wypalanie DPF w AJ

PawelPL

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:35
Imię: Paweł
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

wypalanie DPF w AJ

#1831

Nieprzeczytany post autor: PawelPL »

Nie mam pojęcia nawet :D , a w którym miejscu sie on znajduje , jak wygląda?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5375
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#1832

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

na przedniej szybie za lusterkiem wstecznym, nie widać go, trzeba by sprawdzić po VIN

marianxx

Astro-maniak
Posty: 242
Rejestracja: 02 cze 2011, 15:29
Imię: Mariusz
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 110KM
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Marki

#1833

Nieprzeczytany post autor: marianxx »

marianxx pisze:QR_BBPOST może ktoś się spotkał z taką sytuacją.

od jakiegoś czasu mam wypalanie przy ~90% a kolejne przy ~66%.
i tak w kółko.. 91..66..91..67 itd...

ktoś może miał taką sytuację? albo wie, gdzie może tkwić błąd?

Hmmm.. dużo postów pod tym, ale zupełnie bez odpowiedzi i nie na temat.
dodam tylko, że od kupna, czyli 2010 wypalanie miałem co 180km - 91% (w mieście). A tu nagle (jakieś 3-4 miesiące temu) zaczęło się wypalać w cyklu 91..66..90..66 itd..
czyżby powoli dpf się kończył?
Astra IV Sport, 1.7 110KM

[External Link Removed for Guests]

PawelPL

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:35
Imię: Paweł
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#1834

Nieprzeczytany post autor: PawelPL »

marianxx pisze:QR_BBPOST Hmmm.. dużo postów pod tym, ale zupełnie bez odpowiedzi i nie na temat.
dodam tylko, że od kupna, czyli 2010 wypalanie miałem co 180km - 91% (w mieście). A tu nagle (jakieś 3-4 miesiące temu) zaczęło się wypalać w cyklu 91..66..90..66 itd..
czyżby powoli dpf się kończył?
Wiem że często w 1.7 zatykała się sadzą rurka idąca do czujnika ciśnienia DPF , wejdź pod samochód i odkręć rurkę od wydechu kluczem płaskim 15 i sprawdź czy nie jest zatkana

Awatar użytkownika
Sprinterpl

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:48
Imię: Tomek
Auto: ASTRA J SRI 2011
Silnik: 1.7 cdti 125
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#1835

Nieprzeczytany post autor: Sprinterpl »

marianxx pisze:QR_BBPOST
marianxx pisze:QR_BBPOST może ktoś się spotkał z taką sytuacją.

od jakiegoś czasu mam wypalanie przy ~90% a kolejne przy ~66%.
i tak w kółko.. 91..66..91..67 itd...

ktoś może miał taką sytuację? albo wie, gdzie może tkwić błąd?

Hmmm.. dużo postów pod tym, ale zupełnie bez odpowiedzi i nie na temat.
dodam tylko, że od kupna, czyli 2010 wypalanie miałem co 180km - 91% (w mieście). A tu nagle (jakieś 3-4 miesiące temu) zaczęło się wypalać w cyklu 91..66..90..66 itd..
czyżby powoli dpf się kończył?
W mojej Aśce a stareńka już jest z 2011 i 160k km przebiegu dpf zazwyczaj zaczyna się wypalać przy 90% i w zależności od tego jak przebiegała regeneracja spada na 24 do 30% średnio wypala mi co 400km w cyklu mieszanym a rekord narazie miałem 660km ale sama trasa. Czy przy takich przebiegach między wypalaniem powinienem pomyśleć o jakimś czyszczeniu?

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#1836

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Jak jest dobrze to nie ruszaj bo nie poprawisz. Ja mam 218tys i też 2011r nic nie było dotykane w dpf.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2018, 11:14 przez soszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4900
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#1837

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

nic sie nie czysci to nie gacie ze wypierzesz i jest czyste. Nie ma opcji czyszczenia dpfów i to co pokazuja na necie to oszustwo ludzi. Pomoze na chwile tylko. DPF spokojnie potrafi wytrzymac ponad pol miliona km. Warunek taki tylko zeby wtryski nie lały a turbo nie puszczalo oleju. Problem bedzie jak bedzie wypalanie co 100 km a nie co 400 km. Mi w vagu wypala sie co 300-330 km bo tyle moze byc na maxa wg softu w tym sterowniku. Auto ma prebieg prawie 290 tys km. 1.9 tdi.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
Lisjon

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 08 paź 2018, 21:06
Auto: Astra J GTC
Silnik: 2.0CDTI
Województwo: wielkopolskie

#1838

Nieprzeczytany post autor: Lisjon »

Witam
Jestem tutaj od chwili i od miesiaca posiadam astre gtc 2.0 cdti
Mam do was kilka pytan
Jak w AJ rozpoznac ze DPF sie wypala??Wczoraj pierwszy raz sprawdzilem stan oleju i bardzo sie wsytraszylem bo jest z 1cm ponad max.znajomy cos mowil ze tak sie dzieje jak sie wypala DPF
To jest pierwszy moj klepak od dawna.

szwalba

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 01 lis 2017, 20:52
Imię: Michal
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 cdti
Województwo: lubuskie

#1839

Nieprzeczytany post autor: szwalba »

Przede wszystkim chwilowe zużycia paliwa na komputerze wzrasta z 0.5 do 2.5l/h na postoju. Podczas jazdy gdy zdejmiesz nogę z gazu, a auto toczy się na biegu to normalnie masz 0 (zerowe) chwilowe zużycie, a jak wypala to też w granicach 2.5l. Silnik inaczej chodzi (troszkę głośniej) ma podwyższone lekko wolne obroty i może kopcić.

Awatar użytkownika
Sprinterpl

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:48
Imię: Tomek
Auto: ASTRA J SRI 2011
Silnik: 1.7 cdti 125
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#1840

Nieprzeczytany post autor: Sprinterpl »

Lisjon jeśli chcesz żyć w zgodzie z DPFem polecam zakup adaptera OBD2 na BT i pobranie aplikacji na telefon, bedziesz wiedział co się dzieje, jakie przebiegi masz między regeneracjami itp. Również podczas samej regeneracji a chwilę to trwa jednak wiedząc co się dzieje jesteś w stanie(oczywiście w miarę warunków na drodze) trzymać temperaturę spalin na maksymalnym poziomie co skutkuje lepszym wypaleniem sadzy. Również wiedząc że zbliża się regeneracja możesz unikać jej przerywania a to w prosty sposób wpłynie pozytywnie na jakość oleju.
Poszukaj sobie wątku o apce i kup polecane tam adaptery bo nie wszystkie obsługują całą palete protokołów aha i sprawdz sobie również czy twój silnik jest wspierany przez apkę.
Powodzenia z klepakiem dziś diesel jeśli się nie robi długich tras to jest utrapienie coś jak hobby sam kupiłem diesla nie wiem po co, oszczędności na paliwie niewielkie a serwis .....
Ostatnio zmieniony 09 paź 2018, 2:09 przez Sprinterpl, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ