wypalanie DPF w AJ

Awatar użytkownika
laguna27

Astro-maniak
Posty: 255
Rejestracja: 12 lip 2015, 22:15
Auto: Astra J
Silnik: 1.7CDTI
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 1 raz

wypalanie DPF w AJ

#1201

Nieprzeczytany post autor: laguna27 »

ale to już było z chipowaniem, a dowiem się co wstawił, ale z tego co pamiętam to usuwał - to robił jeszcze mój brat - teraz mi przypadło być właścicielem tego autka.
W sumie sporo czasu nic nie wywalało, nie pamiętam - to było robione ok pół roku temu chyba.

EDIT:
dzwoniłem do mechanika, twierdzi, że został usunięty z systemu, podjadę do niego - niech to posprawdza. Faktycznie przez kilka miesięcy był spokój, więc ciekaw jestem dlaczego teraz dopiero wywaliło ten błąd :(
Pozdrawiam wszystkich ;)

Bober023

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:41
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: mazowieckie

#1202

Nieprzeczytany post autor: Bober023 »

Taka ciekawostka.

Wczoraj dziewczyna wzięła Astrę i z psem śmignęła do weterynarza. Wracając zadzwoniła, że świeci się ikonka DPF (wtedy powiedziałą, że już od wyjazdu z domu, czyli u weta auto zostało zgaszone przy włypalaniu). Szybka decyzja - zagadałem, żeby podjechała pod dom i polecimy na wycieczkę. Autostradka, wypalanie się skończyło. Dzisiaj zerkam na % zużycia oleju i co? 50 proc. Wymieniony 150 km temu. Pomysły? ;) Zresetuję i wywale się na to, bo jednak to jakaś kpina.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4838
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#1203

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Jesli te 150km od wymiany jezdzil ciagle na wypalaniu to jest to realne. A skasowali przy wymianie ?

Bober023

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:41
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: mazowieckie

#1204

Nieprzeczytany post autor: Bober023 »

Skasowali. Nie zauważyłem innej pracy silnika, żadnych zapachów. Auto było w ASO na przeglądzie, rozrządzie, tarczach i właśnie oleju dosłownie kilka dni temu. Nie polspaliby się? Nie mam średniego spalania, więc tego nie sprawdzam.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4838
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#1205

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

W jakim sensie sie nie popisali ? Chyba ze przy wymianie oleju zapchali Ci DPF bo innej opcji nie widze. :)

Bober023

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:41
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: mazowieckie

#1206

Nieprzeczytany post autor: Bober023 »

Nie połapali się - słownik i te jego propozycje. A chociażby w ten sposób, że jeździli autem z wypalającym się filtrem? Oglądali silnik, mieli mi skontrolować czy nie ma wycieków i innych historii. Więc... chyba jednak by widzieli, że filtr się wypala. 150km ma olej, 100 zrobiłem jak już widziałem, że wypalić trzeba. Nadal nie widzę sposobu, by wskaźnik zbił 50 proc. Po resecie i wypaleniu nie drgnął.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2017, 18:45 przez Bober023, łącznie zmieniany 1 raz.

tomo30

Astro-maniak
Posty: 145
Rejestracja: 20 maja 2015, 12:44
Imię: Tomasz
Auto: astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#1207

Nieprzeczytany post autor: tomo30 »

Bober takie cÓda w astrze to nic nowego. Wskaźnik stanu oleju prawdopodobnie poprawnie sygnalizuje stan oleju. Jeżeli nastąpiło kilka nieudanych prób wypalenia dpf to do oleju dostało się sporo paliwa i taki efekt. Zresetujesz i będziesz jeździł przez powiedzmy 15k to ryzykujesz że motorek nie będzie dobrze smarowany tym rozrzedzonym olejem. Moim zdaniem na oleju nie warto oszczędzać. Choć znam przypadek w kraku, servisu specjalizującego się w oplu gdzie asterix żony właściciela nagminnie takie numery wycina i brak im już pomysłu jak to rozwiązać.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4838
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#1208

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

A to jazda z wypalajacym fitrem jest zakazana w ASO czy jak?. Jezdziles 100km na wypalaniu to Ci spadlo i tyle. A co ASO mialo zrobic nawet jak zaczal im wypalac?

A co jesli zaczal wypalac 1km po wyjezdzie z ASO ?

Ja winy ASO nie widze, takze zadam pytanie : w czym zawinilo ASO Twoim zdaniem ?
Ostatnio zmieniony 14 maja 2017, 18:10 przez czarnypiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.

Bober023

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:41
Imię: Mateusz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: mazowieckie

#1209

Nieprzeczytany post autor: Bober023 »

A czy ja widzę winę ASO? ;) Zapytałem gawiedź, czy ASO nie połapałoby się, że trwa wypalanie DPF? Raczej wątpię by zrobili tak - nalewamy nowy olej, pojeździmy, wyłączymy wypalanie i będzie miał z marszu szybszą wymianę.

Jakby faktycznie wypalanie filtra włączyło się 1km po wyjeździe z warsztatu, to ile nieudanych wypalań zrobiłbym na odcinku 50km? 1? 2? Chyba nie tyle, by jakość oleju spadła o 50 proc. I nie jeździłem 100km na wypalaniu, tylko strzeliłem taka wycieczkę by mieć z głowy. Pewnie 30km za Warszawa miałem już zgaszona kontrolkę, połowa z tego w korku.

Poza tym - raczej zmierzam do pytań na jakiej podstawie auto ocenia jakość oleju? I z tego rodzi się kolejne - czy warto na to w ogóle patrzeć? Czujników przecież tam nie ma żadnych. A poziom oleju jest normalny - nie ma tam dodatkowego litra paliwa, ani dwóch. Będę kontrolował jak teraz % lecą, na pewno trafią się kolejne wypalania filtra.

Pewnie, że nie warto oszczędzać na oleju, ale wymiana co kilka tys. km to byłaby raczej kpina ;)
Ostatnio zmieniony 14 maja 2017, 19:02 przez Bober023, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#1210

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Bober023 pisze:QR_BBPOST raczej zmierzam do pytań
takich pytań, jak i odpowiedzi na nie na tym forum jest wiele. Było o tym pisane nie raz, nie dwa.
wystarczy przeczytać ten temat, średnio co kilka miesięcy pojawia się ktoś nowy i zadaje te same pytania.
Oczywiście, że zużycie oleju jest wyliczane, a nie mierzone. Algorytm wyliczania jest znany tylko inżynierom Opla, na pewno jest brany pod uwagę czas, przebieg, ilość odpaleń, ilość km przed osiągnięciem temp. pracy silnika, ilość przerwanych wypaleń, ilość dokończonych wypaleń i pewnie jeszcze wiele innych czynników, ale na 100% to nikt Ci nie napisze jakich.
Bober023 pisze:QR_BBPOST zy warto na to w ogóle patrzeć?
a to już jest indywidualna ocena każdego użytkownika, ktoś Ci poradzi "nie zwracaj uwagi" a za tydzień Ci się silnik zatrze z zupełnie innej przyczyny, a Ty będziesz miał pretensje do forum. Masz swój rozum, to wykombinuj, czy to wskazanie jest warte uwagi, czy można je olać. 100% odpowiedzi także nikt Ci nie udzieli, kto choć trochę myśli.

ODPOWIEDZ