wypalanie DPF w AJ
- Robvank
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 gru 2023, 20:47
- Auto: Astra K
- Rocznik: 2017
- Województwo: małopolskie
Re: wypalanie DPF w AJ
No niestety interwały w ostatnich dniach już są na poziomie 70-80 km więc....bardzo słabo.
Jutro samochód jedzie do kolegi mechanika i ma On z zaprzyjaźnionym specem od DPF sprawdzić wszystkie parametry, by wykluczyć wadliwe działanie czujników, głównie różnicy ciśnień.
Gdyby interwały były na poziomie 400-500 km (tak jak ma mój kolega w Insigni od 6 lat gdy ją posiada) to byłbym zadowolony a tak...
Jutro samochód jedzie do kolegi mechanika i ma On z zaprzyjaźnionym specem od DPF sprawdzić wszystkie parametry, by wykluczyć wadliwe działanie czujników, głównie różnicy ciśnień.
Gdyby interwały były na poziomie 400-500 km (tak jak ma mój kolega w Insigni od 6 lat gdy ją posiada) to byłbym zadowolony a tak...
- KonstantinPol
- Posty: 471
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
Wypalanie dziś zamiast do 33-34% to zatrzymało się na 65%.
Rośnie o 1% na każde 5 km.
Chyba czas oddać wtryski do sprawdzenia, a DPF do "prania", że o turbo nie wspomnę.
Nalot 205 kkm.
Rośnie o 1% na każde 5 km.
Chyba czas oddać wtryski do sprawdzenia, a DPF do "prania", że o turbo nie wspomnę.
Nalot 205 kkm.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- KonstantinPol
- Posty: 471
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
Ciekaw jestem jaki wpływ na DPF ma przelanie oleju... Przy wymianie wlałem niechcący trochę ponad maks. Teraz po kilku miesiącach i kilkunastu wypaleniach ściągnąłem 0,8 litra i dopiero jest poziom tuż pod maksem. Jutro jeszcze rozgrzeję auto i ściągnę trochę bo teraz na ledwo rozgrzanum oleju ciężko to idzie.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- KonstantinPol
- Posty: 471
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
Nudzę...
Kolejne wypalanie (celowo wybrałem się na godzinną przejażdżkę choć warunki niesprzyjające ze względu na opad śniegu). Wypalił się tym razem "do końca" tzn. zatrzymało się wypalanie na 35% (widać tendencję wzrostową zatem - "wiec, że coś się dzieje"). Po wypalaniu pojechałem zalać świeżego paliwa do pełna (ponad 20 litrów), bo w baku mieszanka z depresatora, środka ułatwiającego wypalanie etc.
Trwałość wg. kompa spadła o kolejne 5%.
Po rozgrzaniu auta i odstaniu "ponad 5 minut" okazało się, że trzeba jeszcze ściągnąć ~0,4 litra oleju (czyli w sumie aż 1,2l zeszło, z czego ~0,5l przelałem przy wymianie bo wlałem 5,67 l (galon i 2/4) zamiast 5-5,2l).
Teraz na bagnecie jest tak z 85% stanu max.
Na wiosnę już na bank się tym zajmę... może nawet wypadnie przed kolejną wymianą oleju.
Kolejne wypalanie (celowo wybrałem się na godzinną przejażdżkę choć warunki niesprzyjające ze względu na opad śniegu). Wypalił się tym razem "do końca" tzn. zatrzymało się wypalanie na 35% (widać tendencję wzrostową zatem - "wiec, że coś się dzieje"). Po wypalaniu pojechałem zalać świeżego paliwa do pełna (ponad 20 litrów), bo w baku mieszanka z depresatora, środka ułatwiającego wypalanie etc.
Trwałość wg. kompa spadła o kolejne 5%.
Po rozgrzaniu auta i odstaniu "ponad 5 minut" okazało się, że trzeba jeszcze ściągnąć ~0,4 litra oleju (czyli w sumie aż 1,2l zeszło, z czego ~0,5l przelałem przy wymianie bo wlałem 5,67 l (galon i 2/4) zamiast 5-5,2l).
Teraz na bagnecie jest tak z 85% stanu max.
Na wiosnę już na bank się tym zajmę... może nawet wypadnie przed kolejną wymianą oleju.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
- herman1525
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 lut 2024, 10:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra j
- Silnik: 17dte
- Rocznik: 2012
- Województwo: dolnośląskie
-
- Posty: 525
- Rejestracja: 06 cze 2012, 18:07
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J ST COSMO
- Silnik: B16DTL
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 13 razy
- Kontakt:
Nie wiem jak wy jezdzicie tymi samochodami ale ja niepamiętam kiedy pojawiła mi się kontrolka wypalania DPF z informacją o kontynuowaniu jazdy. Obstawiam że było to w okolicach wakacji. Jeżdzę po mieście, dziennie 50km, czasem na działke (40km po a4). Dopalanie dpf włącza mi się co jakiś czas i trwa to moze z 5min w czasie jazdy (podniesione spalanie, ogrzewanie tylnej szyby, wylączone S&S). Nastukane mam juz 278tys km i od 100tys od kiedy mam Astre nigdy nie miałem problemów o których piszecie. Jedyny problem miałem ostatnio z czujnikiem spalin (osobny wątek) ale i po jego wymianie, po 10km włączyło się dopalanie i dalej wszystko jak wyżej.
[External Link Removed for Guests]
- KonstantinPol
- Posty: 471
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
Jakie paliwko lejesz? B0 czy B7 -tzw. "gnojówkę"?
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- designer
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 mar 2024, 22:33
- Imię: Damian
- Auto: Astra J
- Silnik: Z17DTR
- Rocznik: 2011
- Województwo: lubuskie
Cześć panowie, nabyłem astrę J 2011, 1.7 Z17DTR, pierwszy diesel z dpf i wypalania mam teraz średnio co 100-150km, ostatnie 1000km zrobiłem głównie miasto, gdy jeździłem w cyklu mieszanym wypalania były co okolo 200km, i tutaj rodzi się pytanie czy te 100km po mieście to zły wynik? (Małe miasto 10k mieszkańcow, raczej mniejsze korki w godzinach szczytu, rozpędzić się można tylko na obwodnicy która ma z 3km długości) Druga sprawa, nieważne jakbym próbował, czy to stała prędkość na tempomacie, czy prędkości powyżej 140 i tak wypala mi się zawsze do 33%, nigdy poniżej. Czy to normalne czy trzeba będzie prać? Dodam tylko, że nigdy nie dopuściłem do komunikatu o pełnym dpfie, zawsze śledzę interwały w aplikacji i wybieram się na wypalanie przy około 90% zapełnienia.
Dzięki wielkie za odpowiedzi!
Dzięki wielkie za odpowiedzi!
- Adrian4luton
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 lis 2023, 13:31
- Imię: Adrian
- Auto: Astra J 1.6 cdti
- Silnik: B16dt
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam wszystkich.
Ogólnie cały wątek odnośnie częstego wypalania dpf przeczytany a pomimo tego nie mogę jakoś znaleźć przyczyny częstego wypalania u mnie w Astrze J 1.6cdti 110km 2015r.
W ostatnim czasie zrobione mnóstwo rzeczy począwszy od rozrządu, czyszczenia ukladu dolotowego , czyszczenia chlodnicy egr a później wymiany na nową, czyszczenie dpf i katalizatora w firmie zajmującej się tym , świece filtry podkładki itp oczywiście również. Dodatkowo wymienione kompletne sprzęgło i dwumas, czujnik różnicy ciśnienia oryginalny, map sensor , przepływomierz . Powodem wymian i czyszczenia dpf było jego częste wypalanie. Wcześniej co 35-40 km. Po czyszczeniu egr , dolotu i dpf wypalanie co około 80 maks 100 km. Fakt jest taki że nie robię jakiś długich tras(do pracy około 12 km gdzie można spokojnie jechać 120 km/h). Czyli stosunek km(w tyg ok 300km) 30% trasa, 70% miasto. Pytanie do was jest następujące czy to jest maks jeśli chodzi o wypalanie? Po wypalaniu na aplikacji poziom zapełnienia pokazuje 0 % a po chwili idzie w górę i po kilku kilometrach znów jest 60 % zapełnienia. Wiem ,że mam jeszcze dwie rzeczy do sprawdzenia turbo( było sprawdzane przez mechanika od strony zimnej jest niewielka ilość oleju ale to bardzo niewiele. Auto czuć że ciągnie od wyższych obrotów tak koło 1700 obr poniżej jest trochę zamulone) wtryski po sprawdzeniu testerem diagnostycznym nie wykazują problemów korekty według mechanika w normie plus przeprowadzona próba przelewowa i wszystkie leją równo. Macie jakieś pomysły? Mam jeszcze pomysł na zaślepienie egr i wymianę membrany odmy....a i niestety byłem na tej nieszczęsnej akcji serwisowej w oplu. Z góry dziękuję za pomoc.
Ogólnie cały wątek odnośnie częstego wypalania dpf przeczytany a pomimo tego nie mogę jakoś znaleźć przyczyny częstego wypalania u mnie w Astrze J 1.6cdti 110km 2015r.
W ostatnim czasie zrobione mnóstwo rzeczy począwszy od rozrządu, czyszczenia ukladu dolotowego , czyszczenia chlodnicy egr a później wymiany na nową, czyszczenie dpf i katalizatora w firmie zajmującej się tym , świece filtry podkładki itp oczywiście również. Dodatkowo wymienione kompletne sprzęgło i dwumas, czujnik różnicy ciśnienia oryginalny, map sensor , przepływomierz . Powodem wymian i czyszczenia dpf było jego częste wypalanie. Wcześniej co 35-40 km. Po czyszczeniu egr , dolotu i dpf wypalanie co około 80 maks 100 km. Fakt jest taki że nie robię jakiś długich tras(do pracy około 12 km gdzie można spokojnie jechać 120 km/h). Czyli stosunek km(w tyg ok 300km) 30% trasa, 70% miasto. Pytanie do was jest następujące czy to jest maks jeśli chodzi o wypalanie? Po wypalaniu na aplikacji poziom zapełnienia pokazuje 0 % a po chwili idzie w górę i po kilku kilometrach znów jest 60 % zapełnienia. Wiem ,że mam jeszcze dwie rzeczy do sprawdzenia turbo( było sprawdzane przez mechanika od strony zimnej jest niewielka ilość oleju ale to bardzo niewiele. Auto czuć że ciągnie od wyższych obrotów tak koło 1700 obr poniżej jest trochę zamulone) wtryski po sprawdzeniu testerem diagnostycznym nie wykazują problemów korekty według mechanika w normie plus przeprowadzona próba przelewowa i wszystkie leją równo. Macie jakieś pomysły? Mam jeszcze pomysł na zaślepienie egr i wymianę membrany odmy....a i niestety byłem na tej nieszczęsnej akcji serwisowej w oplu. Z góry dziękuję za pomoc.