimniejszej pogody mój dpf wypala się :cry: co 150-170 km, mam zamontowaną diodę.
Może ten typ tak ma, niech wypowiedzą się inni jak mają.
silnik dtc 1,7 110 kucy, przebieg 110 tyś. rocznik 2014.

lukaszjb7

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2017, 19:43
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: opolskie

#1858

Nieprzeczytany post autor: lukaszjb7 »

mateuszkz pisze:QR_BBPOST Ja mam OPL DPF Monitor i działa ok.

Przypominam mój post bo zaczyna uciekać :( Miał ktoś już taki problem z DPF?
mateuszkz pisze:QR_BBPOST Cześć,
Astra z 2011 1,7 CDTI.
DPF wypala mi się co około 140 km. Ostatnio polega to na tym, że poziom dpf osiąga 110 %, spalanie na biegu jałowym wzrasta do 2l i po jakimś czasie jak jest wysoka temperatura EGT dopiero zaczyna się regeneracja. Trwa około 8-10 min, w tym czasie spalanie wzrasta do około 2,5-2,8l. Zaznaczam, że spalanie wykonuje przy wyższych obrotach/prędkościach. Spalanie podaje tylko w momencie zatrzymania (testu). Po tej operacji DPF jest na poziomie około 35-40%.
Dzisiaj podczas wypalania zaczął kopcić, wcześniej żadnego dymu nie było widać podczas wypalania.

Nasuwa się pytanie, czy to normalne i czy już czas na regenerację filtra DPF?
Mi w sobotę jak był rześki poranek też zaczął na początku wypalania kopcić. Jak duża przewaga miasta, to wypalanie co 140 km raczej normalne.

szwalba

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 01 lis 2017, 20:52
Imię: Michal
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 cdti
Województwo: lubuskie

#1859

Nieprzeczytany post autor: szwalba »

Moim zdaniem to kopcenie na początku wypalania to norma. Całe lato praktycznie zapomniałem o dpf'ie, wypalał rzadziej i praktycznie niezauważalnie (tylko po chwilowym można było zauważyć) a teraz jak jest zimno to kopci i śmierdzi na maxa.
Rano przy temperaturze ok. 0 widziałem Q7 co dymiła jak stary traktor więc przestałem się przejmować.

Awatar użytkownika
Sprinterpl

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:48
Imię: Tomek
Auto: ASTRA J SRI 2011
Silnik: 1.7 cdti 125
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#1860

Nieprzeczytany post autor: Sprinterpl »

Ej jakbym mi wypalała aśka DPF co 140km to bym ją chyba sam spalił i wzioł ubezpiecznie, Ja mam 1.7 dtr 165k km przebiegu kupiłem ją z DPFem zasyfionym że aż mi się kontrolka zaświeciła pierwszego dnia.Pojechałem do mojego mechaniora próbował wypalić przez komputer ale na 2 próby dwa razy był fail jednak coś się trochę przetkało. Potem dzieki apce OPL DPF monitoruje co i jak, planowałem nawet wypalanie żeby trafiało się na autostradzie itp.
Powoli udało mi się odblokować/wypalić DPFa trwało to kilkanaście cykli i teraz mam regeneracje średnio co 350-400km a rekord do tej pory 670km ale to była 100% trasa. Na codzień jeżdzę tak 55% miasto 45% trasa . Ostatnio polecono mi jakiś specyfik był w litrowej butelce gość polecił olać instrukcje(która zalecała 1/4 butelki na bak paliwa) wyjeździć paliwo do rezerwy, wlać cały litr i zalać 15-20 litrów paliwa, tak zrobiłem i po wypaleniu tego paliwa ze specyfikiem, DPF wypalił mi się do 24% i jeżdzę już tydzień i wygląda że bedę miał znacznie powyżej średniego przebiegu miedzy regeneracją.Co więcej auto zaczeło mi jeżdzić znacznie płynniej, Myślę że regeneracja co140 km to jest zdecydowanie za często i filtr jest przytkany, warto się zainteresować bo zniszczysz silnik mieszając ciągle diesla z olejem co 140km + pewnie częste przerwane regeneracje itp.
Pozdro i życze powodzenia w walce z tym ustrojstwem.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2018, 2:36 przez Sprinterpl, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ