wypalanie DPF w AJ
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 30 sie 2014, 23:57
- Imię: Daniel
- Auto: Opel Astra H 1.7 125KM
- Silnik: Z17DTR
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Stalowa Wola
wypalanie DPF w AJ
ale to akurat jest jasne, że takie są praktyki i chodzi tylko i wyłącznie o pieniadze i spelnianie durnowatych norm. Mi chodziło tylko o to, że to jest chore....
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 12:24 przez hernanc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Z ostatniej chwili udalo mi się osiągnąć egt 450 na chwile oczywiscie jak przypuszczalem zaczela sie regeneracja, nastepnie musialem zwolnić i regeneracja sie zatrzymala na 27% jade dalej w duchu mysle ze kilka oczek spadnie z 92% mija czas 20 minut i okazuje się ze mam 89% i od razu komunikat o dpf i kontrolka. Dojechalem do lepszej drogi wiec 140 i lepiej, wypalila mi sie bestia do 28%.
Ps. Mimo to nadal szukam nowego autka z dpf.
Ps. Mimo to nadal szukam nowego autka z dpf.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 13:07 przez zibimysz, łącznie zmieniany 1 raz.
- kecram
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
- Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie
- Pomocny: 6 razy
Staraj się trzymać go na wyższych obrotach tzn. ma niższym biegu.
Dobrze pomaga hamowanie silnikiem. Szybciej regeneruje.
Dobrze pomaga hamowanie silnikiem. Szybciej regeneruje.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 13:09 przez kecram, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2016, 18:04
- Auto: Astra IV Sports Tourer 1.7
- Silnik: A17DTR
- Województwo: łódzkie
Zauważyłem, że wypalajac dpf jednak lepiej jest zmieniać biegi na wyższe ale tak, żeby obroty pozostały na więcej niż 2000 obr. Nie warto jest żylowac silnik do 3-4 tys. I niskim biegu bo egt nie rośnie a wręcz spada. Im większy bieg na odpowiedniej prędkości tym egt rośnie przez większe obciążenie samochodu. Ale pamietajmy, żeby obroty np na 5 lub 6 biegu były pow. 2000.
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
W automacie nie zauważyłem by podczas wypalania redukował lub jakkolwiek inaczej reagował biegami.
Skoro na zimnym silniku kręci do wyższych obrotów to i podczas wypalania skrzynia powinna dostawać polecenia dostosowania się. Skoro tak się nie dzieje to tak jak pisze Largo777, nie ma sensu trzymać wysokich obrotów.
Skoro na zimnym silniku kręci do wyższych obrotów to i podczas wypalania skrzynia powinna dostawać polecenia dostosowania się. Skoro tak się nie dzieje to tak jak pisze Largo777, nie ma sensu trzymać wysokich obrotów.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- mirpo
- Posty: 83
- Rejestracja: 04 sty 2016, 21:06
- Imię: Mirek
- Auto: Astra J ST OPC line
- Silnik: A20DTH
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
No ja teraz trzasnąłem rekord... 1800 km między wypalaniami poprzednie miałem na trasie i ładnie wypaliło do 9%. I tak jeździłem aż zapelnilo filtr do 89%. I wczoraj właśnie było wypalanie na trasie: 110 km/h i 2200 rpm i zbiło dpf do 16%.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
wczoraj jadąc przez miasto włączyło mi się wypalanie filtra. Staję na światłach a jakiś koleś obok w aucie macha mi abym opuścił szybę. Jak to zrobiłem to gostek krzyczy: chyba Panu uszczelka pod głowicą poszła bo strasznie dymi i śmierdzi... Na co ja odpowiadam, że to nie uszczelka tylko nasza kochana ekologia w postaci wypalania filtra cząstek stałych a on na to, że chyba nie bo zbyt wolno jechałem Nie dziwię się, że niektórzy (podkreślam niektórzy) mają spore problemy z eksploatacją dpf`a skoro jest tak niska świadomość tego "gadżetu"
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Niska świadomość bo wg producentów jest to bezobslugowe. I nie ma żadnych instrukcji co do eksploatacji.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- KonstantinPol
- Posty: 469
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
Mi się w ostatni weekend włączyło wypalanie na totalnie zimnym silniku (po nocy) - jeszcze bramy nie zdążyłem otworzyć... Oczywiście 15km na 3 i 4 biegu 2,0 - 2,5kRPM i się wypalił. Do ilu nie wiem bo niestety nie dostałem apki
Żywotność oleju spadła z 15 do 6%.
Żywotność oleju spadła z 15 do 6%.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 11:35 przez KonstantinPol, łącznie zmieniany 1 raz.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 02 lis 2016, 13:24
- Auto: Astra J
- Województwo: Zagranica - UE
Ja wiem jedno kolejne auto jakie kupię to już nie diesel, pewnie w tamtym będzie coś innego upierdliwego. Ostatnie moje wypalania to przyjazd do domu z drogi około 200km i odczekiwanie z jednej minuty na do chłodzenie turbiny i chyba za długo auto stało bez ruchu bo wypalanie się zaczęło i zamiast iść do domu na obiad musiałem kwitnąć w aucie kolejnych parę minut. Jak u poprzednika nie wiem ile się wypaliło bo mój silnik nie jest wspierany jeszcze przez program. Mam nadzieję że się doczekam że będę mógł kontrolować dpf na tel.