wypalanie DPF w AJ

hernanc

Astro-maniak
Posty: 122
Rejestracja: 30 sie 2014, 23:57
Imię: Daniel
Auto: Opel Astra H 1.7 125KM
Silnik: Z17DTR
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Stalowa Wola

wypalanie DPF w AJ

#1061

Nieprzeczytany post autor: hernanc »

ale to akurat jest jasne, że takie są praktyki i chodzi tylko i wyłącznie o pieniadze i spelnianie durnowatych norm. Mi chodziło tylko o to, że to jest chore....
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 12:24 przez hernanc, łącznie zmieniany 1 raz.

zibimysz

Astro-maniak
Posty: 362
Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
Imię: zbyszek
Auto: ASTRA J
Silnik: B14NEL
Rocznik: 2015
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Augustów
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#1062

Nieprzeczytany post autor: zibimysz »

Z ostatniej chwili udalo mi się osiągnąć egt 450 na chwile oczywiscie jak przypuszczalem zaczela sie regeneracja, nastepnie musialem zwolnić i regeneracja sie zatrzymala na 27% jade dalej w duchu mysle ze kilka oczek spadnie z 92% mija czas 20 minut i okazuje się ze mam 89% i od razu komunikat o dpf i kontrolka. Dojechalem do lepszej drogi wiec 140 i lepiej, wypalila mi sie bestia do 28%. :lol:

Ps. Mimo to nadal szukam nowego autka z dpf.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 13:07 przez zibimysz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#1063

Nieprzeczytany post autor: kecram »

Staraj się trzymać go na wyższych obrotach tzn. ma niższym biegu.
Dobrze pomaga hamowanie silnikiem. Szybciej regeneruje.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 13:09 przez kecram, łącznie zmieniany 1 raz.

Largo777

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2016, 18:04
Auto: Astra IV Sports Tourer 1.7
Silnik: A17DTR
Województwo: łódzkie

#1064

Nieprzeczytany post autor: Largo777 »

Zauważyłem, że wypalajac dpf jednak lepiej jest zmieniać biegi na wyższe ale tak, żeby obroty pozostały na więcej niż 2000 obr. Nie warto jest żylowac silnik do 3-4 tys. I niskim biegu bo egt nie rośnie a wręcz spada. Im większy bieg na odpowiedniej prędkości tym egt rośnie przez większe obciążenie samochodu. Ale pamietajmy, żeby obroty np na 5 lub 6 biegu były pow. 2000.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#1065

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

W automacie nie zauważyłem by podczas wypalania redukował lub jakkolwiek inaczej reagował biegami.
Skoro na zimnym silniku kręci do wyższych obrotów to i podczas wypalania skrzynia powinna dostawać polecenia dostosowania się. Skoro tak się nie dzieje to tak jak pisze Largo777, nie ma sensu trzymać wysokich obrotów.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
mirpo

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 04 sty 2016, 21:06
Imię: Mirek
Auto: Astra J ST OPC line
Silnik: A20DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#1066

Nieprzeczytany post autor: mirpo »

No ja teraz trzasnąłem rekord... 1800 km między wypalaniami :) poprzednie miałem na trasie i ładnie wypaliło do 9%. I tak jeździłem aż zapelnilo filtr do 89%. I wczoraj właśnie było wypalanie na trasie: 110 km/h i 2200 rpm i zbiło dpf do 16%.

Obrazek

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#1067

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

wczoraj jadąc przez miasto włączyło mi się wypalanie filtra. Staję na światłach a jakiś koleś obok w aucie macha mi abym opuścił szybę. Jak to zrobiłem to gostek krzyczy: chyba Panu uszczelka pod głowicą poszła bo strasznie dymi i śmierdzi... Na co ja odpowiadam, że to nie uszczelka tylko nasza kochana ekologia w postaci wypalania filtra cząstek stałych a on na to, że chyba nie bo zbyt wolno jechałem :) Nie dziwię się, że niektórzy (podkreślam niektórzy) mają spore problemy z eksploatacją dpf`a skoro jest tak niska świadomość tego "gadżetu" :)

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#1068

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Niska świadomość bo wg producentów jest to bezobslugowe. I nie ma żadnych instrukcji co do eksploatacji.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 469
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#1069

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

Mi się w ostatni weekend włączyło wypalanie na totalnie zimnym silniku (po nocy) - jeszcze bramy nie zdążyłem otworzyć... Oczywiście 15km na 3 i 4 biegu 2,0 - 2,5kRPM i się wypalił. Do ilu nie wiem bo niestety nie dostałem apki :(
Żywotność oleju spadła z 15 do 6%.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 11:35 przez KonstantinPol, łącznie zmieniany 1 raz.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

TediPower

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 02 lis 2016, 13:24
Auto: Astra J
Województwo: Zagranica - UE

#1070

Nieprzeczytany post autor: TediPower »

Ja wiem jedno kolejne auto jakie kupię to już nie diesel, pewnie w tamtym będzie coś innego upierdliwego. Ostatnie moje wypalania to przyjazd do domu z drogi około 200km i odczekiwanie z jednej minuty na do chłodzenie turbiny i chyba za długo auto stało bez ruchu bo wypalanie się zaczęło i zamiast iść do domu na obiad musiałem kwitnąć w aucie kolejnych parę minut. Jak u poprzednika nie wiem ile się wypaliło bo mój silnik nie jest wspierany jeszcze przez program. Mam nadzieję że się doczekam że będę mógł kontrolować dpf na tel.

ODPOWIEDZ