Wymiana Filtra Paliwa
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 mar 2014, 13:36
- Imię: Robert
- Auto: Astra J mercedes c124
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: ldz
Re: Wymiana Filtra Paliwa
Wyjeżdżę pół baku i wtedy zobaczę. Może za dużo paliwa nalalem;)
EDIT:
Czy ktoś z was ma moze jeszcze jakas koncepcje dlaczego nie moge spuscic paliwa z filtra przed wymiana?? Zeszlo ponad 1.5L i straciłem cierpliwosc bo puszka po filtrze nie pomiesci az tyle... Czy przyczyną może być pełny bak a może trzeba odłączyć akumulator?
EDIT:
Czy ktoś z was ma moze jeszcze jakas koncepcje dlaczego nie moge spuscic paliwa z filtra przed wymiana?? Zeszlo ponad 1.5L i straciłem cierpliwosc bo puszka po filtrze nie pomiesci az tyle... Czy przyczyną może być pełny bak a może trzeba odłączyć akumulator?
- stasiobartos
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 lip 2015, 22:11
- Imię: Stanisław
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: mazowieckie
W 1.7 CDTI 110 KM nie da się spuścić po prostu musi wypłynąć, niestety takie umieszczenie filtra.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 mar 2014, 13:36
- Imię: Robert
- Auto: Astra J mercedes c124
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: ldz
No to dziwne to rozwiazanie jest. Myślałem że jak zleci paliwo z filtra to juz paliwo nie będzie cieknać. Czyli przy wymianie trzeba się streszczac;)
EDIT:
Jednak da się spuścić paliwo z filtra tylko nie może być pełny bak. Właśnie jestem po wymianie. Z filtra zeszło może ze 4 setki. Miałem tylko problem z odpaleniem pomimo stosowania się do zaleceń w instrukcji. Układ się zapowietrzył i musiałem użyć plaka.
EDIT:
Jednak da się spuścić paliwo z filtra tylko nie może być pełny bak. Właśnie jestem po wymianie. Z filtra zeszło może ze 4 setki. Miałem tylko problem z odpaleniem pomimo stosowania się do zaleceń w instrukcji. Układ się zapowietrzył i musiałem użyć plaka.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 13 paź 2015, 17:57
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J 1,7 CDTI 110KM 2012r.
- Silnik: Z17DTJ
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ścinawa DLU
Wymieniając własnoręcznie filtr paliwa w mojej Asi 1,7 CDTI, wyciekło około 2,5l paliwa. Filterek BOSCH moim skromnym zdaniem bardzo dobry śmiga aż miło. Niestety patent z przekręcaniem kluczyka wg instrukcji nie przyniósł rezultatu. Przez pół godziny kombinowałem jak ja odpowietrzyć i w żaden sposób silnik nie chciał ożyć. W końcu poszedłem po najprostszej linii. Nabrałem w dużą strzykawkę (z założonym wężykiem) paliwa, ściągnąłem przewód zasilający listwę wtryskową i podczas kręcenia rozrusznikiem (potrzebna druga osoba) wciskałem paliwko do listwy. W momencie jak zaskoczył zdjołem wężyk i założyłem przewód zasilający listwę. Sam zassal paliwko i problem z głowy
Może ten sposób komuś pomoże.
Może ten sposób komuś pomoże.
- jackignis
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 lis 2014, 16:31
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Cześć
Wymieniłem filtr paliwa na Mann PU 9001 X, cena w detalu 98 zł.
Odgłosów "butelkowych" nie zauważyłem ani przed, ani po wymianie.
Stan baku przed operacją około 3/4.
Po całkowitym wykręceniu korka odwadniającego wyciekło około 4l paliwa! Najpierw odpuszczałem do naczynia przez odwadniacz około 0,5l, później odkręciłem korek całkowicie.
Przed przystąpieniem do wymiany sugeruję podładować akumulator. Przy odpowietrzaniu układu, instrukcja do końca się nie sprawdziła.
Przy pierwszej procedurze silnik złapał od razu, popracował chwilę i zgasł. Dziwne, że po takim odpuszczeniu paliwa miał jeszcze coś w układzie na tak długi start.
Ponownie już nie zapalał.
Po trzykrotnych włączeniach zapłonu (15s) próbowałem uruchomić silnik (nie dłużej niż te 40 s) tak z 5x i klapa. Wydoiłem swój akumulator.
Akumulator nie miał już pojemności. Podpiąłem kable z drugiego odpalonego auta no i za 2 razem silnik ruszył.
Ps Przy przekręcaniu zapłonu pracę pompy słyszę około 20s. Jeżeli trzymałem zapłon tylko 15s, to przy jego drugim włączeniu (następne 15s) pompa dobijała tylko 5 s i cicho. Nie wiem do końca o co chodzi z tymi 15s.
Czy komuś instrukcja odpowietrzania układu sprawdziła się w 100% ?
Czy należy wyjmować kluczyk miedzy trzykrotnymi włączeniami zapłonu ?
Czy poziom paliwa w baku ma wpływ na ilość odpuszczonego paliwa przy wymianie (czy za każdym razem wyleci 4 l)?
Wymieniłem filtr paliwa na Mann PU 9001 X, cena w detalu 98 zł.
Odgłosów "butelkowych" nie zauważyłem ani przed, ani po wymianie.
Stan baku przed operacją około 3/4.
Po całkowitym wykręceniu korka odwadniającego wyciekło około 4l paliwa! Najpierw odpuszczałem do naczynia przez odwadniacz około 0,5l, później odkręciłem korek całkowicie.
Przed przystąpieniem do wymiany sugeruję podładować akumulator. Przy odpowietrzaniu układu, instrukcja do końca się nie sprawdziła.
Przy pierwszej procedurze silnik złapał od razu, popracował chwilę i zgasł. Dziwne, że po takim odpuszczeniu paliwa miał jeszcze coś w układzie na tak długi start.
Ponownie już nie zapalał.
Po trzykrotnych włączeniach zapłonu (15s) próbowałem uruchomić silnik (nie dłużej niż te 40 s) tak z 5x i klapa. Wydoiłem swój akumulator.
Akumulator nie miał już pojemności. Podpiąłem kable z drugiego odpalonego auta no i za 2 razem silnik ruszył.
Ps Przy przekręcaniu zapłonu pracę pompy słyszę około 20s. Jeżeli trzymałem zapłon tylko 15s, to przy jego drugim włączeniu (następne 15s) pompa dobijała tylko 5 s i cicho. Nie wiem do końca o co chodzi z tymi 15s.
Czy komuś instrukcja odpowietrzania układu sprawdziła się w 100% ?
Czy należy wyjmować kluczyk miedzy trzykrotnymi włączeniami zapłonu ?
Czy poziom paliwa w baku ma wpływ na ilość odpuszczonego paliwa przy wymianie (czy za każdym razem wyleci 4 l)?
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Witam,
Do komory silnika od strony zbiornika wedruja dwa przewody paliwowe. Jeden z niebieska zapinka a drugi z czarna.
Zgaduje ze niebieski to zasilanie a czarny to powrot do filtra lub zbiornika. Czy mam racje ?
Oczywiscie chodzi o silnik A17DTS.
Zastanawiam sie czy w czasie odpowietrzania mozna rozpiac jeden z przewodow, wpiac gruszke i spompowac z baku ok. litre paliwa. Taka pompka znajduje sie w citroenach, kia itd. Ilosc powietrza w przewodach bedzie minimalna. Tylko tyle co przy zlaczu.
Dziekuje
Piotrek
Do komory silnika od strony zbiornika wedruja dwa przewody paliwowe. Jeden z niebieska zapinka a drugi z czarna.
Zgaduje ze niebieski to zasilanie a czarny to powrot do filtra lub zbiornika. Czy mam racje ?
Oczywiscie chodzi o silnik A17DTS.
Zastanawiam sie czy w czasie odpowietrzania mozna rozpiac jeden z przewodow, wpiac gruszke i spompowac z baku ok. litre paliwa. Taka pompka znajduje sie w citroenach, kia itd. Ilosc powietrza w przewodach bedzie minimalna. Tylko tyle co przy zlaczu.
Dziekuje
Piotrek
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 09 sie 2012, 18:40
- Imię: Leszek
- Auto: Astra IV Sport
- Silnik: DTJ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Śląsk
Ja tak kiedyś zrobiłem. Książkowy sposób na odpowietrzanie okazał się nieskuteczny. Wypiąłem przewód, duża strzykawa i auto odpaliło.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 30 lis 2015, 18:26
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Mając pewne obawy, że proste czynności mogą okazać się najtrudniejsze podjąłem się wymiany filtra paliwa w moim 1,7CDTI. W poprzednim modelu Astry G 2.0 DTH filtr miałem pod maską i było to zdecydowanie wygodniejsze. Jednak jak pomyśle nad różnicami tego rozwiązania to chyba jednak filtr pod autem jest lepszy, ponieważ cały brud wypływa na zewnątrz a nie zostaje w środku jak w wersji G.
Zbiornik zalany 1/3, wyleciało 0,5l. Włączyłem zapłon z 4-5 razy i auto odpaliło bez najmniejszych problemów. Faktem jest, że między zapłonami należy odczekać dłuższą chwilkę, ponieważ pompa nie włączy się na pełen cykl.
Zbiornik zalany 1/3, wyleciało 0,5l. Włączyłem zapłon z 4-5 razy i auto odpaliło bez najmniejszych problemów. Faktem jest, że między zapłonami należy odczekać dłuższą chwilkę, ponieważ pompa nie włączy się na pełen cykl.
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Witaj brymen.
Tu masz calkowita racje. Filtr jest wlasciwie najnizej jak sie da. Przy wymianie caly brud napewno wyleci bo nie ma innej opcji.
Pozdrawiam,
Piotrek
Tu masz calkowita racje. Filtr jest wlasciwie najnizej jak sie da. Przy wymianie caly brud napewno wyleci bo nie ma innej opcji.
Pozdrawiam,
Piotrek
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
No mnie, dziś.jackignis pisze:QR_BBPOST Czy komuś instrukcja odpowietrzania układu sprawdziła się w 100% ?
Wypłynęło około 1/2 litra paliwa, tyle, ile wchodzi do obudowy filtra. Ilość paliwa w zbiorniku 3/4.
Po wymianie 5 razy włączałem zapłon na 30 s i przerwa na 1 minutę.
Odpalił za drugim razem i już pracował bez zakłóceń.