wypalanie DPF w AJ

Dż0ki

Astro-maniak
Posty: 127
Rejestracja: 03 kwie 2016, 22:47
Auto: Astra
Rocznik: 2013
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

wypalanie DPF w AJ

#1091

Nieprzeczytany post autor: Dż0ki »

ŁYSY86 pisze:QR_BBPOST Witam
Od dłuższego czasu mam podobny problem opel astra j 1.7 125km wyskakuje mi komunikat "filtr sadzy pełny kontynuuj każde bezwarunkowo" jazda na obwodnicę załatwia problem przy czym żywotność oleju potrafi spać nawet o 30 % auto chodzi bez zarzutu 3 dni i zaczyna się dlawic na luzie całe trzęsie i komunikat po tyg znów ten sam. Dodam ze filtr dpf był wycinamy i wypalany w piecu około pół roku temu . A olej muszę wymieniać co 1.5 miesiąca Miał ktoś może podobny problem ??
Jakbym czytał swoje posty :) Kolego mam ten sam silnik i DOKŁADNIE ten sam problem. Po przeszukaniu internetu widze jedynie dwa słuszne rozwiązania: wycinka lub wymiana na nowy. Przy czym warto też sprawdzić wtryski czy są w porządku, bo często są powodem nadmiernego zapychania dpf. Dlaczego nie regeneracja? Bo w wielu przypadkach się nie sprawdza czego jesteś najlepszym dowodem. Mnie przed wycinką powstrzymuje (jeszcze) tylko kwestia kontroli i kar, bo dziś ich nie ma, ale jutro mogą być. Temat ekologii przemilczę, szkoda czasu.

losiu20

Astro-maniak
Posty: 474
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTR
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#1092

Nieprzeczytany post autor: losiu20 »

kecram pisze:QR_BBPOST Ewentualnie czyszczenie chemiczne
a czasem chemiczne nie da tego samego efektu co wypalanie w piecu ?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#1093

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

jesli masz porblem z wypalaniem filtra dpf to nie jest porblemem sam filtr tylko co innego. w filtrze da sie wypalic sadze. i ona wypala sie do popiołu. Popiolu juz nie da sie wypalic do niczego innego. Zalego to w filtrze w coraz to wiekszej ilosci az w koncu jest zapelniony na tyle ze proces wypalania przebiega bardzo czesto. Przy sprawnym ukladzie i jezdzie choc 50% miasto 50% trasa to taki dpf potrafi spokojnie przekulac i 400 tys km bez robienia problemow.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 459
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#1094

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

Szczerze mówiąc jestem w lekkim szoku jak zobaczyłem jaka wiącha kabli idzie na tył auta, ale może jakoś wyłuskam brązowo-fioletowy i podepnę diodkę :).
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

Awatar użytkownika
Darian

V.I.P.
Posty: 3156
Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
Imię: Darek
Auto: Astra J ST OPC Line`11
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: GWE - Rumia
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

#1095

Nieprzeczytany post autor: Darian »

Ten kabel wyróżnia się w całej wiązce swoją grubością, więc nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem...
Moje autko => Szara Eminencja

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#1096

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Zgadza się, takich grubych przewodów jest tam może ze 4 jak pamiętam i tylko jeden fioletowo brązowy :)

adamkasia2

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 14 sty 2016, 17:28
Imię: Adam
Auto: Astra j
Silnik: A17DTR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Gostyń
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#1097

Nieprzeczytany post autor: adamkasia2 »

KonstantinPol jak masz może problem z diodą zainstaluj ją z tyłu, podłącz bezpośrednio pod ogrzewaną tylną szybę ja tak mam i nie było problemu z szukaniem kabli( może jurto wrzucę fotki)Jedynie musisz wiedzieć gdzie '+' gdzie '-'.A jeszcze lepiej zainstaluj małą żarówkę nie potrzebny żaden rezystor i nie musisz wiedzieć gdzie plus gdzie minus (syn ma w Insigni)

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 459
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#1098

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

Z elektryką nie mam problemów, ale nie chce mi się ciągnąć przewodu przez całe auto. Diodę w kolorze bursztynowym z 2k rezystorem i przewodem mam już przygotowaną. Dziś lub jutro montaż.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

dudu20

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie
Pomocny: 2 razy

#1099

Nieprzeczytany post autor: dudu20 »

Szybciej jest zamontować w lusterku diodę. Ja zamobtowalem tak u siebie. Wyjmujesz wkład lusterka, diodę z rezystorem wlutowujesz w kable od podgrzewania, diodę przyklejasz klejem na gorąco do obudowy lusterka w szczelinie między lusterkiem a obudową. I gotowe. Podgrzewanie lusterek załącza się razem z szybą tylną.

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#1100

Nieprzeczytany post autor: kecram »

#dudu20 w jaki sposób wyjales obudowę lusterka aby jej nie uszkodzić?
Domyślam się ze zdejmowales kratkę od głośnika?
Ostatnio zmieniony 24 lut 2017, 11:01 przez kecram, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ