Wymiana Filtra Paliwa

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

Wymiana Filtra Paliwa

#71

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

TerraX,
Ja bym jeszcze przed ssaniem:) sprobowal rozpiac wezyk I poprostu wlaczyc kluczyk. Pompa powinna zaczac pompowac paliwo ciagle bo nie bedzie cisnienia wstepnego w ogole. Dzieki temu wypompuje tez powietrze z filtra.


Piotrek

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#72

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

tylko wychodzi na to, że chyba 1.7 nie mają pompy w baku. Po pierwsze nie słychać jej żeby pracowała jak dam na zapłon a po drugie to jak rok temu wymieniałem filtr to próbowałem kilkakrotnie z przekręcaniem zapłonu a potem kręciłem rozrusznikiem kilkukrotnie aż do padnięcia aku. Dopiero ssanie przez rurkę pozwoliło na odpalenie auta. Doktoryzuję się bo w tym roku chciałbym to sprawniej i bardziej kulturalnie to załatwić :) Najlepszym wyjściem byłoby chyba wyciągnąć obudowę filtra. Tylko z tego co pamiętam to nie taka prosta sprawa bo niby jest tylko na wsuwkę mocowana do baku ale jest problem żeby odpiąć wtyczkę od podgrzewania i wężyki paliwowe.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#73

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Ja swoja slysze. Poza tym jest bezpiecznik pompy paliwa, takze pompa tez jest.

Piotrek

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#74

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

Jestem juz po wymianie filtra. Pomijajac obecnosc pompy mamy dwie opcje. 1. Mozemy zdemontowac sobie cala obudowe filtra, jest zamocowana na takiej wsuwce i zabezpieczona od gory zatrzaskiem. Schodzi bez pro lemu. Wtedy na stole spokojnie wymieniamy filtr i zalewamy obudowe ropa, potem ponowny montaz. 2. Po wymianie filtra sciagamy z obudowy przewod idacy w strone silnika, podlaczamy pompke i pompujemy zeby zalac filtr. Potem spowrotem zakladamy przewod i gotowe. Ja zdemontowalem obudowe ale potem i tak uzylem pompki bo nie mialem pod reka ON. Wystarczylo kilka ruchow pompka. Uzywalem takiej zwyklej harmonijkowej

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#75

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Jak już pisałem, u mnie wystarczyło włączyć kilka razy zapłon, bez demontowania czegokolwiek, poza samym wkładem filtra :)

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#76

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

Przegladalem allegro i wychodzi na to ze nie zawsze wystepuje pompa w baku. Czasami jest to sam plywak w obudowie, ktora wyglada jak pompa. Widac to po ilosci przewodow jakie odchodza od zlacza calego modulu. Jak jest sam plywak to sa tylko 2 przewody. Poza tym dekiel w obudowie wystepuje w dwoch kolorach i po tym mozna poznac czy jest pompa czy nie. Takze w zaleznosci od wersji silnika pompa jest lub nie. Podejrzewam ze rok produkcji tez moze miec znaczenie

Awatar użytkownika
pokryva

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 08 cze 2015, 23:30
Imię: Tomek
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTR
Województwo: śląskie

#77

Nieprzeczytany post autor: pokryva »

Koledzy,
U mnie (Astra J, 1.7CDTI) również z przygodami. Ale udało się - teoretycznie zgodnie z instrukcją, choć w międzyczasie 2 razy doładowywałem akumulator;) a ostatecznie odpaliłem dzięki spięciu Aśki kablami z samochodem żony:)

Po "odpowietrzeniu" (trzykrotne włączenie zapłonu, za każdym razem na 15 sekund - tak jak w książeczce H.R. Etzolda:)) kręciłem rozrusznikiem jakieś 40 sekund (komputer sam zgasił rozrusznik), chwila przerwy i dalej. W międzyczasie na wyświetlaczu zaczęły wyskakiwać wszystkie te komunikaty, które wyskakują gdy pada akumulator (sprawdź system poziomowania reflektorów, sprawdź stabiltrak itp) ale się nie poddawałem, dokręciłem do 30 sekund i voila! Motor zaklekotał.

Na powyższy, nie do końca zgodny z instrukcją zabieg (wszak była to moja druga - po samodzielnej wymianie filtra kabinowego czynność serwisowa:)) "odważyłem się" bo od kolegi kolegi:), który jest serwisantem w ASO innej marki dostałem taki cynk, że oni w serwisie tak właśnie robią:
- rozrusznikiem kręcą nawet do minuty,
- chwila przerwy i dalej kręcą,
- dwa do trzech razy i nie ma bata żeby auto nie odpaliło (kluczowa jest tutaj ponoć krótka przerwa pomiędzy kręceniami, stąd moja lekcja na przyszłość, że do samodzielnej wymiany filtra paliwa - tylko w towarzystwie drugiego samochodu; na mojej baterii - nim spiąłem z drugim autem dokręciłem jeden raz do 30 sekund i bateria trup)) .

CrazyBoy

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 03 mar 2016, 10:16
Auto: Astra
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 1 raz

#78

Nieprzeczytany post autor: CrazyBoy »

Czy wymieniał ktoś filtr na FILTRONA? Bo slyszalem opinie że to kiepski wybór i bardzo słaba jakość. Miał ktoś jakieś doświadczenia z tą marką?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#79

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

CrazyBoy, odpiszę Ci już tu :)

Filtrona używam tylko filtru kabinowego.

Olej, paliwo to Bosch, Mann, Knecht - jak wymieniałem kupiłem Knecht'a.

Znam przypadki filtra oleju filtrona, że wkład był poszarpany, nie u mnie, ale widziałem w warsztacie jak wyciągali z jakiegoś auta.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#80

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Filtr wymieniony. Pierwszy raz troche dluzej krecil. Pochodził pare minut. Brak problemów. Nie stosowalem żadnych sztuczek. Paliwa wylecialo jakis ok. litr.
Porownanie: nowy vs. stary po 64tyskm
Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 7:41 przez czarnypiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ