wypalanie DPF w AJ
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Re: wypalanie DPF w AJ
Dlatego przychodzę z wielką prośba do was o orientacyjne informacje.
Bo boli mnie czytanie kiedy podaje jakieś sytuację co dzieją się w moim aucie a posiadam je 7 lat i wiem jak pracowało przed a jak pracuje teraz. Wydaje się mi że coś nie pasuje a ludzie pisze bo ja mam wypalanie co 100 km i jest ok lub że z rury leci czarny dym ale to normalne w tych typach..( oczywiście to nad wyrost jest napisane i nie mam pretensji do ludzi, bo każdy inaczej użytkuje swój pojazd oraz inaczej podchodzi do rzeczy materialnych)
Czyli te coraz częstsze wypalania świadczą że coś jest nie tak,
Dzwoniłem do firmy która czyści dpfy w sprawie co mi się dzieje i opisałem że mechanik nie addaptowal nic w moim aucie po założeniu czystego dpf i najprawdopodobniej również nie wyzerował w komputerze samochodu ilości procentowej popiołu i może to być tego efekt. Polecili mi wypalanie serwisowe i wszystkie pomiary wyzerować.
Proszę. Mi napisać kto ma pewne informacje jak powinien wypalać się prawidłowo dpf.
W cyklu mieszanym
W mieście
I na autostradach
Dziękuję
Dzis mam umówionego mechanika więc będę dla potomnych ta sytuację opisywał
Bo boli mnie czytanie kiedy podaje jakieś sytuację co dzieją się w moim aucie a posiadam je 7 lat i wiem jak pracowało przed a jak pracuje teraz. Wydaje się mi że coś nie pasuje a ludzie pisze bo ja mam wypalanie co 100 km i jest ok lub że z rury leci czarny dym ale to normalne w tych typach..( oczywiście to nad wyrost jest napisane i nie mam pretensji do ludzi, bo każdy inaczej użytkuje swój pojazd oraz inaczej podchodzi do rzeczy materialnych)
Czyli te coraz częstsze wypalania świadczą że coś jest nie tak,
Dzwoniłem do firmy która czyści dpfy w sprawie co mi się dzieje i opisałem że mechanik nie addaptowal nic w moim aucie po założeniu czystego dpf i najprawdopodobniej również nie wyzerował w komputerze samochodu ilości procentowej popiołu i może to być tego efekt. Polecili mi wypalanie serwisowe i wszystkie pomiary wyzerować.
Proszę. Mi napisać kto ma pewne informacje jak powinien wypalać się prawidłowo dpf.
W cyklu mieszanym
W mieście
I na autostradach
Dziękuję
Dzis mam umówionego mechanika więc będę dla potomnych ta sytuację opisywał
- szefol84
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 lis 2020, 16:04
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 11 razy
Kolego jak będziesz po wizycie i czyszczeniu daj znać.
Wypalanie dpfa zależy głównie od stylu jazdy, km przebytych, warunków atmosferycznych.
Jeżeli jeździsz eco czyli nie przekraczasz 2000 obrotów dpf szybciej się będzie zapełniał, dawanie na zimnym, warunki pogodowe mróz, wilgoć.
To wszystko w takim telegraficznym skrócie ma znaczenie i ciężko będzie Ci tu podać jakie wartości powinny być ok.
to tylko jedna strona do poczytania [External Link Removed for Guests].
Jeżeli jednak zauważyłeś zmianę w częstości wypalania dpfa to tylko znaczy że jesteś coraz bliżej jego porządnego serwisu lub wymiany.
Wypalanie dpfa zależy głównie od stylu jazdy, km przebytych, warunków atmosferycznych.
Jeżeli jeździsz eco czyli nie przekraczasz 2000 obrotów dpf szybciej się będzie zapełniał, dawanie na zimnym, warunki pogodowe mróz, wilgoć.
To wszystko w takim telegraficznym skrócie ma znaczenie i ciężko będzie Ci tu podać jakie wartości powinny być ok.
to tylko jedna strona do poczytania [External Link Removed for Guests].
Jeżeli jednak zauważyłeś zmianę w częstości wypalania dpfa to tylko znaczy że jesteś coraz bliżej jego porządnego serwisu lub wymiany.
Piszę to kolejny raz. Po czyszczeniu dpf czujnik różnicy ciśnień wymaga ADAPTACJI! Jeśli chodzi o interwały wypalan to u mnie w 1.6cdti 136km cykl miejski około 400km mieszany ponad 500.
PS. Jeśli ktoś nie czyścił jeszcze dpf w profesjonalnej firmie, polecam zapobiegawczo środek K2 dpf cleaner. Kosztuje grosze a naprawdę działa
PS. Jeśli ktoś nie czyścił jeszcze dpf w profesjonalnej firmie, polecam zapobiegawczo środek K2 dpf cleaner. Kosztuje grosze a naprawdę działa
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Witam dzisiaj nie zdarzyłem zajrzeć do mechanika ale na wstępie zaznaczę ze filtr dpf został wyczyszczony woda temperatura i znów woda pod ciśnieniem , również cały dolot został wyczyszczony tak jak chłodnica egr sam egr kolektor ssący, nowy kolektor wydechowy, przepustnica. Tylko błędem tutaj lub brakiem wiedzy mechanika było brak adaptacji czujnika a może nawet wyzerowania w komputerze samochodu procentowego zabrudzenia dpf i teraz czeka mnie próba na mówienia go do serwisowego wypalania dpf i wyzerowania wszystkiego
Zawsze możesz pojechać do innego mechanika. To tylko kwestia podłączenia interfejsu. Moim zdaniem obejdzie się bez wypalania serwisowego skoro był czyszczony. Na interfejsie który posiadam są funkcje resetowania filtra dpf oraz wyzerowania czujnika różnicy ciśnień i można to robić bez wypalania serwisowego.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
No tak ale tak jak mi się wydaje, jeśli bez wypalania serwisowego wyzeruje sie komputer bądź czujniki to będą liczy,cod zera mimo że filtr jest w jakimś stopniu zapełniony i wydaje mi się aby to miało ręce i nogi to najlepiej wypalanie serwisowe lub odrazu po wypalanie samoczynnym reset zrobić i wtedy będę czuł się że jest to dobrze wykonane
Napewno nic nie będzie liczone od zera. Czujnik różnicy ciśnień wyzerujesz ale zaraz po odpaleniu auta pokaże Ci po prostu aktualny przepływ. Po zresetowaniu dpf akumulacja sadzy będzie gdzieś w granicy 15-20% ale napewno nie 0. Dam sobie rękę uciąć, że właśnie tak będzie. Swoją drogą wypalanie serwisowe niesie za sobą pewne ryzyko, jest o tym napisane dosyć sporo. Krótko mówiąc, oczywiście to Twój samochód i Twoje decyzje więc zrobisz jak będziesz chciał albo tak jak doradzi mechanik. Ja tylko przedstawiam swoje doświadczenia bo jeśli można komuś pomoc to zawsze bardzo chętnie. Więc co złego to nie ja . Daj znać jak to się potoczyło
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Czyli wyzerowane czujnika różnicy ciśnień co daje skoro i tak pokaże aktualny przepływ, czy to znaczy że przed resetowaniem podaje błędne dane?
Sam dpf czyli trzeba wyzerować ilość sadzy w filtrze mam rozumieć
Wypalanie serwisowe jest to coś innego jak wymuszenie poprostu wypalania przez wciśnięcie guziczki w interfejsu i cała procedura wygląda tak jakby to same auto zapoczątkowało?
Sam dpf czyli trzeba wyzerować ilość sadzy w filtrze mam rozumieć
Wypalanie serwisowe jest to coś innego jak wymuszenie poprostu wypalania przez wciśnięcie guziczki w interfejsu i cała procedura wygląda tak jakby to same auto zapoczątkowało?
1. Czujnik różnicy ciśnien widzi dane sprzed czyszczenia filtra dpf.
2. Tak ilość sadzy w filtrze ponieważ komputer również będzie widział nasycenie filtra sprzed czyszczenia i będzie dawał nieodpowiednie dawki paliwa
3. Wypalanie serwisowe odbywa się na postoju a nie w trasie, więc wyobraź sobie co dzieje się na postoju przy tak wysokich temperaturach.
Poczytaj instrukcje producenta, który mówi, że przy wypalaniu serwisowym zaleca się otwarcie klapy bagażnika i drzwi jeśli dobrze pamiętam, że względu na wysokie temperatury podczas wypalania. Można się domyślić jaki cudowny zapach będziesz miał we wnętrzu auta po takim wypalaniu
2. Tak ilość sadzy w filtrze ponieważ komputer również będzie widział nasycenie filtra sprzed czyszczenia i będzie dawał nieodpowiednie dawki paliwa
3. Wypalanie serwisowe odbywa się na postoju a nie w trasie, więc wyobraź sobie co dzieje się na postoju przy tak wysokich temperaturach.
Poczytaj instrukcje producenta, który mówi, że przy wypalaniu serwisowym zaleca się otwarcie klapy bagażnika i drzwi jeśli dobrze pamiętam, że względu na wysokie temperatury podczas wypalania. Można się domyślić jaki cudowny zapach będziesz miał we wnętrzu auta po takim wypalaniu
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Czy aby wyzerowane czujnika plus filtra można zrobić z pominięciem wypalania serwisowego czy to jest niezbędne lub na przykład odrazu po samoczynnym wypalaniu to zrobić