Wymiana Filtra Paliwa

janekldz

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2014, 13:36
Imię: Robert
Auto: Astra J mercedes c124
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: ldz

Re: Wymiana Filtra Paliwa

#51

Nieprzeczytany post autor: janekldz »

Wyjeżdżę pół baku i wtedy zobaczę. Może za dużo paliwa nalalem;)

EDIT:
Czy ktoś z was ma moze jeszcze jakas koncepcje dlaczego nie moge spuscic paliwa z filtra przed wymiana?? Zeszlo ponad 1.5L i straciłem cierpliwosc bo puszka po filtrze nie pomiesci az tyle... Czy przyczyną może być pełny bak a może trzeba odłączyć akumulator?

Awatar użytkownika
stasiobartos

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 03 lip 2015, 22:11
Imię: Stanisław
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A17DTJ
Województwo: mazowieckie

#52

Nieprzeczytany post autor: stasiobartos »

W 1.7 CDTI 110 KM nie da się spuścić po prostu musi wypłynąć, niestety takie umieszczenie filtra.

janekldz

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 17 mar 2014, 13:36
Imię: Robert
Auto: Astra J mercedes c124
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: ldz

#53

Nieprzeczytany post autor: janekldz »

No to dziwne to rozwiazanie jest. Myślałem że jak zleci paliwo z filtra to juz paliwo nie będzie cieknać. Czyli przy wymianie trzeba się streszczac;)

EDIT:
Jednak da się spuścić paliwo z filtra tylko nie może być pełny bak. Właśnie jestem po wymianie. Z filtra zeszło może ze 4 setki. Miałem tylko problem z odpaleniem pomimo stosowania się do zaleceń w instrukcji. Układ się zapowietrzył i musiałem użyć plaka.

Rekin

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 13 paź 2015, 17:57
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J 1,7 CDTI 110KM 2012r.
Silnik: Z17DTJ
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Ścinawa DLU

#54

Nieprzeczytany post autor: Rekin »

Wymieniając własnoręcznie filtr paliwa w mojej Asi 1,7 CDTI, wyciekło około 2,5l paliwa. Filterek BOSCH moim skromnym zdaniem bardzo dobry śmiga aż miło. Niestety patent z przekręcaniem kluczyka wg instrukcji nie przyniósł rezultatu. Przez pół godziny kombinowałem jak ja odpowietrzyć i w żaden sposób silnik nie chciał ożyć. W końcu poszedłem po najprostszej linii. Nabrałem w dużą strzykawkę (z założonym wężykiem) paliwa, ściągnąłem przewód zasilający listwę wtryskową i podczas kręcenia rozrusznikiem (potrzebna druga osoba) wciskałem paliwko do listwy. W momencie jak zaskoczył zdjołem wężyk i założyłem przewód zasilający listwę. Sam zassal paliwko i problem z głowy ;)
Może ten sposób komuś pomoże.

Awatar użytkownika
jackignis

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 21 lis 2014, 16:31
Imię: Jacek
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#55

Nieprzeczytany post autor: jackignis »

Cześć
Wymieniłem filtr paliwa na Mann PU 9001 X, cena w detalu 98 zł.
Odgłosów "butelkowych" nie zauważyłem ani przed, ani po wymianie.
Stan baku przed operacją około 3/4.

Po całkowitym wykręceniu korka odwadniającego wyciekło około 4l paliwa! Najpierw odpuszczałem do naczynia przez odwadniacz około 0,5l, później odkręciłem korek całkowicie.
Przed przystąpieniem do wymiany sugeruję podładować akumulator. Przy odpowietrzaniu układu, instrukcja do końca się nie sprawdziła.

Przy pierwszej procedurze silnik złapał od razu, popracował chwilę i zgasł. Dziwne, że po takim odpuszczeniu paliwa miał jeszcze coś w układzie na tak długi start.
Ponownie już nie zapalał.
Po trzykrotnych włączeniach zapłonu (15s) próbowałem uruchomić silnik (nie dłużej niż te 40 s) tak z 5x i klapa. Wydoiłem swój akumulator.
Akumulator nie miał już pojemności. Podpiąłem kable z drugiego odpalonego auta no i za 2 razem silnik ruszył.

Ps Przy przekręcaniu zapłonu pracę pompy słyszę około 20s. Jeżeli trzymałem zapłon tylko 15s, to przy jego drugim włączeniu (następne 15s) pompa dobijała tylko 5 s i cicho. Nie wiem do końca o co chodzi z tymi 15s.

Czy komuś instrukcja odpowietrzania układu sprawdziła się w 100% ?
Czy należy wyjmować kluczyk miedzy trzykrotnymi włączeniami zapłonu ?
Czy poziom paliwa w baku ma wpływ na ilość odpuszczonego paliwa przy wymianie (czy za każdym razem wyleci 4 l)?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#56

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Witam,
Do komory silnika od strony zbiornika wedruja dwa przewody paliwowe. Jeden z niebieska zapinka a drugi z czarna.
Zgaduje ze niebieski to zasilanie a czarny to powrot do filtra lub zbiornika. Czy mam racje ?

Oczywiscie chodzi o silnik A17DTS.

Zastanawiam sie czy w czasie odpowietrzania mozna rozpiac jeden z przewodow, wpiac gruszke i spompowac z baku ok. litre paliwa. Taka pompka znajduje sie w citroenach, kia itd. Ilosc powietrza w przewodach bedzie minimalna. Tylko tyle co przy zlaczu.

Dziekuje
Piotrek

Lezz

Astro-maniak
Posty: 289
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:40
Imię: Leszek
Auto: Astra IV Sport
Silnik: DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk

#57

Nieprzeczytany post autor: Lezz »

Ja tak kiedyś zrobiłem. Książkowy sposób na odpowietrzanie okazał się nieskuteczny. Wypiąłem przewód, duża strzykawa i auto odpaliło.

brymen

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 30 lis 2015, 18:26
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#58

Nieprzeczytany post autor: brymen »

Mając pewne obawy, że proste czynności mogą okazać się najtrudniejsze podjąłem się wymiany filtra paliwa w moim 1,7CDTI. W poprzednim modelu Astry G 2.0 DTH filtr miałem pod maską i było to zdecydowanie wygodniejsze. Jednak jak pomyśle nad różnicami tego rozwiązania to chyba jednak filtr pod autem jest lepszy, ponieważ cały brud wypływa na zewnątrz a nie zostaje w środku jak w wersji G.
Zbiornik zalany 1/3, wyleciało 0,5l. Włączyłem zapłon z 4-5 razy i auto odpaliło bez najmniejszych problemów. Faktem jest, że między zapłonami należy odczekać dłuższą chwilkę, ponieważ pompa nie włączy się na pełen cykl.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#59

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Witaj brymen.
Tu masz calkowita racje. Filtr jest wlasciwie najnizej jak sie da. Przy wymianie caly brud napewno wyleci bo nie ma innej opcji.

Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#60

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

jackignis pisze:QR_BBPOST Czy komuś instrukcja odpowietrzania układu sprawdziła się w 100% ?
No mnie, dziś.
Wypłynęło około 1/2 litra paliwa, tyle, ile wchodzi do obudowy filtra. Ilość paliwa w zbiorniku 3/4.

Po wymianie 5 razy włączałem zapłon na 30 s i przerwa na 1 minutę.
Odpalił za drugim razem i już pracował bez zakłóceń.

ODPOWIEDZ